Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2012, 11:27
Posty: 26

Źródło : http://pl.direct-ecotaxe.com/35-ecotaxe-w-skrocie

Ecotaxe w skrócie

Pragną Państwo zrozumieć cel tego podatku, poznać kluczowe daty wprowadzenia i zorientować się w profilach przewoźników objętych podatkiem? Tutaj znajdą Państwo wszystkie podstawowe informacje na temat Ecotaxe i zapoznają się Państwo z tą nową opłatą drogową.


Powody wprowadzenia Ecotaxe

Jest to rozwiązanie wywodzące się z projektu ustawy Grenelle, a podatek ten ma typowo ekologiczny charakter. Ma on na celu racjonalizację tras przejazdów przewoźników, ponieważ przychody z jego tytułu będą przekazywane Agencji Finansowania Infrastruktury (AFITF) wpływając na poprawienie infrastruktury drogowej oraz doposażenie lokalnych społecznosći, biorąc udział w finansowaniu projektów ekologicznych o charakterze środowiskowym.

Opłata ma na celu wprowadzenie podatku ekologicznego mającego rzeczywisty wpływ na ruch w transporcie drogowym, podatku sprawiedliwego obejmującego wszystkie pojazdy ciężarowe bez uwzględniania ich narodowości.

Podatek ma również na celu sprzyjanie zmianom środków transportu wykorzystywanych przez przewoźników przez zachęcenie ich pod jego wpływem do ich różnicowania przez wykorzystanie transportu morskiego i rzecznego lub transportu kolejowego.

Daty wprowadzania.

Pierwsze teksty przepisów z 2008 roku ustalające zasady działania podatku Ecotaxe przewidywały jego stopniowe wprowadzanie od 2011 roku, jednak różne przeciwności natury technicznej i prawnej ostatecznie nie pozwoliły na dotrzymanie pierwotnego terminu.

Po kilku niepowodzeniach, ostatecznie podatek Ecotaxe powinien zostać wprowadzony od kwietnia 2013 roku w Alzacji, którą wybrano jako strefę testową, a następnie rozszerzony na cały kraj w czerwcu 2013 roku.

Cele podatku

Do opłacenia podatku są zobowiązani właściciele, najemcy, podnajemcy, kierowcy lub inni użytkownicy pojazdów francuskich i zagranicznych, przewożących towary o masie powyżej 3,5 tony.


Pojazdy z tej kategorii będą objęte podastkiem, gdy będą poruszać się siecią francuskich dróg krajowych i departamentalnych, które nie są objęte koncesją (800 000 pojazdów, w tym 200 000 zagranicznych) z wyjątkiem pojazdów służb publicznych (takich jak pojazdy straży pożarnej, policji/żandarmerii, pogotowia), pojazdów transportujących produkty rolne i pojazdów wojskowych.


W przypadku pojazdu transportującego towary,

będącego w leasingu lub wynajętego, najemca lub podnajemca są zobowiązani do uiszczenia podatku, a właściciel jest współodpowiedzialny za opłacenie podatku oraz ewentualną wpłatę odsetek w przypadku zwłoki.


Każdy pojazd transportujący towary o masie ponad 3,5 tony zarejestrowany we Francji będzie musiał być wyposażony w odpowiednie urządzenie umożliwiające naliczanie podatku. Pojazdy zagraniczne tej samej kategorii muszą zostać wyposażone przez firmę upoważnioną do pobierania opłat drogowych typu Axxès lub przez firmę Ecomouv', jeżeli będą poruszały się drogami objętymi opłatą.

Sieć objęta podatkiem :

http://pl.direct-ecotaxe.com/47-siec-objeta-podatkiem



...... podobno 0,12 euro za km, refaktura na zleceniodawców transportu ....!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lis 2012, 17:01
Posty: 3

Bardzo przydatne informacje... hm przypuszczałem że od kwietnia będą nowe, ale że aż tak podniesione

_________________
odwrócona osmoza wncjowanieks
rachunkowe-uslugi.com.pl


Cytuj:
...... podobno 0,12 euro za km, refaktura na zleceniodawców transportu ....!!!
A z kolei tujest napisane:
Cytuj:
Cele podatku
Do opłacenia podatku są zobowiązani właściciele, najemcy, podnajemcy, kierowcy lub inni użytkownicy pojazdów francuskich i zagranicznych, przewożących towary o masie powyżej 3,5 tony.
Jaka jest prawda? Do czego się odnieść?
Z racji mojego sceptycyzmu śmiem twierdzić, że to i tak będzie płacił przewoźnik, jako, że zleceniodawca będzie zaniżał stawkę frachtu o wspomniany podatek. Może i się mylę, może w tym, co napisałem prezentuję typowo polski sposób myślenia i przez co powiem - chciałbym się mylić.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2012, 11:27
Posty: 26

z potajemnych źródeł dowiedziałem sie :

- koszt zależy od ilość osi oraz klasy euro

cena podstawowa to 0,129 cent/km dla 40 t

- do końca 2013
euro 6 - 15 % dla wszystkich klas
euro 5 od - 5% ( 2 osiowe) do - 10% ( < 4 osie)
euro 3 i 4 + 0%
euro 0, 1 , 2 do + 20% do 30 %

-od 2014
euro 6 - 15 % dla wszystkich klas
euro 5 od - 0% ( 2 osiowe) do - 0% ( < 4 osie)
euro 3 i 4 od +10% do 20%
euro 0, 1 , 2 od + 30% do 40 %

to są projekty .....

opóźniono na lipiec 2013

ważna rzecz euro 5 eev1 = euro 6 !!!

inna ciekawostka :
Na fakturach jezeli jedziemy dla klientów francuskich będzie musiała mieć oddzielna rubrykę z ECOTAXE


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

czy zmieniło się coś w temacie? Od kiedy obowiązują te opłaty bo coś obiło mi sie o uszy ze od 2013


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: