Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 paź 2013, 13:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 paź 2013, 13:08
Posty: 5
Samochód: Jumper L4H3
Lokalizacja: Zielonka/k.Wawy

Witam

Od 2 miesięcy mam problem z moim Jumperem 3.0. Silnik nie równo chodzi na biegu jałowym, tylko po ponownym rozruchu rozgrzanego silnika. Znalazłem film na youtube, na którym jest podobny objaw do mojego http://www.youtube.com/watch?v=BSc05lDskJU

Jeżeli ktoś miałby pomysł jak rozwiązać problem, bede wdzieczny

_________________
Jumper L4h3 3.0 157


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Regulator ciśnienia.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 paź 2013, 13:08
Posty: 5
Samochód: Jumper L4H3
Lokalizacja: Zielonka/k.Wawy

Cytuj:
Regulator ciśnienia.

Regulator ciśnienia czego paliwa, turbiny?

W ASO byłem i czyścili jakiś czujnik ciśnienia turbiny, ale problem dalej sie pojawia podobno to EGR brudny i ponoć brudny układ dolotowy. Z tym, że samochód nie dymi jak mu sie mocno depnie :/

_________________
Jumper L4h3 3.0 157


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Z tyłu na pompie jest zaworek. Wyjmij wczuć w ultra dzwieki.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

Przede wszystkim podepnij pod komputer. Nie napisałeś czy pali ci się jakaś kontrolka.

Może to być przepustnica lub zawór sterujący egr.

Mi najpierw przepustnica szwankowała - też pracował minimalnie nie równo ale nie zawsze, nawet po długiej jeździe, nie tylko jak był zimny.
Po jakimś czasie zapaliła się kontrolka silnika. Nic więcej się nie działo (auto było w trasie, jechało normalnie) wróciło z trasy i kontrolka zgasła.
Wymieniłem przepustnice i problem zniknął.

Przez zawór sterujący egr (ten mały u góry nad silnikiem) też wyskoczył błąd silnika. Auto nie równo pracowało na biegu jałowym (trzeba było się wsłuchać w pracę silnika by to dostrzec (po obrotomierzu nie było tego widać) - komputer pokazywał błąd EGR. Mniej więcej padło to przy 240 tys.

Natomiast w Ducato 2,3 jest ten sam zaworek ale objaw był nieco inny - słychać było wyraźnie nie równą pracę silnika oraz przy przyspieszaniu przy małej prędkości auto miało jakby "kangura".
Nie równo przyspieszało, przerywało. Również w tym aucie ten zawór padł przy ok. 240 tys. Kontrolka silnika się paliła.

To tyle z mojej stron. Daj znać co to było.

Pozdrawiam,


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2008, 19:03
Posty: 1314
Samochód: TGL / A4
Lokalizacja: SKL

Zawór na EGR.

Miałem to samo w swoim, po wymianie cisza i spokój.

Taka mała kupka plastiku, a pięćset złotych zawołali za nią...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lip 2011, 21:38
Posty: 67
GG: 2371800
Lokalizacja: Warszawa

U mnie skończyło się najpierw na EGR - jak u p_filip89 na obrotomierzu nie było widać, słychać było zmianę w obrotach, w czasie jazdy też potrafiłem czuć tą zmianę obrotów np. przy zmianie biegu.

Potem falowanie widoczne na obrotomierzu więc wymienili ogranicznik ciśnienia listwy paliwowej i regulator ciśnienia pompy paliwa.

Wszystko powyższe na gwarancji jeszcze wtedy więc cytuję to co mówili w ASO.

Po gwarancji przy 120 000 km znowu falowanie czasem widoczne na obrotomierzu, więc wymienili całą przepustnicę powietrza.

Wszystko powyższe 3.0 HDi 157KM F1CE0481D

Nie będę Ci pisał co tam potem leciało po kolei, bo Ci ciśnienie skoczy, ale auto jeździ nadal :wink:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Mi najpierw przepustnica szwankowała
Przepustnica w dieslu powiadasz :lol:

Diagnostyka, tylko tak stwierdzisz na ile % masz otwarty zawór egr, lub jakie jest ciśnienie paliwa w danej chwili.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

Cytuj:
Cytuj:
Mi najpierw przepustnica szwankowała
Przepustnica w dieslu powiadasz :lol:

Diagnostyka, tylko tak stwierdzisz na ile % masz otwarty zawór egr, lub jakie jest ciśnienie paliwa w danej chwili.
Tak, powiadam... :lol:
Błąd przepustnicy wyskoczył po podłączeniu pod komputer.
Zamówiłem, wymieniłem tą przepustnicę i problem został w rozwiązany.
Tyle wiem w tym temacie.

