Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 mar 2013, 0:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2012, 20:05
Posty: 9
Samochód: Scania

Witam, koledzy mam pytanie:
Samochód zarejestrowany w kraju( krajowe pochodzenie) w dokumentach ma wbite 24 t DMC, wg vinu DMC24 t a całkowita masa technologiczna 26t.
Samochód to 6x2 na poduszkach, oś tylna pojedyncza skrętna. Dotychczasowa ładowność 14600kg.
Czy jest szansa aby legalnie podnieść DMC do tych 26t ?

Z góry dziękuje za odpowiedź


Post Wysłano: 13 mar 2013, 0:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
Witam, koledzy mam pytanie:
Samochód zarejestrowany w kraju( krajowe pochodzenie) w dokumentach ma wbite 24 t DMC, wg vinu DMC24 t a całkowita masa technologiczna 26t.
Samochód to 6x2 na poduszkach, oś tylna pojedyncza skrętna. Dotychczasowa ładowność 14600kg.
Czy jest szansa aby legalnie podnieść DMC do tych 26t ?

Z góry dziękuje za odpowiedź
Sądzę że to nie przejdzie - pojazd nigdy nie miał zaniżonej DMC, co więcej teraz ma wpisaną taką jaka jest fabrycznie w dokumentach. Teoretycznie po dokumentach homologacyjnych można by szukać uzasadnienia dla takiej operacji, ale wątpię aby ktoś się tego podjął.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 13 mar 2013, 17:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

ta różnica wynika z różnorodności przepisów unijnych i naszych

mam solo 6x2 i mam wpisane w papier dmc 26500kg, ale to tylko i wyłącznie wina urzędnika, który wypełnił dokumenty ślepo z homologacji:)
w rzeczywstości w Polsce mamy 8t na oś czyli wychodzi 24tony
na zachodzi mamy 7,5t na oś pojedyncza i 11,5T na bliźniaczą, stąd ta rozbieżność

więc niby mam 13,300 ładowności(to chłodnia), ale nigdy nie przekraczam tych 11-12ton, pewnie w razie kontroli itd by mnie udupili:)


Post Wysłano: 20 paź 2013, 11:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 paź 2013, 20:58
Posty: 5
Samochód: Vito Sprinter LT Crafter MAN TGS

Ja podnosiłem masę ciągniętej przyczepy z 10 ton na 20 ton w Manie 26.322 6x4.

Podobnie to się odbywa z masą DMC (oczywiście jeśli można) aby to wykonać napisz wniosek o wydanie potwierdzenia do Mana. Musisz wraz z wnioskiem dokonać wpłaty 246 zł i jeśli Twoja ciężarówka spełnia wymogi (a podejrzewam że nie będzie z tym problemu) to Ci wystawią potwierdzenie. Z tym potwierdzeniem na stację diagnostyczną. Oni z kolei wystawiają kolejne zaświadczenie. Z tym zaświadczeniem i potwierdzeniem z Mana idziesz do starostwa, płacisz opłaty za nowy dowód i masz 26 ton.

Może się okazać opinia rzeczoznawcy to ok 250 zł (w zależności od zakresu), ale za potwierdzeniu od Mana wszystko będziesz miał napisane i w jakim zakresie to wykonać.

Załączyłbym wniosek ale nie mam możliwości. Jak będziesz chciał to napisz.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: