Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 gru 2013, 12:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 21:50
Posty: 38
Samochód: Fiat
Lokalizacja: Katowice

Witam wszystkich,

Mam kilka pytań.
Znalazłem taki oto materia:
http://www.csk.szczecin.pl/component/co ... cle/40/199
W którym czytamy,

art. 92 ust. 3 ustawy:
Osoba zarządzająca przedsiębiorstwem lub osoba zarządzająca transportem w przedsiębiorstwie, o której mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającego wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylającego dyrektywę Rady 96/26/WE, a także każda inna osoba wykonująca czynności związane z przewozem drogowym, która naruszyła obowiązki lub warunki przewozu drogowego albo dopuściła, chociażby nieumyślnie, do powstania takich naruszeń, podlega karze grzywny w wysokości do 2000 złotych.



Jak zatem z punktu widzenia osoby przełożonej zabezpieczyć się przed konsekwencjami finansowymi:

1. Odebrać na piśmie oświadczenie kierowcy o znajomości przepisów socjalnych i technicznych,
2. W miarę możliwości regularnie kontrolować stan wiedzy kierowcy (raz na rok przeprowadzić test ze znajomości przepisów)
3. W wykazie obowiązków zawrzeć klauzulę, iż przewóz może być realizowany wyłącznie w oparciu o normy rozporządzenia 561/2006 i 3821/85,
4. W regulaminie pracy lub wykazie obowiązków wskazać, iż kierowca samodzielnie dokonuje organizacji czasu jazdy, odpoczynku i przerw, zaś pracodawca wskazuje wyłącznie ramy czasowe wykonania danego zadania przewozowego w ten sposób, aby kierowca mógł bez trudu organizować pracę w oparciu o obowiązujące normy,
5. Dokonywać regularnych kontroli danych z karty kierowcy (wykresówek) oraz stosować kary dyscyplinarne dla kierowców łamiących przepisy.
Jeżeli w wyniku kontroli drogowej do przedsiębiorstwa przychodzi z organu kontrolnego pismo zobowiązujące do wskazania osoby, która planowała kierowcy pracę dopuszczając się popełnienia naruszenia, wówczas z pełną odpowiedzialnością można odesłać informację popartą powyższymi dokumentami, że kierowca samodzielnie organizuje pracę w trakcie wykonywania danego zadania przewozowego.

Czy ktoś dysponuję wzorami takich druków?
Czy powinienem zakupić czytnik kart kierowcy?

_________________
https://www.facebook.com/pages/Odczyt-T ... 753?ref=hl


Post Wysłano: 18 gru 2013, 16:14

Cytuj:
[...]
5. Dokonywać regularnych kontroli danych z karty kierowcy (wykresówek) oraz stosować kary dyscyplinarne dla kierowców łamiących przepisy.[...]
Czy powinienem zakupić czytnik kart kierowcy?
Z pewnością musisz zaopatrzyć się w program do analizy danych. Samego czytnika nie musisz mieć (aczkolwiek są oferty na program z czytnikiem), wystarczą Ci dane w formie elektronicznej - zapisane na płycie CD.
Jednak z ekonomicznego punktu widzenia korzystniejszym byłby zakup takiego czytnika, gdyż sczytanie danych z karty (wraz z ich archiwizacją) w firmie zajmującej się tachografami to koszt ok. 30 zł brutto, a licząc to przez iluś-tam kierowców i średnio 13, 14 sczytań w roku (obowiązek co 28 dni) to daje już jakąś kwotę.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: