wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Opis przelacznikow [ssanie, predkosc] http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=38324 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | digidy [ 10 sty 2013, 11:47 ] |
Tytuł: | Opis przelacznikow [ssanie, predkosc] |
Koledzy czy moze ktos mi podpowiedziec do czego sluza przelaczniki na panelu w zalaczonych zdjeciach, podejrzewam ze to ssanie i regulacja predkosci, ale nie wiem jak tego uzywac i jak dziala. Czy jest ktos zorientowany w tym moze? Pierwszy pochodzi ze starszego mana wywrotki, czy wlacza sie podczas mrozow i wtedy pompa podaje jakas dodatkowa dawke paliwa? To zalacza jakis pneumatyczny silowniczek chyba bo slychac takie syczenie podczas odlaczania, wciskam guzik przed odpaleniem auta a potem po jakims czasie wylaczam, nie wiem czy dobrze tego uzywam, wielkiej roznicy nie widze gdy uzywam/nie uzywam, ale obroty sie jednak roznia. Poza tym interesuje mnie jeszcze ten przycisk SET, ale to pewnie jakies dodatkowe i nieuzywane u mnie. Jesli chodzi o drugie zdjecie to czytalem na forum ze to do regulacji ograniczenia predkosci w miescie czy jakos tak. Jak tego uzywac? Czy to jest jakos polaczone z tempomatem i ustawia sie poprzez tempomat? To panel z nowszej wywrotki FE 410A. |
Autor: | MAN [ 10 sty 2013, 12:16 ] |
Tytuł: | Re: Opis przelacznikow [ssanie, predkosc] |
Cytuj: Pierwszy pochodzi ze starszego mana wywrotki, czy wlacza sie podczas mrozow i wtedy pompa podaje jakas dodatkowa dawke paliwa? To zalacza jakis pneumatyczny silowniczek chyba bo slychac takie syczenie podczas odlaczania, wciskam guzik przed odpaleniem auta a potem po jakims czasie wylaczam, nie wiem czy dobrze tego uzywam, wielkiej roznicy nie widze gdy uzywam/nie uzywam, ale obroty sie jednak roznia. Poza tym interesuje mnie jeszcze ten przycisk SET, ale to pewnie jakies dodatkowe i nieuzywane u mnie.
Na początek nie napisałeś jaki to model mana ale po klawiszach podejrzewam ze to na zwykłej pompie wtryskowej maks EURO1To nie jest ssanie tylko redukcja białych spalin jeśli działa ten układ to przymyka mniej więcej do połowy klapkę od hamulca górskiego na rurze wydechowej przez to silnik szybciej sie dogrzewa i w teorii dopala nie spalone spaliny w kolektorze wylotowym Klawisz SET działa podajże od prędkości 40 czy 50km /h w czasie jazdy naciskasz te klawisz powiecmy przy prędkości 60km/h i od tej pory masz ustawiony ogranicznik prędkości na 60 km/h aby to wyłączyć trzeba jeszcze raz nadusić klawisz SET Cytuj: Jesli chodzi o drugie zdjecie to czytalem na forum ze to do regulacji ograniczenia predkosci w miescie czy jakos tak. Jak tego uzywac? Czy to jest jakos polaczone z tempomatem i ustawia sie poprzez tempomat? To panel z nowszej wywrotki FE 410A. Wciskasz ten klawisz teraz funkcja tempomatu jest przełączona na funkcje nastawnego ogranicznika prędkości W tym momencie dźwignia od tempomatu ustawiasz sobie maksymalną prędkość, wyłączysz tą opcje tak samo jak wyłączasz tempomat i wracasz do prędkości zapamiętanej poprzez przycisk MEMORY |
Autor: | digidy [ 13 sty 2013, 19:55 ] |
Tytuł: | Re: Opis przelacznikow [ssanie, predkosc] |
Cytuj:
Na początek nie napisałeś jaki to model mana ale po klawiszach podejrzewam ze to na zwykłej pompie wtryskowej maks EURO1
Tak, zgadza sie, to MAN 18-232 EURO1 bo jakos '95r. Kiedy jest sugerowane uzycie tej redukcji bialych spalin? Ogolnie zamykanie wydechu nie jest za dobre dla silnika wg mnie wiec uzywa sie tego w ogole zeby szybciej zima nagrzac auto czy raczej nie jest zalecane?To nie jest ssanie tylko redukcja białych spalin jeśli działa ten układ to przymyka mniej więcej do połowy klapkę od hamulca górskiego na rurze wydechowej przez to silnik szybciej sie dogrzewa i w teorii dopala nie spalone spaliny w kolektorze wylotowym Co do ograniczanie predkosci to musze to sam przetestowac bo za bardzo nie moge sobie teraz wyobrazic jak wlaczam ten guzik na panelu i ustawiam max predkosc (bo skad wiadomo czy to juz to czy jeszcze troche tempomatem dodam tej predkosci za chwile), chyba, ze po zakonczeinu ustawiania max predkosci zapamietuje to pod przyciskiem memory (przycisk memory moze przyjmowac 2 wartosci - jedna z normalnego uzytkowania tempomatu a druga po kliknieciu omawianego klawisza na pulpicie) albo klawisz na panelu zalaczm wtedy kiedy juz jade taka max predkoscia i chce ja zapamietac. Pewnie nie idzie zrozumiec co napisalem, ale w koncu moze cos sie ruszy z praca to potestuje:-) Dziekuje za odpowiedz:-) |
Autor: | MAN [ 13 sty 2013, 20:33 ] |
Tytuł: | Re: Opis przelacznikow [ssanie, predkosc] |
Redukcje białych spali używa się na zimnym silniku, co nie oznacza że musisz ją używać. Od silników EURO2 z EDC klawisz redukcji białych spalin przyjął funkcje ogranicznika prędkości Gdy włączysz klawiszem ogranicznik prędkości jedziesz z x prędkością powyżej 40 km/h popychasz dźwignię tempomatu do przodu i ogranicznik prędkości zapamiętuje obecną maksymalną prędkość. Teraz w czasie jazdy możesz dźwignią zmniejszać lub zwiększać prędkość analogicznie jak by był włączony tempomat. Oczywiście przy włączonym ograniczniku trzeba dalej dusić na pedał gazu i normalnie zmieniasz biegi Fajny bajer, używam go jeżdżąc po niemieckich landach żeby ciągle nie patrzeć na prędkościomierz |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |