SCHEMAT ZAWIESZENIA CIĄGNIK VOLVO FH/FH12/FM/FM12 4X2 LHD
50A zbiornik główny (1)
50B zbiornik zawieszenia (3)
60A zawór regulujący ciśnienie (6.7 - 7.0 bar )
60B zawór regulujący ciśnienie (10.0 - 10.3 bar )
70 zawór czworodrożny
A16 jednostka sterująca zawieszeniem ( ECS ECU )
B58 czujnik ciśnienia poduszek powietrznych os napędzana strona prawa
B30 czujnik poziomu zawieszenia strona prawa os napędzana
Y25 zawór poziomu zawieszenia os napędzana
Uploaded with
ImageShack.us
kalibracja czujnika położenia i pomiar kontrolny
typ zawieszenia/ramy
CHH-STD, CHH-MED,CHH-LOW
H3 160 mm.
H2 307 mm.
typ zawieszenia ramy
CHH-XLOW
H3 160 mm.
kalibracja polega na ustawieniu ramy w takiej odległości jak pokazana na schemacie i zapamiętaniu tego jako położenie "0" ( odpowiednia wartość napięcia indukcyjnego z czujnika w Voltach ) """ UWAGA NIE JEST TO POŁOŻENIE DO JAZDY !! A POŁOŻENIE ""0"" """ w pamięci jednostki sterującej
SAMOCHÓD NA POZIOMEJ POWIERZCHNI BEZ HAMULCA POSTOJOWEGO NIEZAŁADOWANY BEZ PODPIĘTEJ NACZEPY
jednostka STERUJĄCA ZAWIESZENIEM
WTYCZKA x1 KOLOR ZIELONY 30 PINÓW
WTYCZKA x2 KOLOR ZIELONY 22 PINY
elektryka
zasilanie z bezpiecznika F23 (5A)
przez przekaźnik K11
przewód grubości 0.75 kolor czerwony/czarny do #
wtyczki X2:2 i X2:12
z bezpiecznika F49 (3A) przewód 0.75 czarny do wtyczki X2:4
masa
przewód 0.75 biały
X2:22 ; X2:3
komponent Y25 wtyczka 4 pinowa
pin1 kolor szary przez wtyczkę BN pod grillem pin 5 do X2:10 jednostki sterującej
pin2 kolor pomarancz przez wtyczkę BN pod grillem pin 6 do X1:4 jednostki sterującej
pin3 kolor niebieski przez wtyczkę BN pod grillem pin 7 do X1:5 jednostki sterującej
pin4 kolor biały masa
wtyczka BN pod grillem
komponent B30
wtyczka 3 pinowa
pin 1 (+) !!! niskie napięcie do 5.5V !!! kolor czerwony/biały do wtyczki X1:25 przez wtyczkę BN pin 2
pin 2 (-) kolor biały/czarny do wtyczki X1:11 przez wtyczkę BN pin 8
pin 3 pusty
pin 4 sygnał kolor niebieski/zielony do wtyczki X1:28 przez wtyczkę BN pin 4
wiązka zawieszenia
!! UWAGA ZAKREŚLONE MIEJSCA WSKAZUJĄ NAJCZĘSTSZE PRZETARCIA I KOROZJE PRZEWODÓW POWODUJĄCE 10000000 ROŻNYCH PROBLEMÓW Z FUNKCJONOWANIEM ZAWIESZENIA ZALECAM SPRAWDZENIE TYCH MIEJSC ORAZ CIĄGŁOŚĆ OKABLOWANIA POD OBCIĄŻENIEM POMIĘDZY WTYCZKA BN I POSZCZEGÓLNYMI KOMPONENTAMI ZAROWNO W KABINIE JAK I NA RAMIE JAKO PRIORYTET
ORAZ CZY CZUJNIK POZIOMU JEST ZAMONTOWANY PRAWIDLOWO
I NIE JEST ZATARTY, SKORODOWANY, USZKODZONY
ZDECYDOWANIE POLECAM SPRAWDZENIE WSZYSTKICH ELEMENTÓW PNEUMATYCZNYCH ZAWIESZENIA CZY NIE TRACĄ POWIETRZA
ZANIM WYMIENISZ JAKICHKOLWIEK KOMPONENT ELEKTRYCZNY CZY MECHANICZNY ZAWIESZENIA !!!