wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Verhoff - zmiana biegów ? http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40817 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Szofer-WAW [ 03 paź 2013, 3:07 ] |
Tytuł: | Verhoff - zmiana biegów ? |
Pytanko do fachowców którzy jeździli Verhoffem ! Nie wiem na czym polega zmiana biegów w tym typie ? Czy zmiany biegów „wiosłem” można dokonać bez wciskania pedału sprzęgła czy jak to jest przy skrzyni półautomatycznej ??? Facio który powinien Mi to wytłumaczyć miał chyba problemy w polskiej wymowie i zaczął coś wymyślać o półbiegach…… W końcu powiedział, że >> >> JEDŹ jak ze zwykłą skrzynią biegów ! O co tu chodzi ? Czy ktoś z Was może Mi zdradzić wiedzę tajemną ? |
Autor: | Adrian_ [ 03 paź 2013, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: Verhoff - zmiana biegów ? |
Cytuj: Pytanko do fachowców którzy jeździli Verhoffem !
Nie ma takiego autobusu jak Vernhoff. Jest natomiast Berkhoff robiony m.in. na podwoziu Volvo i zapewne o taki wóz Ci chodzi
|
Autor: | Szofer-WAW [ 04 paź 2013, 2:05 ] |
Tytuł: | Re: Verhoff - zmiana biegów ? |
Cytuj: Cytuj: Pytanko do fachowców którzy jeździli Verhoffem !
Nie ma takiego autobusu jak Vernhoff. Jest natomiast Berkhoff robiony m.in. na podwoziu Volvo i zapewne o taki wóz Ci chodzi To Twoja odpowiedź by była >>> NIE MA TAKIEGO SAMOCHODU !? Napisałem (poniekąd) specjalnie przekręconą nazwę, której używał człowiek, który POWINIEN przekazać Mi informacje fachowe, ale oprócz picia napojów przedestylowanych niewiele więcej (chyba) potrafi . Ot, takich mamy fachowców w byłym PeeReLu. Nazwa autobusu z Karty Drogowej to >>> Volvo B 12 B 4x2 . Jednakże pytanie zasadnicze pozostaje BEZ zmian ! |
Autor: | kraz [ 05 paź 2013, 17:42 ] |
Tytuł: | Re: Verhoff - zmiana biegów ? |
Są różne typy, opisz co jest, czy jest pedał sprzęgła, czy jest lewarek, czy tylko mały joystick? |
Autor: | Marix [ 05 paź 2013, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Verhoff - zmiana biegów ? |
Może Wam to pomoże, może nie, ale znalazłem coś takiego: Cytuj: The B12B could be fitted with Volvo DH12C (later DH12D and DH12E) 6-cylinder 12-litre engine, coupled to a Volvo-automated, ZF automatic, or more recently, Volvo I-Shift transmission.
tyle wikipedia, a ze strony volvo:Cytuj: The Volvo B12B is available with a choice of Volvo I-Shift, Volvo ZF 6S-1900. The automatic transmissions feature an integrated retarder. The propshaft universal joints are entirely lubrication-free. Buses with manual transmission can be equipped with the Volvo Compact Retarder - See more at: http://www.volvobuses.com/bus/spain/es- ... HFduL.dpuf
|
Autor: | Szofer-WAW [ 05 paź 2013, 21:20 ] |
Tytuł: | Re: Verhoff - zmiana biegów ? |
Cytuj: tyle wikipedia, a ze strony volvo:
Nie spojrzałem w papierach na rok produkcji tej sztuki, Cytuj: The Volvo B12B is available with a choice of Volvo I-Shift, Volvo ZF 6S-1900. The automatic transmissions feature an integrated retarder. The propshaft universal joints are entirely lubrication-free. Buses with manual transmission can be equipped with the Volvo Compact Retarder - See more at: http://www.volvobuses.com/bus/spain/es- ... HFduL.dpuf ale była dość leciwa (z boku pojawia się dość sporo śladów rdży) Jednakże to żadna z tych co jest foto w Wikipedii. O tym, że to jest pólautomat dowiedziałem się od jeszcze innego Kierowcy. Oczywiście miał trzy pedały , a nie dwa jak klasyczny automat. Wajchę do biegów miał w stylu takim jak w Polonezie z oznaczonymi 7 biegami i guzikiem (nie wiem do czego - na górze wajchy). Wysokość pojazdu (zapamiętałem z tabliczki na szybie) 3,6 m. Jedyne co się dowiedziałem, to że "jedynka" i "guzik" jest odłączony. Być może był po jakimś remoncie lub modernizacjach. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Cytuj:
Ostatnio zmieniony sob, 05.10.2013, 18:05 przez Lukassz, łącznie zmieniany 1 raz
jakieś enigmatyczno-PRLowskie zagadki... Podobno PRL znów w modzie na sukces ! Np. w Berlinie furorę robi Muzeum DDR ! A cenniki w restauracji (obok) , która jest w stylu z lat ’70 – ’80 i tego typu żarciem są porównywalne do Hiltona. No i coś z Warszawy. Od kilku lat działają (nowopowstałe) piwne „speluny” , do których zapraszają szyldy z tekstem >>> Nie pij w bramie ! Przyjdź na setę i galaretę lub piwo ! WSZYSTKO po cztery złote ! Niektóre czynne 24/7 . |
Autor: | Misztal [ 08 paź 2013, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Verhoff - zmiana biegów ? |
Nie wiem dokładnie jaka skrzynia jest w tym autokarze. Nie miałem okazji jeździć takimi zabytkami. Ale myślę, że jest to taka typowa skrzynia na "dżojstiku" jak w starszych modelach Volva 9700. Przycisk na lewarku to po prostu nadbieg, który włączasz wciskając przycisk a następnie wyciskając sprzęgło, ale skoro i tak Ci nie działa..... Ja takiej skrzyni używałem normalnie wyciskając sprzęgło, tylko pomijałem niektóre biegi z tego względu, że są one bardzo krótkie. Było tak:2, 4, (5), 6,7 no i nadbieg włączając przyciskiem. Na pewno skrzynia jest już zjechana więc niektóre Ci proponuje wysprzęglać na 2 razy. Jest podobno jakiś sposób dzięki któremu można włączać biegi bez sprzęgła jednak żaden ze starych kierowców nie sprzedał mi tego patentu, a ja Volvem nie miałem okazji jeździć i tak już zostało |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |