Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 mar 2008, 20:33
Posty: 109
Samochód: MAN TGA 26.460 6x4 2003r.
Lokalizacja: Wołomin

Posidam auto dostawcze do 3500kg
Podpinajac przyczpeke do autadostwczego 3500kg oprocz Viatola, czy musze posidac tachograf , jaka ewentulana kara za brak urzadzenia rejestryjacego


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Jeżeli jedziesz zarobkowo to musisz posiadać tachograf :) Jeżeli kupujesz sobie worek ziemniaków na targowisku i targasz to do domu przyczepką to nie musisz ;)

Swoją drogą ciekawe czy idzie w takim przypadku wyrobić KK na kat. B+E :?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 mar 2008, 20:33
Posty: 109
Samochód: MAN TGA 26.460 6x4 2003r.
Lokalizacja: Wołomin

Cytuj:
Jeżeli jedziesz zarobkowo to musisz posiadać tachograf :) Jeżeli kupujesz sobie worek ziemniaków na targowisku i targasz to do domu przyczepką to nie musisz ;)

Swoją drogą ciekawe czy idzie w takim przypadku wyrobić KK na kat. B+E :?
Zarobkowe tzw. ze jeżdżę dla kogoś za pieniądze, czy jak w moim przypadku produkcja i dostawa towaru do klienta.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2013, 20:24
Posty: 24

cvzyli zarobkowy bo pobierasz opłatę za to że coś sprzedałeś i dostarczyłeś do kogoś
chociaż można to podpiąć pod transport własny ale najlepiej to chyba zadzwoń do itd tam jesteś anonimowym przedstaw problem i uzyskasz odpowiednią i fachową odp (ja raz miałem taką syt stałem i był wypadek na autostradzie a jedyna droga szła przez miasto a tam godzinówka więc tel na itd wyjaśniłem co i jak i powiedziała mi konkretnie co i gdzie)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
cvzyli zarobkowy bo pobierasz opłatę za to że coś sprzedałeś i dostarczyłeś do kogoś...
Ustawa o Transporcie Drogowym:
"niezarobkowy przewóz drogowy – przewóz na potrzeby własne – każdy
przejazd pojazdu po drogach publicznych z pasażerami lub bez, załadowanego
lub bez ładunku, przeznaczonego do nieodpłatnego krajowego i międzynarodowego
przewozu drogowego osób lub rzeczy, wykonywany przez
przedsiębiorcę pomocniczo w stosunku do jego podstawowej działalności
gospodarczej, spełniający łącznie następujące warunki:
a) pojazdy samochodowe używane do przewozu są prowadzone przez
przedsiębiorcę lub jego pracowników,
b) przedsiębiorca legitymuje się tytułem prawnym do dysponowania pojazdami
samochodowymi,
c) w przypadku przejazdu pojazdu załadowanego – rzeczy przewożone są
własnością przedsiębiorcy lub zostały przez niego sprzedane, kupione,
wynajęte, wydzierżawione, wyprodukowane, wydobyte, przetworzone
lub naprawione albo celem przejazdu jest przewóz osób lub rzeczy z
przedsiębiorstwa lub do przedsiębiorstwa na jego własne potrzeby, a
także przewóz pracowników i ich rodzin,
d) nie jest przewozem w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w
zakresie usług turystycznych"


ale to jest w świetle tej ustawy, czyli nie obowiązuje się KW lub KO, ale musisz mieć badania psychotechniczne i dopuszczenie do zawodu (dla pojazdów i zespołów pojazdów powyżej 3,5t DMC).

natomiast jeżeli chodzi o czas pracy reguluje to rozporządzenie 561/2006, które mówi:
"Artykuł 3
Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego:...
...h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy;"


czyli reasumując, jeżeli wieziesz towar wyprodukowany przez siebie dla klienta (udokumentowane fakturą, na której jesteś sprzedającym, kupującym, albo wykonawcą zlecenia naprawy), to musisz mieć:
badania psychotechniczne, dopuszczenie do zawodu, nie musisz rejestrować czasu pracy, ale musisz płacić ViaToll.
jeżeli jedziesz takim zespołem pojazdów pustym: to tylko opłata ViaToll.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 cze 2013, 13:34
Posty: 7
Samochód: MB Sprinter 518CDI / 316CDI
Lokalizacja: Rozogi / Szczytno

Niezarobkowy przewóz rzeczy, a przewóz na potrzeby własne to dwa odrębne pojęcia.
Napiszę, jak to wyglądało podczas kontroli przez ITD.

Jechałem Sprinterem 3.5 DMC (w aucie od nowości było tacho) + przyczepa, w aucie był towar do sklepu którego jestem współwłaścicielem, a na lawecie elementy urządzenia chłodniczego do sklepu. Wszystkie faktury zakupu na sklep. Auto zarejestrowane na mnie.
ITD wytypowało mnie do kontroli, Pan inspektor poprosił o kartę kierowcy i resztę dokumentów, czyli licencja itp. Ja mu mówię, że to jest transport prywatny, więc poprosił o dokumenty na towar. Dałem wszystkie faktury, a on do mnie mówi, że to nie jest transport prywatny, tylko przewóz na potrzeby własne. I wtedy dowiedziałem się, czym różnią się te dwa pojęcia. Kosztowało to mnie... 10tyś.zł, słownie: Dziesięć tysięcy Polskich złotych, 2tyś za brak rejestracji czasu pracy i 8tyś za brak licencji, lub zaświadczenia na potrzeby własne.

Więc jeżeli chcemy aby transport był na potrzeby prywatne, czyli na naszą osobę, towar musi być udokumentowany na naszą osobę, nie na firmę, np.auto na lawecie z umową zakupu na prywatną osobę, lub np. pusta przyczepa, wtedy też do niczego się nie przyczepią. Oczywiście auto musi być zarejestrowane na nas, i DMC pojazdu lub zespołu 7,5T.

2 lata temu kupiłem sprintera lawetę 3,5T DMC, często ciągam nim lawetę, czyli podlegam pod tacho. Wyrobiłem zaświadczenie na potrzeby własne, używam tacho, ale nie mam żadnych kwalifikacji i badań, miałem jedną kontrolę w DE i 2 w Polsce i wszystko było OK. Podczas kontroli, faktury zakupu były wystawione na moją firmę.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2012, 14:11
Posty: 49
Samochód: 4141

Czyli jak to jest naprawde? Tez planuje kupic przyczepe do busa ale czytajac historie krzycha to mi sie odechciewa...
W ustawie jest ze auto moze byc prowadzone przez wlasciciela lub pracownika a kolega wyzej napisal ze musi nim jechac wlasciciel a towar ma byc na osobe prywatna a nie na firme.

_________________
Transport się nie opłaca


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Czyli jak to jest naprawde? Tez planuje kupic przyczepe do busa ale czytajac historie krzycha to mi sie odechciewa...
W ustawie jest ze auto moze byc prowadzone przez wlasciciela lub pracownika a kolega wyzej napisal ze musi nim jechac wlasciciel a towar ma byc na osobe prywatna a nie na firme.
ważne są dokumenty jakie przedstawisz:

I przypadek
czyli masz dokument zakupu na "jaś kowalski" i ty się nazywasz jaś kowalski i pojazd jest zarejestrowany na jasia kowalskiego oraz kieruje nim jaś kowalski i to jest transport prywatny (niezarobkowy przewóz rzeczy) tu nie musisz mieć zezwolenia.

II przypadek
masz dokument zakupu na "jaś kowalski sp.z o.o." ty się nazywasz jaś kowalski i pojazd jest zarejestrowany na jasia kowalskiego oraz kieruje nim jaś kowalski i to jest transport na potrzeby własne (przewóz na potrzeby własne) i tu musisz mieć zezwolenie ze starostwa.
mam nadzieję że zrozumiałeś.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2012, 14:11
Posty: 49
Samochód: 4141

ZZX Wszystko zrozumiałem i myślę że Twój post jest idealną odpowiedzią dla autora tematu.
Ale może opisze inną przykładową sytuacje.
Biorę samochód od znajomego, przyczepę od sąsiada i jadę w drugi koniec Polski bo jest tam załóżmy komis z cudami z Niemiec. Kupuje parę rzeczy na paragon i dodatkowo za darmo biorę inne rzeczy które znalazłem w ogłoszeniach z okolicy w dziale "oddam" na które nie mam paragonu/faktury.
Podsumowując:
Nie mam działalności gospodarczej
Samochód nie jest mój
Przyczepa nie jest moja
Nie na wszystkie rzeczy mam dowód zakupu w postaci paragonu.
Viatoll, prawo jazdy B+E, badania lekarskie + psychotesty oraz dowody rejestracyjne od pojazdów mam przy sobie.
Druga sytuacja była by podobna z tym że takim pojazdem jadę np. do Niemiec, do tej pory słyszałem tylko o zeszycie w który zapisywał bym czas jazdy przerwy itp.

Staram się pytać dokładnie ponieważ wypowiedzi z tematu są ze sobą sprzeczn.
Z wypowiedzi Cyryla gdzie cytuje on ustawę o transporcie drogowym wysuwa takie wnioski:
Cytuj:
czyli reasumując, jeżeli wieziesz towar wyprodukowany przez siebie dla klienta (udokumentowane fakturą, na której jesteś sprzedającym, kupującym, albo wykonawcą zlecenia naprawy), to musisz mieć:
badania psychotechniczne, dopuszczenie do zawodu, nie musisz rejestrować czasu pracy, ale musisz płacić ViaToll.
Nie ma nic o pozwoleniu na "Transport na potrzeby własne" (czyli z tego co wiem zielonej kartce). A w przypadku autora tematu który wiezie towar z własnej działalności to zapewne faktura na ten towar nie jest wystawiona od osoby "Jaś kowalski" tylko np. z "PHU Jaś Kowalski" Co oznaczało by że musi mieć on tą zieloną kartkę...

_________________
Transport się nie opłaca


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
ZZX Wszystko zrozumiałem i myślę że Twój post jest idealną odpowiedzią dla autora tematu.
Ale może opisze inną przykładową sytuacje.
Biorę samochód od znajomego, przyczepę od sąsiada i jadę w drugi koniec Polski bo jest tam załóżmy komis z cudami z Niemiec. Kupuje parę rzeczy na paragon i dodatkowo za darmo biorę inne rzeczy które znalazłem w ogłoszeniach z okolicy w dziale "oddam" na które nie mam paragonu/faktury.
Podsumowując:
Nie mam działalności gospodarczej
Samochód nie jest mój
Przyczepa nie jest moja
Nie na wszystkie rzeczy mam dowód zakupu w postaci paragonu.
Viatoll, prawo jazdy B+E, badania lekarskie + psychotesty oraz dowody rejestracyjne od pojazdów mam przy sobie.
Druga sytuacja była by podobna z tym że takim pojazdem jadę np. do Niemiec, do tej pory słyszałem tylko o zeszycie w który zapisywał bym czas jazdy przerwy itp.

Staram się pytać dokładnie ponieważ wypowiedzi z tematu są ze sobą sprzeczn.
Z wypowiedzi Cyryla gdzie cytuje on ustawę o transporcie drogowym wysuwa takie wnioski:
Cytuj:
czyli reasumując, jeżeli wieziesz towar wyprodukowany przez siebie dla klienta (udokumentowane fakturą, na której jesteś sprzedającym, kupującym, albo wykonawcą zlecenia naprawy), to musisz mieć:
badania psychotechniczne, dopuszczenie do zawodu, nie musisz rejestrować czasu pracy, ale musisz płacić ViaToll.
Nie ma nic o pozwoleniu na "Transport na potrzeby własne" (czyli z tego co wiem zielonej kartce). A w przypadku autora tematu który wiezie towar z własnej działalności to zapewne faktura na ten towar nie jest wystawiona od osoby "Jaś kowalski" tylko np. z "PHU Jaś Kowalski" Co oznaczało by że musi mieć on tą zieloną kartkę...
nie wiem czy zwróciłeś uwagę że wszystkie informacje zamieszczone (cytaty) przez Cyryla dotyczą wyłącznie prowadzących działalność.
ustawa o transporcie drogowym i rozporządzenie UE 561/06 rozgraniczają tych co prowadzą działalność i tych którzy "hobbistycznie" (wyłącznie dla siebie) wożą towary dla tego są podane między innymi wyłączenia (tak jak Cyryl napisał ) i ja ci powtórzę to kolejny raz. Ty spróbuj przytoczone akty prawne przeczytać w całości wtedy zrozumiesz. czytanie wyrywkowo nie daje żadnego efektu.

tu masz podstawy prawne:
ustawa o transporcie drogowym:
Art. 3.1. Przepisów ustawy nie stosuje się do przewozu drogowego
wykonywanego pojazdami samochodowymi lub zespołami pojazdów:
2. Do przewozów drogowych wykonywanych:
3) przez podmioty niebędące przedsiębiorcami,

rozp. 561/06
Artykuł 3
Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu
drogowego:
h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej
masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi
do niezarobkowego przewozu rzeczy;

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2012, 14:11
Posty: 49
Samochód: 4141

Ok dzieki zmobilizowales mnie do przeczytania tej ustawy w calosci i znalazlem dobra publikacje na ten temat na stronie transtica.pl

_________________
Transport się nie opłaca


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Ok dzieki zmobilizowales mnie do przeczytania tej ustawy w calosci i znalazlem dobra publikacje na ten temat na stronie transtica.pl
przeczytaj na stronach sejmowych.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: