Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 lut 2013, 23:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2012, 16:35
Posty: 43

Witam
Chciałbym się dowiedzieć ile mniej więcej w skali roku wychodzi utrzymanie wywrotki marki Man rocznik 1994 DMC 18T. Z HDS'em za kabiną. Chodzi mi o wszystkie opłaty zarówno OC jak i podatek drogowy, UDT na dzwig i inne duperele jeżeli dotyczą. Ewentualnie jak można ugryźć problem związany z tym, że otwieram działalność na przewóz towarów, rejestruję firmę na siebie, a nie mam żadnych zniżek czy mogę wziąść np. ojca na współwłaściciela samochodu jeżeli prowadze firmę jako osoba fizyczna?
pozdrawiam


Post Wysłano: 18 lut 2013, 23:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

to że ojciec bedzie współwłaścicielem nie ma znaczenia, jeżeli ojciec ma pełne zniżki, to ubezpieczenie wyniesie minimum 2500 nawet do 3500zł w skali roku, nie wiem jak to się ma to UTD, do gminy podatek w skali roku będzie kosztował około 2000zł


Post Wysłano: 18 lut 2013, 23:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2012, 16:35
Posty: 43

z tego co czytałem to do gminy w roku 2013 roku opłata wynosi kolo 1600zł plus ubezpieczenie i udt to pewnie 5000zł w skali roku nie moje... A gdybym wykonywał transport na potrzeby własne to chyba nie robi żadnej różnicy? Jedynie gdyby był to pojazd specjalny to nie musiałbym płacić podatku drogowego? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem te ustawy, które czytałem.


Post Wysłano: 18 lut 2013, 23:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Jedynie gdyby był to pojazd specjalny to nie musiałbym płacić podatku drogowego? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem te ustawy, które czytałem
oj o tym nie mam już pojęcia, najlepiej przejdz się urzędu miasta i popytaj.


Post Wysłano: 19 lut 2013, 17:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

UDT to coś ok 100 zł rocznie (takie obligatoryjne dofinansowanie UDT) oraz dozór żurawia, w zależności od wielkości, bodaj poniżej 2500 kg max udźwigu jest co 2 lata, jeśli więcej to co rok.

Podatek od środków transportu, OC, jeśli finansowane przez bank, to zazwyczaj też AC, jak dozór żurawia, to też przegląd samochodu, ale to chyba dość oczywiste. Nie wiem czy coś jeszcze.

Z rejestracją jako samochód specjalny, lepiej dobrze się dowiedz. Z tego co wiem, takich samochodów nie rejestruje się jako specjalne (nie mogę znaleźć niestety nic konkretnego, żeby się podeprzeć), ale nie łudź się, że to co zaoszczędzisz, nie będziesz musiał oddać w późniejszym terminie, być może z karą i z odsetkami.


Post Wysłano: 19 lut 2013, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2006, 19:23
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: LJA

Kolego podam Ci przykład ile ja płacę za swojego Mercedesa Atego do 12ton, ale bez hds.
-750zł OC,NW (60% zniżki)
-750zł podatek drogowy do gminy (każda gmina ustala swoje stawki zależne od masy i rodzaju pojazdu)
-150zł badanie techniczne
- w zeszłym roku wykupiłem bezterminowe zezwolenie na przewóz rzeczy na potrzeby własne w starostwie za 600zł

Chyba tyle opłat obowiązkowych u mnie


Post Wysłano: 19 lut 2013, 20:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 cze 2010, 18:49
Posty: 41
GG: 0

To zmieniło się z zaświadczeniami na transport na potrzeby własne? Wcześniej można było max 5 lat, jak masz transport zarobkowy mogłeś i 50 a jak swój to nie.


Post Wysłano: 19 lut 2013, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2006, 19:23
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: LJA

No właśnie kiedyś miałem wyrobione na 5 lat, później miałem tylko na rok, a w zeszłym roku poszedłem do starostwa żeby znowu roczek sobie wykupić zszokowało mnie bo 600zł trzeba było wyłożyć i bezterminowo mam zezwolenie na jedno auto w firmie. Jak się nie mylę to na każde kolejne auto trzeba dopłacić 100zł za wypis.


Post Wysłano: 20 lut 2013, 16:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2012, 16:35
Posty: 43

Cytuj:
UDT to coś ok 100 zł rocznie (takie obligatoryjne dofinansowanie UDT) oraz dozór żurawia, w zależności od wielkości, bodaj poniżej 2500 kg max udźwigu jest co 2 lata, jeśli więcej to co rok.
nie rozumiem 100zł dla UDT plus koszt dozoru? Dajmy na to dzwig miesci sie w przedziale do 2,5 t. to wtedy ile kosztuje badanie techniczne?


Post Wysłano: 20 lut 2013, 21:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
nie rozumiem 100zł dla UDT plus koszt dozoru? Dajmy na to dzwig miesci sie w przedziale do 2,5 t. to wtedy ile kosztuje badanie techniczne?
To są dwie różne opłaty.
Co roku w styczniu przychodzi wezwanie do zapłaty, tytułowane tak:
http://i49.tinypic.com/r10jup.jpg
na drugiej stronie są dane firmy i wykaz urządzeń, a opłata jest prawdopodobnie uzależniona od udźwigu. Po prostu podatek.

Badanie dozorowe to zupełnie co innego i już poważniejszego. Podczas badania inspektor sprawdza czy żuraw jest ogólnie sprawny, czy nie ma uszkodzeń (np. pęknięć), czy wszystkie instalacje zabezpieczające są sprawne albo czy żuraw "trzyma" - musi przez określony czas wytrzymać pod obciążeniem bez opadnięcia.
Dlatego ważne jest, żeby żuraw, który kupisz był w dobrym stanie, chyba, że zakładasz remont żurawia przed dozorem. Ważne też, żebyś miał wszystkie papiery do dozoru. Przykładowo bodaj Francuzi po zezłomowaniu żurawia zrywają z niego tabliczkę znamionową. Później kupują to Polacy i sprzedają dalej. Więc możesz nieświadomie kupić złom za cenę żurawia. A bez ważnego dozoru nie zarejestrujesz auta.
O koszty badania musisz się dowiedzieć w UDT pod które podlegasz: http://www.udt.gov.pl/HTML/index.php?op ... Itemid=126

Z granicą 2,5t też dopytaj u źródła, kiedyś o tym czytałem/słyszałem, ale nigdy nie miałem z tym bezpośredniej styczności, bo wszystkie dotychczasowe żurawie mieściły się poniżej tej granicy max udźwigu.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: