wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
DAF 105 410 460 SPALANIE http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41202 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | KacperR420 [ 26 lis 2013, 17:49 ] |
Tytuł: | DAF 105 410 460 SPALANIE |
Rozważamy kupno dafa z silnikiem 410 lub 460 oczywiście E5. Jakie spalanie osiągacie na tych silnikach? Jak z awaryjnością? Może ma ktoś porównanie ze Scanią R420? |
Autor: | użytkownik usunięty [ 26 lis 2013, 20:22 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
W zimie? W lecie? Mi teraz w listopadzie to podchodzi do 29 - 30l/100 km. Wieje jak wściekłe, zimno. W lecie to wychodzi 26 - 27l/100km. Awaryjność? Jak chyba każdego auta z elektroniką. Najczęściej lecą czujniki NOx, w drugiej kolejności połączenia (korozja) elektryczne, blacharka (szczególnie pod stopnicami, rama na łączeniach). Poza tym (w moim przypadku to się sprawdza) obowiązuje powiedzenia: jak dbasz tak masz. No i oleju nie bierze wiele (w odniesieniu do innych "stopiątek"), bo na 50 tyś km jakieś 7-10l. Przebieg samochodu? 652 tyś, rocznik 2008 - początek roku. |
Autor: | Jacek [ 27 lis 2013, 0:06 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
U nas w firmie są 4 105-ki. 2 x 410, 2 x 460. Jedna 410-ka to mega muł, ale mało pali, druga chodzi ciut lepiej, ale pali więcej. 460 - jeden ma moc, drugi jej nie ma a palą podobnie. Czy ja wiem czy Daf taki super. Kabina wygodna to fakt, ale za dużo mieli wpadek jak dla mnie. A to wadliwe tuleje, a to sprężyny na zaworach i różne inne problemy. Czujniki od Adblue lecą ponoć w każdym przy 700 tys, ale to dotyczy nie tylko Dafa. Dużym plusem jest prostota konstrukcji, więc byle majster naprawi Ci go naprawi. Co do spalania to z lekkim ładunkiem trasa PL-GB-PL 410-tką wychodziło mi 26L, a wcale się nie starałem. Tak to średnio ok. 29 L. Oczywiście wszystko na wschodnim paliwie. A, jeszcze jedno - Daf ma duży plus dla wielu pracodawców - kotły 1500 L i dobrze chodzi na magnesie... |
Autor: | wojtas92 [ 27 lis 2013, 13:20 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Jak jeździłem też 410 (700tkm), na Beneluxie spalanie przy średnim tonażu od 10-18t schodziło mi do 24-25l, a nadmienię tylko, że jestem świeżo upieczonym kierowcą, więc o eko-drivingu ciężarówkami wiem niewiele, raz miałem 23.900kg ładunku, to spalanie podeszło do 28l. Tak średnio to 410tka pali ok 27l na 100km. W firmie jest druga 105tka ale 460 i pali średio 2l mniej na 100. DAF jest bardzo oszczędny i prosty jak budowa cepa, to jego główne zalety, kabinę ma wygodną, ale do komfortu jazdy i prowadzenia niemieckich konkurentów to mu jeszcze trochę brakuje. Porównuję tu do MANa TGX też w średniej kabinie. TGX 440 solówka 3 osiowa na trasie do DK spalił mi ok 22-23l, więc patrząc na DAFa SC z naczepą i ładunkiem to rekordowe 24l na Holandię to bardzo dobry wynik. |
Autor: | martinfh [ 28 lis 2013, 17:25 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Drodzy Państwo, powiedzcie mi, osobie, która z DAFem nie miała do czynienia w ogóle, co w nim takiego "prostego", że jest mniej skomplikowany od konkurencyjnych konstrukcji? Siedzę, myślę, dumam i nic konstruktywnego nie powstało. |
