wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Zalewanie filtra (ów) oleju w sam. ciężarowych.
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40498
Strona 1 z 1

Autor:  adam256 [ 11 sie 2013, 10:49 ]
Tytuł:  Zalewanie filtra (ów) oleju w sam. ciężarowych.

Witam. Pytanie jak w temacie. Czy praktykujecie taką metodę czy wkręcacie na sucho, bo dużo opinii już się nasłuchałem i chciałbym poznać wasze. Pozdrawiam.

Autor:  zzx [ 11 sie 2013, 12:01 ]
Tytuł:  Re: Zalewanie filtra (ów) oleju w sam. ciężarowych.

olejowe zawsze zalewam.
paliwowe przelewam pompką (we wszystkich samochodach miałem ręczną) w nowszych widzę że mechanicy kręcą rozrusznikiem i tak odpowietrzają filtry ( a może im się nie chce pompować?).

Autor:  MechanikSochaczew [ 11 sie 2013, 14:33 ]
Tytuł:  Re: Zalewanie filtra (ów) oleju w sam. ciężarowych.

Cytuj:
Czy praktykujecie taką metodę czy wkręcacie na sucho

Zalewać w silnikach volvo do filtrów oleju wchodzi dobre 10L.
Cytuj:
paliwowe przelewam pompką (we wszystkich samochodach miałem ręczną) w nowszych widzę że mechanicy kręcą rozrusznikiem i tak odpowietrzają filtry ( a może im się nie chce pompować?).
W starej premium są dwa małe filtry (kc24), tak jak w starych manach, i je da się przelać pompką. Za to np dxi jest cholernie ciężko odpowietrzyć pompką, ale tu też jest sposób. Scania hpi nie ma pompki ręcznej, jak się zapowietrzy i jest słabsza pompa to potrzebuje wagon akumulatorów. W dafie na silniku paccara jak się w odpowiedni sposób nie założy filtrów to można rozrusznik spalić i tak nie zapali. Katowanie na rozruszniku aż załąpie to idiotyzm, lepiej wspomóc placzkiem, i ma dużo łatwiej.

Autor:  5eba [ 13 wrz 2013, 21:51 ]
Tytuł:  Re: Zalewanie filtra (ów) oleju w sam. ciężarowych.

Ja tez zawsze zalewam - olejowe i paliwowe rowniez dzieki czemu w 99% przypadkach silnika nie zapowietrze przy rozruchu

Autor:  użytkownik usunięty [ 13 wrz 2013, 23:14 ]
Tytuł:  Re: Zalewanie filtra (ów) oleju w sam. ciężarowych.

Cytuj:
[...]W dafie na silniku paccara jak się w odpowiedni sposób nie założy filtrów to można rozrusznik spalić i tak nie zapali. Katowanie na rozruszniku aż załąpie to idiotyzm, lepiej wspomóc placzkiem, i ma dużo łatwiej.
Eeee panie, w sto-piątce (nie wiem jak w innych modelach DAFa) bardzo łatwo odpala się auto po wymianie filtrów. Bez plaka, bez żadnych wspomagaczy. Wystarczy włączyć zapłon, podpompować ręczną pompką, a później jeden pompuje pompką, drugi popuszcza nakrętki na wtryskach. Odpowietrzy wszystkie 6 i nie ma bola, żeby nie odpalił od strzała. 3 razy już byłem autem na obsłudze i za każdym razem tak było robione.
Inna sprawa, to taka, że w DAFie nie bardzo da się zalać filtry paliwowe, bo odkręca się obudowę filtra i wymienia wkład filtrujący...

Autor:  DAJANO [ 14 wrz 2013, 1:38 ]
Tytuł:  Re: Zalewanie filtra (ów) oleju w sam. ciężarowych.

Cytuj:
adam256 pisze:
Czy praktykujecie taką metodę czy wkręcacie na sucho

Zalewać w silnikach volvo do filtrów oleju wchodzi dobre 10L.
Co sie moze stac jesli nie bedziemy zalewali filtrow oleju w FH ?? Pytam poniewaz mamy w firmie tylko FH, 20sztuk i w zadnym po gwarancji nie byly zalewane filtry , najstarsze auto ma 860tys i chodzi bez zarzutu.

Autor:  driver890 [ 14 wrz 2013, 6:52 ]
Tytuł:  Re: Zalewanie filtra (ów) oleju w sam. ciężarowych.

Cytuj:
Cytuj:
[...]W dafie na silniku paccara jak się w odpowiedni sposób nie założy filtrów to można rozrusznik spalić i tak nie zapali. Katowanie na rozruszniku aż załąpie to idiotyzm, lepiej wspomóc placzkiem, i ma dużo łatwiej.
Eeee panie, w sto-piątce (nie wiem jak w innych modelach DAFa) bardzo łatwo odpala się auto po wymianie filtrów. Bez plaka, bez żadnych wspomagaczy. Wystarczy włączyć zapłon, podpompować ręczną pompką, a później jeden pompuje pompką, drugi popuszcza nakrętki na wtryskach. Odpowietrzy wszystkie 6 i nie ma bola, żeby nie odpalił od strzała. 3 razy już byłem autem na obsłudze i za każdym razem tak było robione.
Inna sprawa, to taka, że w DAFie nie bardzo da się zalać filtry paliwowe, bo odkręca się obudowę filtra i wymienia wkład filtrujący...
niepopuszczaj czasem rurek przy głowicy,bo później ciekną .lepiej odkręć dekielek,wymień filtr, podpompuj aż przelewać się będzie,zakręć dekielek , podpompuj jeszcze ,az pompka twarda będzie.odpali na strzała ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/