Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 kwie 2014, 18:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

A wiec do rzeczy mam kilka pytań
*Jak jest ze spalaniem auto dmc 12 t + przyczepa do 10 11t zestaw przestrzenny? Czy nie będzie tak, że ciężarówka z mocą około 400KM spali to samo albo mniej?
*Jak wyglądają opłaty drogowe w innych krajach niż Polska, czy jedynie jazda solo będzie bez mautu?
*Eksploatacja i jazda. Jak jedzie taki zestaw? Da się to rozbujać jakoś sensownie. Eksploatacja są jakieś korzyści w porównaniu do wiekszych aut?
Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 10:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

DMC12t i przyczepa do 10 ton? A to nie jest tak że jak masz auto i przyczepę to musisz się zmieścić w DMC12t ? :shock: Czy da się rozbujać ? jak na takiego 250 konnego malucha stworzonego do dystrybucji wsadzisz 6 ton na auto (według Ciebie by tyle weszło gdyby miał DMC12t) i jeszcze 4-5t na przyczepę to by raczej nie jechało :lol: Eksploatacja jest tańsza,mniej pali opłaty,mniej kosztują.W Niemczech na razie niema toll-collecta na takie auta.


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 10:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Cytuj:
DMC12t i przyczepa do 10 ton? A to nie jest tak że jak masz auto i przyczepę to musisz się zmieścić w DMC12t ? :shock: Czy da się rozbujać ? jak na takiego 250 konnego malucha stworzonego do dystrybucji wsadzisz 6 ton na auto (według Ciebie by tyle weszło gdyby miał DMC12t) i jeszcze 4-5t na przyczepę to by raczej nie jechało :lol: Eksploatacja jest tańsza,mniej pali opłaty,mniej kosztują.W Niemczech na razie niema toll-collecta na takie auta.
Na zestaw o dmc 12 ton w Niemczech nie ma opłat ale z przyczepa to już będzie miał 22 czyli opłaty są..

A DMc przyczepy zależny od tego co jest w dowodzie ale zazwyczaj słabe auta poniżej 300 koni maja właśnie takie dmc przyczepy jak dmc samochodu. Kwestia tego jak skonfiguruje auto 1 właściciel

Ale 18 lub 19 tonowe solówki z mocnymi motorami maja np dmc samochodu 18t a przyczepy 24.

Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;
2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40 %;

Zależy co ma auto w dowodzie i na tabliczce bo widziałem mana 14.284 który miał wbite 19600 na haku bo tyle może zgodnie z przepisami targać


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 10:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

"Nasz" zestaw jest tak skonfigurowany żeby właśnie mieścić się w tych 12t DMC.


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 10:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Cytuj:
DMC12t i przyczepa do 10 ton? A to nie jest tak że jak masz auto i przyczepę to musisz się zmieścić w DMC12t ? :shock: Czy da się rozbujać ? jak na takiego 250 konnego malucha stworzonego do dystrybucji wsadzisz 6 ton na auto (według Ciebie by tyle weszło gdyby miał DMC12t) i jeszcze 4-5t na przyczepę to by raczej nie jechało :lol: Eksploatacja jest tańsza,mniej pali opłaty,mniej kosztują.W Niemczech na razie niema toll-collecta na takie auta.
Widziałem na TGLu 8.250 + przyczepa (12dmc cały zestaw) 13,5t. ładunku ! Jechał :twisted:


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 10:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Ogólnie auto ma jeździć z 8 tonami towaru, więc z stąd pomysł na 12t + przyczepa, macie może jakieś porównanie jak wypada taki zestaw w porównaniu z pojazdami o mocy do 400KM jeśli chodzi o spalanie?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 11:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Cytuj:
Cytuj:
DMC12t i przyczepa do 10 ton? A to nie jest tak że jak masz auto i przyczepę to musisz się zmieścić w DMC12t ? :shock: Czy da się rozbujać ? jak na takiego 250 konnego malucha stworzonego do dystrybucji wsadzisz 6 ton na auto (według Ciebie by tyle weszło gdyby miał DMC12t) i jeszcze 4-5t na przyczepę to by raczej nie jechało :lol: Eksploatacja jest tańsza,mniej pali opłaty,mniej kosztują.W Niemczech na razie niema toll-collecta na takie auta.
Widziałem na TGLu 8.250 + przyczepa (12dmc cały zestaw) 13,5t. ładunku ! Jechał :twisted:
A czemu ma nie jechać?:)
Ja mam atego 1528 z zabudowa do bydła 6.20 mała kabina dzienna i jestem w stanie przeładować auto o jakieś 500-700 kilo.
A znam faceta który ma atego 817 z zabudową 7 metrów i dużo kabiną i on tez ląduje do pełna czyli sztukę więcej niż ja i tez jeździ:)


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 11:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Kolego niektórzy chcą lecieć jak osobówka.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 11:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Cytuj:
Kolego niektórzy chcą lecieć jak osobówka.

To man na pewno odpada bo przy atego prowadzi sie jak g****:)


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 12:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Co to jest przeładowanie o 500-700kg ? :)
TGL 8.250 + przyczepka na pusto waży 9,5 tony :) Towaru 13,5 tony co daje wynik 23 tony rmc... przy 12dmc. Widzisz różnicę pomiędzy przeładowaniem o 500-700kg, a 11ton ? :shock:

Nie wiem kolego jak 12.250 sobie radzi (ale silnik chyba ten sam co 8.250) Przy 9 tonach ładunku kalkulator na stacji pokazał 27,5/100km ;)


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 12:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Trolu atego 1229 też rozważam tylko, że merc ma 6 biegów i wydaje mi się że tu jednak skrzynia mana ma przewagę.

Pawełeczek czyli i tak spalanie nie najgorsze przy takim ładowaniu.

Ogólnie auto ma latać na Holandię i Danie, w jedna stronę około 8t powroty do kraju z jakimiś bzdurami typu materiały do produkcji, skrzynie bez towaru itp.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 12:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Cytuj:
Trolu atego 1229 też rozważam tylko, że merc ma 6 biegów i wydaje mi się że tu jednak skrzynia mana ma przewagę.

Pawełeczek czyli i tak spalanie nie najgorsze przy takim ładowaniu.

Ogólnie auto ma latać na Holandię i Danie, w jedna stronę około 8t powroty do kraju z jakimiś bzdurami typu materiały do produkcji, skrzynie bez towaru itp.
Szczerze mówiąc to nie bardzo się to opłaca, jedyne na czym można przyoszczędzic to opłaty drogowe.
Mam znajomego, latającego TGLem właśnie, zestaw 23t DMC.
Spalanie średnie koło27-29 litrów.

Także przy nowym aucie, standardowy zestaw spali to samo, a i problemów z ładunkami nie ma. A tak trzeba przebierac, bo to waga zbyt duża, a to coś innego. :wink:


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 12:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
DMC12t i przyczepa do 10 ton? A to nie jest tak że jak masz auto i przyczepę to musisz się zmieścić w DMC12t ? :shock: Czy da się rozbujać ? jak na takiego 250 konnego malucha stworzonego do dystrybucji wsadzisz 6 ton na auto (według Ciebie by tyle weszło gdyby miał DMC12t) i jeszcze 4-5t na przyczepę to by raczej nie jechało :lol: Eksploatacja jest tańsza,mniej pali opłaty,mniej kosztują.W Niemczech na razie niema toll-collecta na takie auta.
Widziałem na TGLu 8.250 + przyczepa (12dmc cały zestaw) 13,5t. ładunku ! Jechał :twisted:
A czemu ma nie jechać?:)
Ja mam atego 1528 z zabudowa do bydła 6.20 mała kabina dzienna i jestem w stanie przeładować auto o jakieś 500-700 kilo.
A znam faceta który ma atego 817 z zabudową 7 metrów i dużo kabiną i on tez ląduje do pełna czyli sztukę więcej niż ja i tez jeździ:)


No wiesz 250km i 11t ładunku,podróżowanie raczej nie będzie komfortowe gdy pod wzniesiena będziesz musiał zejść o 1 czy 2 biegi w dół,ojcu załadowali 6.500t to na górkach schodził do 6.Z 11t to nie będzie jechać.Wiem jak jeździ 250km w tym aucie.


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 12:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Taki zestaw na moje mija się z celem jeśli chodzi o transport .. spalanie jak normalnego zestawu na opłatach aby troche taniej.. a i stawka pewnie inna jak waga mała..

Zestawy tego typu maja moim zdaniem tylko sens dla producenta styropianu który tylko i wyłącznie rozwozi swoje produkty po hurtowniach i potem wraca na pusto i tak w kółko
na usługi moim zdaniem mija to się z celem.

Na transport szybciej kupił bym standardowy zestaw albo 3+3 z przyczepa na tandemie..
Bo może się zdarzyć ze samochód załadują Ci lekkim towarem(5-6ton) a na giełdzie pojawi się coś 16 tonowego co możesz jeszcze legalnie zmieść na przyczep


a w nocy po kraju możesz załadować 20 na samochód i 25 na przyczepę tak jak jedzą u nas z materiałami budowlanymi:) i sypkimi

Jeśli chodzi o przeładunki to samochód + przyczepa lepiej się sprawdza od naczepy bo ramy są krótsze i nie wyginają się tak jeszcze nie widziadłem wygiętej ramy przyczepy a naczepy juz tak


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 19:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Stawka 4zł za km wiec tragedii nie ma ale powoli bardziej skłaniam się do większego auta coś pod 400 KM. Bo z tego co piszcie oszczędności w paliwie szału nie robią i komfort podróżowania za dobry nie jest.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 19:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Stawka 4zł za km wiec tragedii nie ma ale powoli bardziej skłaniam się do większego auta coś pod 400 KM. Bo z tego co piszcie oszczędności w paliwie szału nie robią i komfort podróżowania za dobry nie jest.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 19:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

No widzisz,chłopaki za miedzą twierdzą że to właśnie atego w porównaniu do mana prowadzi się jak gówn* ;) O kabinie mówią to samo że man o wiele lepiej wypada pod tym względem...


Post Wysłano: 29 kwie 2014, 17:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Ogólnie po długich przemyśleniach i liczeniu kosztów prawdopodobnie będzie actros 1841 + naczepa firanka koniecznie z unoszoną ośką, ale jak to będzie to jeszcze napiszę.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 03 maja 2014, 20:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Post pod postem bo nie miałem możliwości edycji, ogólnie co do auta to odpuściłem. Z tego co się dowiedziałem to atego 1229 ma już 8 biegów tak jak axor i jak bym miał kupować taki zestaw albo solo to kupił bym merca, z mercedesem już tak jest, że sprzedaż go w każdym stanie.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 05 maja 2014, 15:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/man ... rice=false

myśle że zestaw tego typu byłby w miarę uniwersalny i z niedużym ładunkiem w 30 się zmieści


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: