wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Czy warto kupic scanie 4 380 km
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41299
Strona 1 z 1

Autor:  speed121 [ 11 gru 2013, 14:15 ]
Tytuł:  Czy warto kupic scanie 4 380 km

Witam. Moze ktos podpowie czy warto kupic scanie 4 11 litrowa 380 km rocznik 2001-2003. Ile pali , jak sie sprawuja te silniki, czy moc jest wystarczajaca oraz z jaka skrzynia biegow ?
Zestaw mialby latac pod firana po kraju w obie strony z ladunkiem 20-24 tony.
Pozdrawiam.

Autor:  CZOŁGI [ 18 gru 2013, 20:20 ]
Tytuł:  Re: Czy warto kupic scanie 4 380 km

Wiadomo, że dojedzie, bo kiedyś 24 tony ciągały nawet słabsze maszyny, ale z takimi ładunkami będzie to raczej droga przez mękę, bo 380tka słynie z tego, że jest po prostu słaba.

Autor:  bosman [ 19 gru 2013, 15:04 ]
Tytuł:  Re: Czy warto kupic scanie 4 380 km

4 z silnikiem 3800 to moim zdaniem jedno z lepszych aut. Nie jest demonem mocy, ale jest oszczędna i względnie bezawaryjna w porównaniu do poźnijeszych silników Scanii.
Skrzynie w Scaniach są proste i bezawaryjne jeśli prawidłowo ekspolatowane.
Obecnie szansa kupienia niezniszczonej 4 jest bardzo nikła.
Tutaj więcej zależy od terenu po jakim będzie jeździć, ja mowie tak wszytko na południe od lini Lublin-Kielce-Czestochowa- Wrocław min 420KM, na południe od A4, DK4, Podhale, Beskidy to min 450 lub 500KM.
Lecz czasami sens kupowania mocnego motoru kończy sie na drodze bo jedzieś za Iveco Cursor 8 350KM i 40ton i za chuja nie wyprzedzisz.

Jeśli ktoś uważa, że 380'ka Scani jest słaba niech pojeździ Cursorem 350KM, lub Premiumką 385.

Autor:  5eba [ 19 gru 2013, 22:42 ]
Tytuł:  Re: Czy warto kupic scanie 4 380 km

Cytuj:

Jeśli ktoś uważa, że 380'ka Scani jest słaba niech pojeździ Cursorem 350KM, lub Premiumką 385.
Ale porownanie... 380KM z 12 czy ilu tam litrow a cursor 8 ...

Autor:  bosman [ 20 gru 2013, 20:02 ]
Tytuł:  Re: Czy warto kupic scanie 4 380 km

380KM z 10,7 litra i 350KM z 8litr. Pojemność czy moc nie jest tu najważniejsza lecz Niutki i ich dotępność na biegach.

Autor:  Mihu [ 20 gru 2013, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Czy warto kupic scanie 4 380 km

A niby skąd sie te "niutki" mają brać jak nie z pojemności skokowej i doładowania? Kiepskie porównanie...

Autor:  bosman [ 22 gru 2013, 17:54 ]
Tytuł:  Re: Czy warto kupic scanie 4 380 km

Cytuj:
A niby skąd sie te "niutki" mają brać jak nie z pojemności skokowej i doładowania? Kiepskie porównanie...
Pojemność to coś mylnego, wpakuj sobie 20L na nisko ciśnieniowej pompie paliwa bez turba, bez Colera, bez EDC.
A można 10L, na commonrailu/wysokociśnieniowym wtrysku, turbocompound, turbo ze zmienną geometrią, intercooler, EDC.
Nawet jeśli wartośći mocy i niutków będą podobne to motory będą mieć zupełnie inną charakterystyke, ze o kosztach ekspolatacji nie wspomne.
Porównaj sobie kolego SC4 420 HPI i Premium DCI420, moc ta sama pojemność podobna, auta w tym samym wieku, ten sam przebieg a Premium zawsze drugie na górce.
BTW nic o doładowaniu nie wspomniałem, tylko o mocy...

Odpowiedz 4 HPI 11,7LITR, 420KM 2100NM w 1100-1300.
Premium 420 11,1LITR 412KM, 1870NM w 1100-1350

Autor:  Grzesiek_KBR [ 22 gru 2013, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Czy warto kupic scanie 4 380 km

Ten rocznik to już dość wyeksploatowany będzie, druga sprawa to szukaj ze skrzynią GRS (12 lub 14 biegów), bo getribe GR to pomyłka na kraju, tym bardziej przy tej mocy i tych ładunkach.

Autor:  speed291 [ 24 gru 2013, 1:31 ]
Tytuł:  Re: Czy warto kupic scanie 4 380 km

Jeżeli 4-ki są już wyeksploatowane to są i ich następcy.
M.in. Scania R380 jest wg mnie jeszcze bardziej wytrzymała ze względu na 12 litrowy motor. Posiada podobnie jak 4 pompowtryski PDE oraz ma 100NM więcej.
Problemem jest tylko trafić R380 w Topline, większość to Highline.

Autor:  5eba [ 24 gru 2013, 12:39 ]
Tytuł:  Re: Czy warto kupic scanie 4 380 km

Cytuj:
Cytuj:
A niby skąd sie te "niutki" mają brać jak nie z pojemności skokowej i doładowania? Kiepskie porównanie...
Pojemność to coś mylnego,
Nie jest mylne, ma znaczenie i tego sie oszukac nie da. A czy to jest lepsze czy nie, ciezko powiedziec, poprostu maja inne charakterystyki i trzeba nimi inaczej jezdzic - ktos kto jest przyzwyczajony do 13l silnika bedzie mial klopot uzyskac podobne tempo jazdy jadac 10l sinikiem jadac tym samym stylem co w 13l. Ale ktos wprawiony w swoj 10l silnik moze Cie zaskoczyc mimo ,ze masz 13l ...
A cursor 8 ma 7,8l i w wersji 350KM (teraz maja 360 juz) i ma 1300nm czyli np 800 mniej niz cursor 13 pierwszej generacji, a czy jest gorszy?? Pewnie nie, ale ma inne zastosowania niz ten 13l i niemcy potrafia kupic to co im potrzeba a u nas sie kupuje co tansze i pozniej narzeka

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/