Autor: | Kermiter [ 28 lis 2013, 18:03 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Najlepiej jakbys postawil dwa ciagniki obok siebie powiedzmy XF105 i jakies Volvo, MB? w Dafie po ramie idzie minimalna ilosc przewodow elektrycznych/pneumatycznych, mam wrazenie ze gdyby nie tylne lampy to na skrzyni biegow skonczylaby sie elektronika i ciul, nawet najbardziej oporni beda w stanei wyszczegolnic tekelan do prawej poduszki bo nie ma tam stosu spietego w kupe, przewody paliwowe? ida dwa do pompy, zasilajacy i powrót, Rka ma ich 4, cale oswietlenie zewnetrzne pracuje na przekaznikach, zadnych FFR, ZBR, LCM czy innych komputerów tylko CYK CYK czarna kostka i cos albo dziala albo nie... Proste i bez wodotrysków.. |
Autor: | wojtas92 [ 29 lis 2013, 0:33 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj: Najlepiej jakbys postawil dwa ciagniki obok siebie powiedzmy XF105 i jakies Volvo, MB? w Dafie po ramie idzie minimalna ilosc przewodow elektrycznych/pneumatycznych, mam wrazenie ze gdyby nie tylne lampy to na skrzyni biegow skonczylaby sie elektronika i ciul, nawet najbardziej oporni beda w stanei wyszczegolnic tekelan do prawej poduszki bo nie ma tam stosu spietego w kupe, przewody paliwowe? ida dwa do pompy, zasilajacy i powrót, Rka ma ich 4, cale oswietlenie zewnetrzne pracuje na przekaznikach, zadnych FFR, ZBR, LCM czy innych komputerów tylko CYK CYK czarna kostka i cos albo dziala albo nie... Proste i bez wodotrysków..
Ot cała filozofia DAFa kolego martinfhCytuj: ale moim zdaniem najlepiej kupić DAFa.
Mój szef twierdzi to samo. Ten z przebiegiem 700.000 jest z 2008roku. Nie bierze oleju, leje się paliwo i robi sprawy eksploatacyjne. Jeśli coś padło to tylko czasem jakieś pierdoły. 460tkę ma drugiego z 2012roku i trochę tam coś na początku mu elektronika zgłupiała, ale bezproblemowo zrobione i śmiga aż miło. Za niedługo jak będzie wymieniał starszego to na 99% DAF i na 100% 460tka, bo pali śrenio 2l mniej niż 410. Tak jak mówię, bardzo dobrze mi się 105tką jeździło, dolnego łóżka z DAFa bym na nic chyba nie zamienił, no może na to z Actrosa, ale jak przesiadłem się na TGXa i przypomniałem sobie jak prowadził się XF to... Ujmując najprościej - to jak przesiadka z hulajnogi na rower, albo z roweru do samochodu. Naprawdę. MAN prowadzi się niebywale łatwo i komfortowo, lepiej niż niejedna osobówka. Pomijam aspekt zawieszenia - porównuję tu układy kierownicze - niesamowita różnica. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 29 lis 2013, 0:40 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Było.... www.wagaciezka.com/viewtopic.php?f=82&t=39521 |
Autor: | SIOJU [ 30 lis 2013, 18:26 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Z punktu widzenia kierowcy, to Dafa w kabinie SSC bym raczej nie zamienił na nic innego. Miałem krótki epizod właśnie z takim autkiem. |
Autor: | Edler [ 29 gru 2013, 19:31 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
My mamy 105,460 i po Szwecji gdzie trasa 550 km to płasko mam przez 200 km a potem to już góra dół i górki w Jonkopingu, z walniętymi 2 pompkami i pompą wstępną i ładunkiem 22 tony średnia 40 Zobaczymy ile teraz po naprawie sie wyciągnie, ale okolice 30 litrów są realne. My mieliśmy problemy dość sporo z układem paliwowym, rozłożone na dwie raty że tak ujmę. W marcu 3 nowe wtryski i 3 po regeneracji, oraz 3 pompki po regeneracji a teraz 3 pozostałe pompki najpewniej będą regenerowane, oraz wymieniona gwarancyjnie jeszcze ze względu na to że w Marcu, czysto prewencyjnie została zmieniona wstępna pompa. No i Adblue. Pali bardzo mało bo ostatnie 2 miesiące spalił mi 1/2 zbiornika ad-blue - padło coś w tym.... Przebieg auta 760 tys km. A tak to nic poważniejszego Eksploatacja... Jednak żeby nie było żem jest hejter Dafa, wręcz przeciwnie, raczej jego psychofan Auto wygodą i komfortem mieszkania powala Volva, Merce, Magnumki, a o Scani nie wspomne Kiedyś miałem okazje karnąć się Scania około 350 km to po zajęciu miejsca w Dafie poczułem jak bardzo mnie dupsko boli od tych taboretów No i rdza w Dafie jest pewną bolączką. U nas raczej w okolicach schowków i stopni, na szczęście zderzak trzyma się dzielnie. Uważam że Daf jest jak najbardziej wart swojej ceny. Wymieniać filtr paliwa co 20 tys km, olej co 70 - 80 tys i lata jak dzikie Nawet z nie do końca sprawnym układem paliwowym Teraz rozglądam się z tata za drugim autem i również w kręgu zainteresowań na piedestale jest Dafik |
Autor: | slowik83 [ 04 sty 2014, 13:39 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Witam, Mój DAF 105.460 SSC Automat. Pali na lekko 32-34 z ladunkem 20 do 24 t pali 36... Przebieg 420 tyś . Byłem w servisie , wszystko jest O.K co zrobić by palił mniej ?? |
Autor: | użytkownik usunięty [ 04 sty 2014, 13:47 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj: Witam,
Patrzeć 300 m przed auto a nie tuż przed zderzak. Trzymać odstęp od poprzedzającego auta. Nie gonić na odcięciu. Rozpędzać auto z głową. I tysiąc innych, drobnych szczególików, na które niewielu zwraca uwagę.
Mój DAF 105.460 SSC Automat. Pali na lekko 32-34 z ladunkem 20 do 24 t pali 36... Przebieg 420 tyś . Byłem w servisie , wszystko jest O.K co zrobić by palił mniej ?? |
Autor: | slowik83 [ 04 sty 2014, 13:54 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Jesli chodzi o jazdę to nic bym nie zmienił , jazda perfekcyjna |
Autor: | Guciek [ 04 sty 2014, 14:08 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj: Jesli chodzi o jazdę to nic bym nie zmienił , jazda perfekcyjna
A to sie da perfekcyjnie?Dac na probe innemu kierowcy, ktory na swoim aucie ma niskie spalanie i porownac wyniki |
Autor: | użytkownik usunięty [ 04 sty 2014, 14:17 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj: Jesli chodzi o jazdę to nic bym nie zmienił , jazda perfekcyjna
Jak każdy polski kierowca - jeżdżę idealnie, znam doskonale swoje auto.W 8/10 przypadków problem tkwi nie w sprzęcie a w kierowcy. |
Autor: | slowik83 [ 04 sty 2014, 18:43 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Kierowca też był zmieniony i nadal to samo , Daf w super stanie |
Autor: | Długi [ 04 sty 2014, 18:54 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
A paliwo? Mazut rozrobiony z woda i norma w gore... |
Autor: | krzysiekjx1 [ 04 sty 2014, 20:05 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
starsze wersje 105, takich problemów nie mają, a tankujemy z jednego dystrybutora natomiast ostatni lift i dołożenie separatora powoduje że filtry nie dają rady przetrwać przebiegu miedzy obsługowego i max po 50-60tkm jest spadek ciśnienia i jego następstwa,na co warto zwrócić uwagę bo ma to wpływ na zużycie |
Autor: | SlawekDxI [ 04 sty 2014, 22:09 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Krzysiek,mógłbyś jaśniej ? Nie dałem rady zrozumieć Twojej teorii,więc jak zasyfi się separator to spada ciśnienie i przez to auto więcej pali ? Takiego czegoś jeszcze nigdy nie słyszałem A jak działa separator w dafie ? w dixi filtruje syfki i "zatrzymuje" wodę żeby na filtry nie szła. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |