wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Verhoff - zmiana biegów ?
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40817
Strona 1 z 1

Autor:  Szofer-WAW [ 03 paź 2013, 3:07 ]
Tytuł:  Verhoff - zmiana biegów ?

Pytanko do fachowców którzy jeździli Verhoffem !

Nie wiem na czym polega zmiana biegów w tym typie ?
Czy zmiany biegów „wiosłem” można dokonać bez wciskania
pedału sprzęgła czy jak to jest
przy skrzyni półautomatycznej ???

Facio który powinien Mi to wytłumaczyć miał chyba problemy
w polskiej wymowie i zaczął coś wymyślać o półbiegach……
W końcu powiedział, że >>
>> JEDŹ jak ze zwykłą skrzynią biegów !
O co tu chodzi ?

Czy ktoś z Was może Mi zdradzić wiedzę tajemną ?

Autor:  Adrian_ [ 03 paź 2013, 22:22 ]
Tytuł:  Re: Verhoff - zmiana biegów ?

Cytuj:
Pytanko do fachowców którzy jeździli Verhoffem !
Nie ma takiego autobusu jak Vernhoff. Jest natomiast Berkhoff robiony m.in. na podwoziu Volvo i zapewne o taki wóz Ci chodzi ;)

Autor:  Szofer-WAW [ 04 paź 2013, 2:05 ]
Tytuł:  Re: Verhoff - zmiana biegów ?

Cytuj:
Cytuj:
Pytanko do fachowców którzy jeździli Verhoffem !
Nie ma takiego autobusu jak Vernhoff. Jest natomiast Berkhoff robiony m.in. na podwoziu Volvo i zapewne o taki wóz Ci chodzi ;)
A gdybym zadał pytanie >>> jaki jest silnik w Maluchu ?
To Twoja odpowiedź by była >>> NIE MA TAKIEGO SAMOCHODU !?

Napisałem (poniekąd) specjalnie przekręconą nazwę,
której używał człowiek,
który POWINIEN przekazać Mi informacje fachowe,
ale oprócz picia napojów przedestylowanych
niewiele więcej (chyba) potrafi .

Ot, takich mamy fachowców w byłym PeeReLu.

Nazwa autobusu z Karty Drogowej to >>> Volvo B 12 B 4x2 .

Jednakże pytanie zasadnicze pozostaje BEZ zmian !

Autor:  kraz [ 05 paź 2013, 17:42 ]
Tytuł:  Re: Verhoff - zmiana biegów ?

Są różne typy, opisz co jest, czy jest pedał sprzęgła, czy jest lewarek, czy tylko mały joystick?

Autor:  Marix [ 05 paź 2013, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Verhoff - zmiana biegów ?

Może Wam to pomoże, może nie, ale znalazłem coś takiego:
Cytuj:
The B12B could be fitted with Volvo DH12C (later DH12D and DH12E) 6-cylinder 12-litre engine, coupled to a Volvo-automated, ZF automatic, or more recently, Volvo I-Shift transmission.
tyle wikipedia, a ze strony volvo:
Cytuj:
The Volvo B12B is available with a choice of Volvo I-Shift, Volvo ZF 6S-1900. The automatic transmissions feature an integrated retarder. The propshaft universal joints are entirely lubrication-free. Buses with manual transmission can be equipped with the Volvo Compact Retarder - See more at: http://www.volvobuses.com/bus/spain/es- ... HFduL.dpuf

Autor:  Szofer-WAW [ 05 paź 2013, 21:20 ]
Tytuł:  Re: Verhoff - zmiana biegów ?

Cytuj:
tyle wikipedia, a ze strony volvo:
Cytuj:
The Volvo B12B is available with a choice of Volvo I-Shift, Volvo ZF 6S-1900. The automatic transmissions feature an integrated retarder. The propshaft universal joints are entirely lubrication-free. Buses with manual transmission can be equipped with the Volvo Compact Retarder - See more at: http://www.volvobuses.com/bus/spain/es- ... HFduL.dpuf
Nie spojrzałem w papierach na rok produkcji tej sztuki,
ale była dość leciwa :mrgreen:
(z boku pojawia się dość sporo śladów rdży)
Jednakże to żadna z tych co jest foto w Wikipedii.

O tym, że to jest pólautomat dowiedziałem się
od jeszcze innego Kierowcy.
Oczywiście miał trzy pedały , a nie dwa jak klasyczny automat.

Wajchę do biegów miał w stylu takim jak w Polonezie z oznaczonymi 7 biegami i guzikiem
(nie wiem do czego - na górze wajchy).

Wysokość pojazdu (zapamiętałem z tabliczki na szybie) 3,6 m.

Jedyne co się dowiedziałem, to że "jedynka" i "guzik"
jest odłączony.
Być może był po jakimś remoncie lub modernizacjach.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Cytuj:
Ostatnio zmieniony sob, 05.10.2013, 18:05 przez Lukassz, łącznie zmieniany 1 raz

jakieś enigmatyczno-PRLowskie zagadki...

Podobno PRL znów w modzie na sukces !

Np. w Berlinie furorę robi Muzeum DDR !
A cenniki w restauracji (obok) ,
która jest w stylu z lat ’70 – ’80
i tego typu żarciem są porównywalne do Hiltona.

No i coś z Warszawy.
Od kilku lat działają (nowopowstałe) piwne „speluny” :-) ,
do których zapraszają szyldy z tekstem >>>
Nie pij w bramie !
Przyjdź na setę i galaretę lub piwo !
WSZYSTKO po cztery złote !


Niektóre czynne 24/7 .

Autor:  Misztal [ 08 paź 2013, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Verhoff - zmiana biegów ?

Nie wiem dokładnie jaka skrzynia jest w tym autokarze.
Nie miałem okazji jeździć takimi zabytkami.
Ale myślę, że jest to taka typowa skrzynia na "dżojstiku" jak w starszych modelach Volva 9700.
Przycisk na lewarku to po prostu nadbieg, który włączasz wciskając przycisk a następnie wyciskając sprzęgło, ale skoro i tak Ci nie działa.....

Ja takiej skrzyni używałem normalnie wyciskając sprzęgło, tylko pomijałem niektóre biegi z tego względu, że są one bardzo krótkie. Było tak:2, 4, (5), 6,7 no i nadbieg włączając przyciskiem.
Na pewno skrzynia jest już zjechana więc niektóre Ci proponuje wysprzęglać na 2 razy.

Jest podobno jakiś sposób dzięki któremu można włączać biegi bez sprzęgła jednak żaden ze starych kierowców nie sprzedał mi tego patentu, a ja Volvem nie miałem okazji jeździć i tak już zostało :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/