Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 gru 2012, 1:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2012, 1:27
Posty: 1
Samochód: Mercedes atego 1222

Witam,
Mam 2 pytania odnośnie zaświadczenia o działalności.
siedziba firmy znajduje się ok 150km od miejsca gdzie ciężarówki zostawiane są na noc czy na kilka godzin zanim przejmie ją inny kierowca. Dyspozytor przyjeżdża co 5 dni i przekazuje kierowcą zaświadczenia o działalności tak zwane urlopowki. i teraz tak zaczynam np prace w poniedziałek po pauzie 45h a dyspozytor będzie we wtorek i dopiero w ten dzień przekaże zaświadczenie o działalności czy w przypadku kontroli można jakoś wytłumaczyć się brakiem takowego papierku dodam ze pauza tygodniowa zawsze wpisywana jest manualnie na tacho cyfrowe. i 2 pytanie czasem zdarza się ze kończę prace np o godzinie 11:00(np we wtorek) i rozpoczynam pauzę tygodniowa wracam w czwartek o 11:00 ale urlopowke wypisana mam np od (wtorek od 12:00 do czwartek do 11:00) czy mogę mieć problem za ta jedna godzinę ?? która jest zapisana na tacho cyfrowym ale nie na zaświadczeniu?


Ostatnio zmieniony 03 gru 2012, 9:08 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę zwracać uwagę na błędy ortograficzne, stylistyczne i duże litery


Post Wysłano: 03 gru 2012, 9:18

Powiem Ci, jak jasno stanowią przepisy: musisz udokumentować czas, w którym nie pracujesz jako kierowca. Więc jeśli wyruszasz w trasę, musisz mieć wszystkie dokumenty ze sobą. Ponadto jeśli skończyłeś pracę o 11:00 to od tej pory musisz mieć wystawione zaświadczenie.
Tyle przepisów. Fakty są takie, że w każdym zawodzie pracują ludzie i "ludzie". Trafisz na służbistę to przyłoży Ci za np. brak godziny (wyjąłeś kartę z tacho o 11:00 a zaświadczenie masz od 12:00). Trafisz na człowieka - może przymknie oko, może zażąda wyjaśnień.
Dlatego dla własnego spokoju postaraj się pilnować, byś miał wypełnione tak, jak należy. Nikt nie potrafi Ci zagwarantować, czy trafisz na Kowalskiego służbistę, Malinowskiego "swojego chłopa". A już nie daj Boże, żeby coś poważnego się stało na drodze i wkroczył w to prokurator...


Post Wysłano: 07 gru 2012, 11:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Cytuj:
Powiem Ci, jak jasno stanowią przepisy: musisz udokumentować czas, w którym nie pracujesz jako kierowca. Więc jeśli wyruszasz w trasę, musisz mieć wszystkie dokumenty ze sobą. Ponadto jeśli skończyłeś pracę o 11:00 to od tej pory musisz mieć wystawione zaświadczenie.
Tyle przepisów.
a podasz te przepisy ktore mowia ze musisz miec wystawione zaswiadczenie?

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 08 gru 2012, 4:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Cytuj:
Powiem Ci, jak jasno stanowią przepisy: musisz udokumentować czas, w którym nie pracujesz jako kierowca. Więc jeśli wyruszasz w trasę, musisz mieć wszystkie dokumenty ze sobą. Ponadto jeśli skończyłeś pracę o 11:00 to od tej pory musisz mieć wystawione zaświadczenie.
Tyle przepisów.
a podasz te przepisy ktore mowia ze musisz miec wystawione zaswiadczenie?
Ja podam. Proszę.
A podasz mi powody, dla których egzaminujesz innych, zamiast im pomagać?

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 08 gru 2012, 10:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

kastyk, to przeczytaj uwaznie to co mi podales, a zrozumiesz ze wcale nie musisz miec zaswiadczenia

a co do egzaminowania, wcale tego nie robie. myslalem ze moze Jester wie cos czego ja nie wiem, ale jednak nie.

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 09 gru 2012, 13:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
kastyk, to przeczytaj uwaznie to co mi podales, a zrozumiesz ze wcale nie musisz miec zaswiadczenia (...)
Cytuj:
(1) Podstawowym źródłem informacji w ramach kontroli drogowych są zapisy tachografu. Brak takich zapisów może zostać usprawiedliwiony jedynie w przypadku, gdy zapisy tachografu, w tym wpisy odręczne, nie były możliwe z przyczyn obiektywnych. W takim przypadku należy wystawić zaświadczenie potwierdzające te przyczyny.
Co tu jest niejasnego?
IMHO postępowanie kierowcy jest proste: karta/tarczka w tacho - nie ma porzeby wystawiania zaświadczenia. Brak zapisu tachografu - potrzebne zaświadczenie.
Wyjaśnisz, skąd twoja opinia, że nie ma potrzeby wystawiania zaświadczenia?

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 09 gru 2012, 13:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

No widzisz. Ja zwrocilem uwage na wyraz MUSISZ w poscie Jestera.Ty juz piszesz o potrzebie.Aha, pominales jednen drobny szczegol.Pomiedzy zapisem automatycznym tachografu,a zaswiadczeniem jest jeszcze zapis reczny.
Wiec, jesli nie mamy zapisu automatycznego, ani recznego to wtedy kierowca powinien miec owo zaswiadczenie

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 09 gru 2012, 13:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
No widzisz. Ja zwrocilem uwage na wyraz MUSISZ w poscie Jestera.Ty juz piszesz o potrzebie.Aha, pominales jednen drobny szczegol.Pomiedzy zapisem automatycznym tachografu,a zaswiadczeniem jest jeszcze zapis reczny.
Wiec, jesli nie mamy zapisu automatycznego, ani recznego to wtedy kierowca powinien miec owo zaswiadczenie
visitors... Trochę żartobliwie spytam: czy Ty masz żonę/męża? ;)
Nie pominąłem żadnego szczegółu - zapis o adnotacjach ręcznych jest w cytowanym przeze mnie tekście decyzji. Po prostu uznałem, że jest to tak oczywiste, że nie ma potrzeby o tm wspominać. Chyba jednak w dyskusji z Tobą jest, bo czepiasz się szczegółów, chyba na złość.
Cytuj:
Powiem Ci, jak jasno stanowią przepisy: musisz udokumentować czas, w którym nie pracujesz jako kierowca. Więc jeśli wyruszasz w trasę, musisz mieć wszystkie dokumenty ze sobą. Ponadto jeśli skończyłeś pracę o 11:00 to od tej pory musisz mieć wystawione zaświadczenie.
W przypadku wymaganej dokumentacji, wyrażenia "kierowca potrzebuje mieć" i "kierowca musi mieć" wydają mi się jednoznaczne.
W tym przypadku wyrażenie "wydają mi się" znaczy to samo, co "uważam, że są". Uważam również, że oczywistym jest to, że Jester pisał o ostatnich 28-miu dniach plus dzień dzisiejszy.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: