wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Transport produktów ciekłych i gazowych. http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=4039 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | Mariusz [ 21 lip 2006, 12:06 ] |
Tytuł: | Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Cysterny - pojazdy do transportu cieczy, gazów skroplonych. Generalnie konstrukcja składa się z podwozia, oprzyrządowania i zbiornika na ładunek przeważnie podzielonego na komory. Tankkontenery - przeznaczone są do transportu gazów skroplonych, płynnych chemikaliów lub cieczy spożywczych. Zbiornik z całym oprzyrządowaniem umieszczony jest w ramie uniwersalnego kontenera 20ft. Jego konstrukcja odpowiada wymogom IMDG. Kontenery te są transportowane na specjalnych naczepach - podkontenerówkach. Na przykładzie produktów z oferty http://www.feldbinder.de |
Autor: | ciezarowka [ 21 lip 2006, 19:26 ] |
Tytuł: | |
Najbardziej specjalistyczne cysterny to cysterny do przewozu silnie schłodzonych gazów z oznaczeniem na tablicy pomarańczowej(ADR) 22- Trzecia cysterna jest do przewozu etylenu oznaczenie (ADR) 223/1038. Fotki też z tej stronki. http://www.bl-trans.pl |
Autor: | Mariusz [ 24 lip 2006, 21:11 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: ajbardziej specjalistyczne cysterny to cysterny do przewozu silnie schłodzonych gazów z oznaczeniem na tablicy pomarańczowej(ADR) 22-
Dwie pierwsze cysterny służa do transportu cieczy a nie jak napisałeś gazów schłodzonych. Trzecia cysterna jak najbardziej słuzy do transportu etylenu.Trzecia cysterna jest do przewozu etylenu oznaczenie (ADR) 223/1038. Kontynuując temat zamieszczam zdjecia ukazujące specjalistyczne cysterny do transportu agresywnych czyt. żrących chemikaliów (kwasy, ługi, koagulanty). Cysterny te mają wnętrza wykładane specjalną wykładziną z bakelitu odporną na działanie tych substancji. Do największych producentów takich cystern należą: VanHool, Gofa, Magyar, Hendricks oraz nasz polski Turbud. W Polsce takie cysterny używają firmy: PCC Autochem, Kemipol Police, WęgloStal, Elmar Bydgoszcz, AutoZap. Samat Nijhof Wassink http://www.lkw-infos.de |
Autor: | Długi [ 24 lip 2006, 23:28 ] |
Tytuł: | |
A macie może choć kilka opisanych cieczy na podstawie numerów na tablicach ADR ? |
Autor: | DamLen [ 25 lip 2006, 8:56 ] |
Tytuł: | |
Długi czy o to ci chodzi http://www.stud.uni.torun.pl/~kcz/numer ... nawcze.htm Czyli np. na ostatnim zdjeciu volvo z a.talke przewozi kwas solny. |
Autor: | Mariusz [ 25 lip 2006, 9:59 ] |
Tytuł: | |
Identyfikacja kodów do poprzednich zdjęć: kod 1789 - kwas solny kod 2031 - kwas azotowy kod 1791 - podchloryn sodu kod 2582 - chlorek żelaza kod 3264 - ładunek ciekły, żrący, nieorganiczny |
Autor: | Długi [ 25 lip 2006, 12:48 ] |
Tytuł: | |
O to własnie chodziło...Dziękuje wam bardzo i pozdrawiam. |
Autor: | ciezarowka [ 26 lip 2006, 20:57 ] |
Tytuł: | |
Kolego w mojej wypowiedzi jest napisane trzecia cysterna służy do przewozu etylenu. |
Autor: | DamLen [ 26 lip 2006, 21:33 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Kolego w mojej wypowiedzi jest napisane trzecia cysterna służy do przewozu etylenu.
Zajrzyj na stronke którą podałemCytuj: 1242 Dwuchlorosilan metylu
|
Autor: | Mariusz [ 26 lip 2006, 21:58 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Kolego w mojej wypowiedzi jest napisane trzecia cysterna służy do przewozu etylenu.
No dobrze ale są tam jeszcze dwa zdjecia ukazujące cysterny które do transportu gazów napewno nie służą. Ja przeglądałem tą stronę której adres podałeś i widziałem tam zdjęcia cystern do gazów, więc po co wkleiłeś zdjecia cystern do cieczy skoro pisales post tylko o gazówkach. Kogoś mogłeś wprowadzić w błąd a ja musiałem to wyprostować.
|
Autor: | ciezarowka [ 27 lip 2006, 10:06 ] |
Tytuł: | |
Inaczej tej fotki niedolo się ściągnąć, wiec i cysterki do cieczy są. Ta firma miała jedne z pierwszych Volv w Polsce. A była jedna z trzech firm w europie i świecie która woziła etylen. |
Autor: | Mariusz [ 27 lip 2006, 12:03 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Inaczej tej fotki niedolo się ściągnąć
Co mi tu będziesz sciemniać zobacz sobie teraz na swój post. Poprostu nie chciało ci sie poszukać na stronie Przegladałem stare tematy na forum i trafiłem na opisy Kalyma Cytuj: Cysterny do przewozu materiałów chemicznych
Cysterny przeznaczone do przewozu materiałów chemicznych płynnych (w tym materiałów niebezpiecznych) muszą być zbudowane z trwałego odpornego na reakcje chemiczne surowca. Ponadto wnętrza cystern muszą być łatwe do umycia z pozostałości po rozładowanym produkcie. Cysterny służące do przewozu chemikaliów (i nie tylko) muszą posiadać ważny przegląd techniczny a po każdorazowym umyciu przed kolejnym załadunkiem wystawiany jest certyfikat czystości, który przedkłada się przed załadunkiem i jest bezwzględnie wymaganym. Cysternami którymi wozimy chemię nie wolno przewozić środków spożywczych. Jednym z rodzajów cystern służących do przewozu substancji chemicznych są cysterny służące do przewozu paliw. Cysterny do gorących substancji wyróżniaja się czarnym materiałem wyłożonym dookoła górnego zaworu.. Cysterny do przewozu gazów Kolejnym typem cystern są te, którymi wozi się gazy. Cysterny do przewozu gazu są charakterystyczne w wyglądzie. Nie posiadają górnych włazów a jedyny jaki się znajduje zlokalizowany jest zazwyczaj z tyłu lub z boku, często w charakterysytcznej szafie. W niej znajdują się przyrządy pozwalających stwierdzić stan temperatury i ciśnienia panującego wewnątrz beczki (jak wiadomo gazy podlegają sprężaniu i rozprężaniu). Innymi jej charakterystycznymi elementami są bardzo wypukłe ściany (przednia i tylna), a nie tak jak w innych rodzajach płaskie lub tylko lekko wygięte. Warto zwrócić uwagę, że tego typu cysterna służy do przewozu jednego gatunku gazu np. propanu-butanu. Cysterny do przewozu środków spożywczych Następnym rodzajem cystern są te, którymi przewozi się środki spożywcze a więc głównie soki, oleje jadalne itp. Ich konstrukcja nie różni się zasadniczo od konstrukcji beczek, którymi wozi się chemikalia. Jedyne co wyróżnia zewnętrznie to górne włazy. Zarówno cysterny do przewozu spożywki jak i chemii posiadają warstwę izolacyjną, która znajduje się pomiędzy zbiornikiem i zewnętrznym płaszczem. Izolacja zapewnia utrzymanie właściwej temperatury produktu. Silosy i cementowozy Kolejnym typem zaliczanym do cystern jest silos i cementowóz. Są to specyficzne pojazdy ze względu na sposób rozładowywania przewożonego nim towaru - zupełnie odmiennie niż w tradycyjnych cysternach. Ponieważ przewozi się w nich materiały sypkie zarówno spożywcze jak i chemiczne, załadunek odbywa się przez górne włazy. Natomiast rozładunek odbywa się poprzez otwory umieszczone w stożkach (najczęściej od 3 do 5), wyposażone w system wibrujący i zawory kulkowe doprowadzające sprężone powietrze. Wszystko to jest połączone jedną rurą i wyprowadzone na tył między osiami pojazdu. Inaczej bowiem ciężko byłoby wysypać znajdującą się w nich zawartość. Z tego względu muszą być przed uprzednim załadunkiem nie tylko sterylnie czyste (z cementowozami róźnie to bywa), ale i suche - w przeciwnym razie nie załadują do niego towaru. Kształt obydwu naczep może się różnić od siebie, ponieważ silos do lżejszych ładunków jak na przykład zboża, ma czasem postać wielkogabarytowej butli na jednej osi - zwykle silos i cementowóz mają kształt odwróconego trapezu równoramiennego podtrzymywanego na trójkątnych podporach. |
Autor: | ciezarowka [ 28 lip 2006, 8:44 ] |
Tytuł: | |
Co do cystern przewożących gazy to oprócz dwóch cystern to wszystkie maja powłoki pojedyncze ze wzmocnionej stali. A cysterny do etylenu i wodoru to są całkiem inaczej zbudowane, tu już jest dużo większe zagrodzenie wybuchem lub zassanie płomienia do środka beczki, wtedy mamy ogromny granat, którego już się nie da uratować i nastąpi ogromna eksplozja porównywalna z rażeniem ogniowym i odłamkowym do bomby atomowej. Wiec tu jest dużo większe zagrożenie, światowi eksperci od przewozu materiałów niebezpiecznych chcą zlikwidować przewóz tych gazów po szosach. Chcą przerzucić je na tory, ale nie ma jeszcze odpowiedniej technologii kolejowej by takie pociągi mogły wozić te dwa gazy. |
Autor: | Mariusz [ 28 lip 2006, 10:45 ] |
Tytuł: | |
Etylen jak i wodór z powietrzem tworzą mieszaniny wybuchowe i to jest duże niebezpieczeństwo w razie rozszczelnienia. Dlatego najczęsciej wodór przewozi się w butlach stalowych. Co do etylenu to nie wiem bo zestawy z tym ładunkiem niezwykle rzadko spotyka się na drogach publicznych. Na stronie BL Trans jest nawet informacja Cytuj: Jesteśmy jedynym w Polsce przewoźnikiem "etylenu ciekłego"!
|
Autor: | ciezarowka [ 30 lip 2006, 8:32 ] |
Tytuł: | |
W europie jeszcze czesi i koledzy wożą etylen w cysternach powyżej 35 tyś litrów. Etylen coraz częściej jest używany do spawania statków, ponieważ topi stal lepiej niż w przypadku konwencjonalnych sposobów spawalniczych. I są niewielkie cysterny do 10 tyś litrów. |
Autor: | Mariusz [ 10 wrz 2006, 2:07 ] |
Tytuł: | |
Tankkontener do transportu nadtlenku wodoru. Posiada specjalną osłonę która zapobiega nagrzewaniu sie zbiornika od promieni słonecznych. Nadtlenek wodoru jest dosć nietrwałym związkiem i ulega rozkładowi pod wpływem ciepła (może nastąpić wybuch). |
Autor: | łukasz [ 10 wrz 2006, 13:41 ] |
Tytuł: | |
Fotki ładne i opisy ciekawe.Widzę Del,że masz dość obszerną wiedzę na ten temat... Aż przyjemnie się ogląda te zdjęcia z tymi interesującymi opisami... |
Autor: | Pazdz [ 04 sty 2007, 19:36 ] |
Tytuł: | |
Lachowski i Syn: Orlen Transport: J&S: |
Autor: | Łukaszz [ 21 kwie 2007, 23:16 ] |
Tytuł: | |
Copyrights: Łukasz |
Autor: | Igor [ 22 kwie 2007, 8:24 ] |
Tytuł: | |
Fotogaleria Igorka |
Strona 1 z 8 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |