wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Renault Magnum MACK 430 E2] Błąd 3-5 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42462 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dokts [ 28 maja 2014, 15:10 ] |
Tytuł: | [Renault Magnum MACK 430 E2] Błąd 3-5 |
Witam. Jak w temacie. 1.Błąd pojawia się raz , czasami dwa razy w tygodniu niezależnie od obciążenia i temperatury... Czy ktoś miał podobny przypadek? Jak z tym walczyć? 2.Według danych katalogowych z USA kąt wtrysku przed GMP wynosi 7stopni. Serwisant twierdzi, że 11 stopni i nie trzeba ustawiać pompy, bo kąt wyprzedzenia ustawia czujnik automatycznie na pompie. Jak jest naprawdę? |
Autor: | MechanikSochaczew [ 28 maja 2014, 20:20 ] |
Tytuł: | Re: Odp: mack 430 E2 błąd 3-5 |
Mi kiedyś moje orły ustawili na 13 i silnik chodził ale kiepawo... Kąt to 7stopni, niektóre dane podają 8stopni i w tym układzie też działa... Wysłane z mojego SM- N9005 za pomocą Tapatalk 2 |
Autor: | JG_K [ 31 maja 2014, 18:05 ] |
Tytuł: | Re: mack 430 E2 błąd 3-5 |
Witam 3-5 default actionner d'avance z wolnego tłumaczenia defekt siłownika wyprzedeznia. Odpowiedzialnym za kąt wyprzedzenia jest tak zwany econowans.Urządzenie tuż przed pompą wtryskowa . Według błędu wynikało by że problem jest natury mechanicznej bo inaczej wywałał by 3-6 default actionner electrique d'avance (defekt elektryczny siłownika wyprzedzania)Pozostaje teraz zadać sobie pytanie co sugeruje system wywalając ten błąd .Padł sam econowans? Cewka (elektrozawór)która jest odpowiedzialna za jego prawidłowe działanie ? Zatkały się sitka w głowiczce do której przykrecona jest cewka a cz padła instalacja tyle że wówczas teoretycznie powinien wywalać błąd 3-6. Teoretycznie usterka mechaniczna ale w tych autach jest tak że wywala mechaniczna a jest elektryczna wywala elektryczna jest mechaniczna. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 31 maja 2014, 19:29 ] |
Tytuł: | Re: [Renault Magnum MACK 430 E2] Błąd 3-5 |
Podlacz drugą obok i sprawdź błąd. |
Autor: | JG_K [ 01 cze 2014, 10:06 ] |
Tytuł: | Re: [Renault Magnum MACK 430 E2] Błąd 3-5 |
Mysle ze lepiej bedzie jak podjedziesz z swoim kompem magneti mareli - texa cz jak się to zwie i zdjagnozujesz koledze auto za free aby potwierdzić diagnoze bo chyba nie wezmiesz kasy jeli okaże się to samo. Widze ze coniektórych komputerowców boli ze ktoś nie posiadając sprzętu za bajońską kase może zdiagnozować ustekę siedząc przed kompem i nie musi bujać się na drugi koniec polski aby to stwierdzić podpinając kompa |
Autor: | MechanikSochaczew [ 01 cze 2014, 11:24 ] |
Tytuł: | Re: Odp: [Renault Magnum MACK 430 E2] Błąd 3-5 |
Nie rozumiem o co ci chodzi. Żadnych pretensji do ciebie nie mam Wysłane z mojego SM- N9005 za pomocą Tapatalk 2 |
Autor: | JG_K [ 01 cze 2014, 12:07 ] |
Tytuł: | Re: [Renault Magnum MACK 430 E2] Błąd 3-5 |
Jesli niewłasciwie odebrałem post to sorki. Nie wiem tylko po co ma podłanczać jakąś drugą kontrolkę skoro błąd ma wyłapany 3-5 a o innych nie pisze. Jesli masz na mysli gniazdo diagnostyczne i wyłapanie błędów EBS wstarczy mostek i kontroka ASR ale nie wydaje mi się aby problem był związany z tym i jemu pokrewnymi systemami.Szukałbym usterki w elektryce miałem przypadki wywalało usterka mechaniczna czyli podobnie,a okazywało się ze uwalony kabel czyli teoretycznie usterka elektryczna ale że był brak sygnłu powiązanego z systemem mechanicznym to dla systemu usterka mechaniczna bo nie widzi aby dane urządzenie mechaniczne wysyłało sygnał.Takie porabane te renaty dmuchawy przez bezpiecznik klimy od klimy zupełnie tos innego i takie tam inne niespodzianki.Moze uda się koledze dojśc i zdradzi co było zobaczymy. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 01 cze 2014, 12:46 ] |
Tytuł: | Re: Odp: [Renault Magnum MACK 430 E2] Błąd 3-5 |
Miałem na myśli podlaczenie drugiej cewki w celu wykluczenia elektrycznego uszkodzenia cewki. Wysłane z mojego SM- N9005 za pomocą Tapatalk 2 |
Autor: | dokts [ 01 cze 2014, 15:22 ] |
Tytuł: | Re: [Renault Magnum MACK 430 E2] Błąd 3-5 |
Witam Panowie... Nie potrzebnie się szarpiecie..., obaj macie rację. Temat zapodałem, bo się pogubiłem mówiąc szczerze. Ale do sedna: Błąd 3-5 mac E3 znaczył "uwalenie" solenoidu hamulca górskiego silnikowego, uszkodzenie kabla itp. W Mac E2 faktycznie cytuję: TIMING ACTURATOR MECHANICAL NOT RESPONDIND PROPERTLY (mogą być błędy pisowni - nie czepiajcie się ) Nie byłem pewien czy chodzi o siłownik w pompie wtryskowej ( impulsowy), czy zmiany fazy rozrządu. Ale ponieważ można wypiąć wtyczkę z siłownika pojawia się błąd 3-6 - sprawa stała się jasna. Czasami człowiek musi zrobić sobie przerwę zanim znów zacznie myśleć logicznie. USTERKA POLEGAŁA NA POLUZOWANYCH KONEKTORACH WTYCZKI. Teoretycznie powinien wyrzucać błąd 3-6 - ale jak sami pisaliście wcześniej , różnie to bywa. Temat do zamknięcia. ps. Zapłon ustawia się na 8stopni , lub jak na kole są nieczytelne kresko 1,04mm do GMP PIERWSZEGO TŁOKA. Zwiększenie do 11 stopni powoduje otępienie silnika, wzrost temperatury, zadymienie. Zmniejszenie powoduje wzrost spalania stukowego, ale silnik jest żywszy - dobry pod wyścigi kosztem wzrostu zużycia paliwa. Pozdrawiam |
Autor: | tiger918 [ 01 cze 2014, 15:53 ] |
Tytuł: | Re: [Renault Magnum MACK 430 E2] Błąd 3-5 |
Powiem szczerze, ze często wywala 3-5 zamiast 3-6 gdy jest problem z instalacją. myślę że to z uwagi na to że w chwili gdy potrzebuje wyprzedzić zapłon a nie może to wywala ten błąd, czesto po opaleniu nic się nie dzieje a gdy auto pójdzie w prace to sie to zaczyna dziac, wydaje mi się że komputer ecu nie ma diagnostyki obwodu tylko sugeruje sie wykonanym wyprzedzeniem dlatego pod uwagę trzeba brać wszysko co ma związek ze zmiana wyprzedzenia. pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |