W FH12 częstą usterką jest przekaźnik K2 w rozdzielni głównej.
Objaw silnik kręci ale nie odpala.
Po wejściu w diagnostykę nie można nawiązać komunikacji z
Silnikiem i VECU.
Te sterowniki zasilane sa z przekaźnika K2.
Ale w tym przypadku to na pewno nie ten przekaźnik.
Po pierwsze można odpytać błędy z silnika.
Błąd polega bardziej na przsyle danych z kabiny do silnika.
Ale to też dziwne, bo gdyby uszkodzona była diagnostyczna magistrala danych
CAN - J1708 to nie było by możliwości odpytania błędów.
Problem może leżeć w drugiej magistrali danych CAN J 1939.
Któryś ze sterowników kabinowych blokuje komunikację
albo problem jest z brakiem dobrego połaczenia
w złaczu z lewej strony pod maską.
Mimo że dekiel tych złączy jest pod maską
to druga część złącza czyli gniazdo jest w kabinie
i skierowane jest na wylot z ogrzewania postojowego
jak niektórzy wolą DEFASTA
Jak dodatkowo nie masz klapki od gniazda diagnostycznego
to ciepłe powietrze bardzo szybko się tam dostanie
i np wysuszy wilgotne złacze.
Ale to tylko jedna z wielu rzeczy które mogą boleć tego Chińczyka.
Dobrze by było wyłaczyć też immobiliser.
Wylkuczyli byśmy kwestię immo kluczyk itd.