A czy przepustnica w dieslu jest ? a może nie jest ? a może tak samo się nazywa lecz to zupełnie co innego ? Nie mam zamiaru się wymądrzać, bo nie jestem mechanikiem, nie znam się na tyle.
Napisałem tylko jaki miałem problem z moim samochodem i jak go rozwiązałem. Dlatego proszę bez szyder. :D


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 paź 2013, 13:08
Posty: 5
Samochód: Jumper L4H3
Lokalizacja: Zielonka/k.Wawy

Czyli lepiej kupić nowy EGR niż go czyścić? Dziś zrobiłem próbe, zjazd na trase wyszkowska i na 4 biegu gaz do dechy i przy 3.tyś chmura czarnego dymu,wiec chyba jest winowajca.


Doradzcie moj Jumper to końcówka 2010r jakiej tam firmy szedł EGR pierburg czy Wahler?

_________________
Jumper L4h3 3.0 157


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Czyli lepiej kupić nowy EGR niż go czyścić?

Doradzcie moj Jumper to końcówka 2010r jakiej tam firmy szedł EGR pierburg czy Wahler?

Podejście masz trochę dziwne, nie łatwiej zrobić diagnostyke, cholera nawet odkręcić zawór egr i wzrokowo zweryfikować w jakim jest stanie, na próbę zaślepić zasilanie spalin do niego :roll:

Jak zdiagnozuje ci to człowiek który wie co robi i ma czym to zrobić, to na pewno rozwiąże twoją zagadkę. Jak zrobi to gość który potrafi tylko gasić check kablem za 30zł, dojeżdżając za free po godzinach w lokalnym magazynie nie będzie dobrze.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 paź 2013, 13:08
Posty: 5
Samochód: Jumper L4H3
Lokalizacja: Zielonka/k.Wawy

Odzwiedziłem serwis diesli i zaślepili EGR na próbe i nic to nie dało dalej sie dusił. Nie wiedzieli co mu dolega :(

_________________
Jumper L4h3 3.0 157


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lip 2011, 21:38
Posty: 67
GG: 2371800
Lokalizacja: Warszawa

Nic Ci nie da zaślepianie czy czyszczenie. Wymiana na nowy.

Zmieniłem firmę, czekam na nowy EGR do firmowego Boxera 2.2 HDi 120KM. Szarpanie na zimno przy ruszaniu, do 2000 obr/min brak mocy plus czasem szarpnie + czarny dym przy wciśnięciu gazu. Powyżej 2000 czekam jakieś 4 sekundy zanim zajarzy, że trzeba przyśpieszać.

Jak na razie pomaga przegonienie po starcie, tak na 2 biegu do 3400/3500 obr/min, potem działa jak należy chociaż czuć, że jest nie tak jak być powinno.

Apropo, kontrolka silnika się nie świeci ale błąd widoczny przy podłączeniu komputera + powraca po wykasowaniu.

Czas oczekiwania w naszym wypadku to do 3 dni roboczych na dostarczenie części przez ASO.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 paź 2013, 13:08
Posty: 5
Samochód: Jumper L4H3
Lokalizacja: Zielonka/k.Wawy

Właśnie mam czas, aby odpisać EGR wymieniłem w ASO na nowy oryginał. Odczucia negatywne, buczy w okolicach 1750-2250 obr. znacznie gorzej się zbiera, więcej pali szczególnie jak się z towarem jedzie, brakuje mu tchu przy 100km/h pod lekka gorke na A2. Falowanie takie samo jak po rozgrzanym silniku zgasi się silnik, aż wystygnie i z powrotem odpali falowanie dalej sie pojawia. Ostatnio przy wymianie oleju i filtrów dolano do filtra paliwa Liqui Moly do czyszczenia wtysków falowanie dalej nie ustaje. Dodam, że jak sie zrobi przygazówke powyżej 1000obr nie ma szarpania dopiero jak sie puści gaz. Wesołych Świąt

_________________
Jumper L4h3 3.0 157


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: