Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 maja 2014, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2014, 16:47
Posty: 79

Witam. Problem to podrobiony otwór na szpickop tylnego resoru w moście. Otwór jest delikatnie podrobiony, tak że po wsadzeniu łba nowego, ma on luz rzędu 1,5/2mm na boki i do przodu. Czy w tym połączeniu jest wymagany jakiś luz czy szpickop wchodzi pasownie do średnicy otworu ? Bo zastanawiam się nad naprawą tego, tylko jeszcze nie wiem czy napawać czy rozwiercić i wstawić tulejkę. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 19 maja 2014, 19:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

dlaczego wymieniasz szpickop?
ano zapewne dlatego, że poprzedni pękł, a pękł dlatego, że był luz i dostawał od każdego pióra z osobna, czyli był ścinany.
jeżeli wsadzisz nowy z luzem, to ten długo nie pożyje.
według wszelkich reguł piór nie wolno napawać i rozwiercać.
napawając rozhartowujesz je (mając mniejszą sprężystość - rozprostują się), a rozwiercając zmniejszasz szerokość, czyli osłabiasz (osłabione - pękną).

trzeba rozebrać resor i te pióra, które mają rozkalibrowane otwory trzeba wymienić.

a jak zrobisz to Twoja sprawa.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 19 maja 2014, 20:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
dlaczego wymieniasz szpickop?
ano zapewne dlatego, że poprzedni pękł, a pękł dlatego, że był luz i dostawał od każdego pióra z osobna, czyli był ścinany.
jeżeli wsadzisz nowy z luzem, to ten długo nie pożyje.
według wszelkich reguł piór nie wolno napawać i rozwiercać.
napawając rozhartowujesz je (mając mniejszą sprężystość - rozprostują się), a rozwiercając zmniejszasz szerokość, czyli osłabiasz (osłabione - pękną).

trzeba rozebrać resor i te pióra, które mają rozkalibrowane otwory trzeba wymienić.

a jak zrobisz to Twoja sprawa.
chyba zaszło nieporozumienie ja zrozumiałem że uszkodzony jest otwór na szpickop w moście, a nie w resorze.
w most szpickop powinien wchodzić sztywno bo to on ustala położenie resoru.
można to naprawić poprzez powiększenie (rozwiercenie) i ew. wstawienie tulejki lub napawanie łba szpickopu tylko trzeba dobrze wymierzyć miejsce osadzenia.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 maja 2014, 7:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

faktycznie, nie doczytałem jeżeli chodzi o otwór w moście.
moim zdaniem lepsze byłoby wstawienie tulejki.

wydaje mi się, że również trzeba byłoby sprawdzić mocowanie resoru do mostu na cybantach, bo skądś ten luz, który spowodował rozkalibrowanie otworu musiał się wziąć.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 maja 2014, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2014, 16:47
Posty: 79

Temat opanowany. Napawanie podstawy + nowy szpickop załatwiły sprawę.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: