Kolego michał8579 nie obraź się, ale mam takie odczucie że nie pracowałeś nigdy w tej patologii. Co do Twoich pytań:
Cytuj:
Czy to kierowca wtedy odpowiada finansowo za wynikłe straty czy idzie to wtedy z ubezpieczenia firmy, a może zależne jest od danej firmy?
Kolego to wszystko zależy w większości od firmy w jakiej pracujesz. Jak wcześniej napisali przedmówcy każdy przewoźnik powinien posiadać ubezpieczenie OC przewoźnika. Ale z tym bywa bardzo różnie. Ubezpieczenia są tak skonstruowane że jeśli taki likwidator stwierdzi że ze względu na twoje zaniechanie, pośpiech, niezastosowanie odpowiednich elementów zabezpieczających (pasy, łańcuchy, maty) doszło do uszkodzenia ładunku to często stara się zaniżyć kwotę odszkodowania. Co powoduje to że przewoźnik zostaje obciążony kwota wyrównującą kosztu zaistniałego uszkodzenia pojazdu lub towaru. Jako kierowca jesteś ostatni w tym łańcuchu co powoduje utratę większej części zarobków.
Cytuj:
Jakie kary maksymalnie może dostać kierowca i na co uważać przy podpisywaniu umowy z pracodawcą?
Co do wysokości kar to jeśli masz zastosowanie kodeksu pracy to do trzech pensji, ale to fikcja. Tak na dobrą sprawę może ściągnąć do wysokości wynikłych strat. Co do umów dokładnie zwróć uwagę na punkt obciążenia, kary, oraz bardzo ważne kto odpowiada za stan techniczny pojazdu. Bo częste uszkodzenia ładunku są spowodowane opłakanym stanem technicznym np. uszkodzoną plandeka, zniszczoną podłogą ładunkową itp. Co do próby ucieczki w wielu firmach dział tak zwany weksel in blanco, lub przy współpracy na DG zabezpieczenie (typu działka, dom, gotówka). Jeśli tego nie ma to są też inne zagrywki wystawienie noty obciążeniowej, po złości sprawy sądowe, blokowanie dokumentów(świadectwa pracy), zwolnienie dyscyplinarne itp. działania.
_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09
.