Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 mar 2012, 19:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Witam.
Dzisiaj sprawdzałem centralne smarowanie. Pompka chodzi, kupiłem smar EPX-00 Orlen półpłynny chyba dobry? Lecz muszę go nabić, szukam w internecie jakiejś smarownicy do tych kalamitek ale nic nie umiem znaleźć. Może można to jakoś inaczej nabić? Jak wy to nabijacie? Ile kosztują takie smarownice i gdzie je dostane? Albo jak to się nazywa? Na allegro szukałem i nie ma:(
Może strzykawkę taka duża i do niej dorobić kawałek szlaufa żeby wszedł na tą kalamitkę i wciągnąć?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2008, 19:45
Posty: 5
GG: 1718094
Lokalizacja: Marki

Witam.
Jeśli masz standardowe szybkozłącze mogę dostarczyć Ci pasujące szybkozącze żeńskie lub całą pompkę nakładaną na beczkę z wężem i szybkozłączem.
Napisz na pw to dogadamy szczegóły. Pozdrawiam.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2009, 8:54
Posty: 85
GG: 1142375

Ja zrobiłem to w następujący sposób:Wykręciłem oryginalną końcówkę z CS i na jej miejsce wkręciłem standartową kalamitkę ( trzeba nagwintować gwint M10x1 oryginalna końcówka wkręcona jest w tulejkę mosiężną więc gwintować delikatnie). Teraz nabijam smar z normalnej warsztatowej smarownicy. Zrobiłem to bo ciężko było o oryginalne końcówki do CS.Serwisy kazały przyjechać do siebie by nabić CS. Tu jest pokazane co obciąć [img][IMG]http://images46.fotosik.pl/1369/796db74ad5f5be46m.jpg[/img][/img]

Powodzenia.Daj znać jak Ci poszło.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Witam. Kupiłem w suderze złączkę i nabiłem smar. Ale mam problem smar leci tym głównym przewodem ale nie chce lecieć na te małe przewodziki. Jest tam taki rozdzielacz wyciągłem go przeczyściłem i dalej nic. W tym rozdzielaczy na każdy przewód jest zaworek tez go rozbierałem niby ok. Jeszcze nie wiem czy ciśnienie pompa nie daje za niskie. Choć palcem nie mogę zatrzymać smaru z tego głównego. Już nie wiem jak to zrobić. Może te zaworki wyciągnąć i zrobić bez nich? Bo żeby się ten zawór otworzył to trzeba naprawdę duże ciśnienie nawet kompresor nie daje rade. A tych zaworków jest 10 w tym rozdzielaczu.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Jak wyciągniesz zaworki to smar będzie leciał w najbliższe miejsca. Od tego są te zaworki żeby równo dozować w każdy punkt smarny :wink:

_________________
MAN


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Jak wyciągniesz zaworki to smar będzie leciał w najbliższe miejsca. Od tego są te zaworki żeby równo dozować w każdy punkt smarny :wink:

_________________
MAN


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nic nie wyciągaj, spróbuj kilkakrotnie uruchomić cs być może układ/przewody sa zapowietrzone. Jeśli to nie pomaga odkręć przewód przy punkcie smarnym i zobacz czy smar podaje jeśli tak to lipa masz zapieczony punkt smarny :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

smar leci do rozdzielacza, bo jak odkręcę przewód zasilający rozdzielacz to smar idzie i tak jak mówiłem ciężko go nawet ręką zatamować. Ale gdy odkręcę już jakiś przewód który prowadzi np do smarowania tulejki resora to już tam smar nie idzie. :( Czy może już pompa słaba i nie daje dobrego ciśnienia? Już dzisiaj nie mam siły z tym walczyć od rana kombinuje i lipa. Z tego co zauważyłem to są 2 rozdzielacze. Przewód z pompy idzie do 1 rozdzielacza potem z tego 1 idzie do 2 i do drugiego tez smar dochodzi.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Wszystko jest możliwe skoro cs jest na smar półpłynny równie dobrze ktoś mógł dać zwykły s,ar do tego cs i pozapychać przewody
W rozdzielaczu masz zamontowane zawory z których wychodzi smar na punkty smarne. Te zawory dawkują odpowiednią ilość smaru do konkretnego miejsca smarnego.
To spróbuj odkręcić przewody przy samym rozdzielaczu i zobacz czy smar wychodzi z rozdzielacza.
Cs Groeneveld było prawdopodobnie dołożone do tego MANa poza fabryka w tych manach standardowo było montowane cs VOGEL też na smar półpłynny
Każdy cs powinien posiadać czujnik ciśnienia na przewodzie doprowadzającym smar do rozdzielacza na jego końcu, tak jest w przypadku Vogel i zapala się kontrolka od cs jeśli jest za niskie ciśnienie w układzie lub brak smaru.
Jeśli cs pracował bardzo długo bez smaru to nawet kilkakrotne uruchomienie cs nie odpowietrzy układu, dlatego smar może nie wylatywać w punktach smarnych. Jeśli posiadasz funkcje nastawiania cykli i czasu pompy to ustaw np cykl pracy co 30 minut lub godzinę i maksymalnie czas pracy pompy i pojeździj parę dni z tak ustawionym cs i kontroluj co jakiś czas punkty smarne czy nie zaczyna wyłazić z nich świeży smar

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Hmm możliwe że było dokładane, sterownik mam tylko z ustawieniem co ile ma smarować i z przyciskiem czerwonym test, gdy nacisnę przycisk test to pompa się nie załącza, ale jak nacisnę przytrzymam z 2-3s i puszczę pompa się załączy. Jeszcze mam na sterowniku na pokrętle co steruje czas co ile ma się załączać takie opcje jak test A i test B nie wiem do czego? Odkręcałem zaraz przy rozdzielaczu przewody zaraz przy rozdzielaczu i nie leci nic. Czujnik jakiś jest przy tym drugim rozdzielaczu. A kontrolka na desce działa, bo świeciła jak smaru nie było. Smar jaki załadowałem jest z Orlen EPX-OO sprzedawca mówił że do centralnego smarowania. Za 5kg zapłaciłem 108zł. No i jest rzadki myślę że pół płynny, bo w porównaniu z tym co używam do koparki to rzadziutki :).
Ostateczna opcja będzie taka że kalamitki wkręcę :P Ale wolał bym mieć ułatwione zadanie i tylko nabijać co jakiś czas smar.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak dobrze pamiętam czujnik ten jest na jakieś 16-18 bar więc takie ciśnienie powinno dawać cs, jeśli kontrolka zgasła to cs daje takie ciśnienie.
Nie znam tego typu sterownika oraz producenta cs. Tak wogóle to są jakieś ślady że kiedykolwiek cs podawał smar czy wszystko suche na wiór?
CS podaje bardzo małe ilość smaru w porównaniu do ręcznego smarowania w podobnej ilości a czasami mniej niż byś nałożył pasty na szczoteczkę do zębów być może musisz uzbroić się w cierpliwość lub naciskać do skutku ten guzik aż którędyś wylezie smar. Raczej nieprawdopodobne jest żeby nigdzie smar nie dochodził i wszystkie wyjścia z rozdzielaczy były skopane

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Ja tym autkiem narazie nie jeżdżę, bo dopiero go kupiłem :) Ale w piątek mam pierwsze zlecenie to ustawie na pół godzinki smarowanie i zobaczę. Tak mi trochę szkoda aku żeby włączać bo taka pompka chyba trochę bierze prądu?
Widać że było smarowane więc może zaskoczy.
Dzięki za pomoc :)
A tak przy okazji zapytam czy może gdzieś macie fotkę fotela kierowcy pneumatycznego? Albo jakiś schemat? Bo mam połamane oparcie chcę to pospawać, ale wydaje mi się że czegoś tam brakuje... Na allegro szukałem nie ma nigdzie fotela do sprzedania więc muszę te regenerować.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

CS działa tylko przy włączonym zapłonie, tak samo cykl pracy jest liczony kiedy jest włączony zapłon więc aku z tego powodu się nic nie stanie.
Co do fotela jaki to producent fotela a najlepiej daj jakieś foty i co jest dokładnie do pospawania, co do fotela to szukaj w ogłoszeniach samochody na części itp

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Jutro Ci zrobię fotki fotela.
A jeszcze nie wiem do czego jest jeden przycisk na desce, taki zielony nie wiem co tam było narysowane, bo jest wytarte. Bo mam tak po lewej są światła i awaryjne a po prawej jest przeciwmgielne, ten właśnie zielony przycisk, potem przycisk czerwony od blokady mostu, i ten przycisk z znaczkiem ssania. Może ten zielony ma coś wspólnego z CS ? Potem dalej po prawej mam jeszcze SET a na dole koło zapalniczki mam włączanie pompy. A ten zielony nie mam pojęcia do czego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zielony prawdo podobnie od ogrzewania lusterek
SET taki manualny ogranicznik prędkości jedziesz np 50km/h wciskasz set i od tego momentu nie pojedziesz szybciej niż 50km/h do puki nie wyłączysz tego przycisku
Przycisk z znaczkiem ssania to redukcja białych spalin przymyka wylot spalin na rurze wydechowej przez to silnik się szybciej nagrzewa

EDIT

Co do fotela zawsze możesz poszukać od F90 czy F2000 :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

A skąd wiesz,że rozdzielacz pcha smar do przewodu,który właśnie odkręciłeś ?Po to jest rozdzielacz,aby dozował do każdego przewodu osobno.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

No właśnie z rozdzielacza nie wychodzi dalej, bo jak odkręcę jakiś przewód zaraz przy rozdzielaczu to nie leci smar. Więc nie wiadomo czy tych zaworków nie otwiera, bo za małe ciśnienie czy co.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2008, 19:45
Posty: 5
GG: 1718094
Lokalizacja: Marki

Witam.
Nie chciałbym siać fermentu ale: nie znam takiego układu CS w autach co działa przy 18 barach.
W Groeneveldzie powinno być między 45 - 50. Najlepiej by było jakbyś wkręcił manometr w pompę i sprawdził. Przycisk test przy sterowniku, który posiadasz działa tak jak napisałeś po około 3 sekundowym przytrzymaniu co wyzwala jednorazowy cykl. Wówczas jeśli wszystko jest ok powinien pojawić Ci się smar na wyjściach rozdzielacza. Jeśli mimo kilkukrotnej próby nie pojawi się smar na wszystkich punktach masz uszkodzoną pompkę zębatą. (zwykle objawy są takie że na kilku punktach najbliżej pompy smar się pojawia, a dalej już nie). Jeśli pojawi Ci się na najbardziej oddalonym, a na innych Ci się nie pojawi masz uszkodzone dozowniki. W razie dalszych pytań służę pomocą.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

U mnie w ogóle się nie pojawia nigdzie :(


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2008, 19:45
Posty: 5
GG: 1718094
Lokalizacja: Marki

Więc najprawdopodobniej poszła Ci pompa zębata. Koszt to 792 PLN netto na dzisiaj. Myślę że z wymianą byś sobie poradził. jeśli nie to masz moje dane w profilu i prześlij mi pompę to do niej zajrzę i ożywię. Pozdrawiam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: