Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 lut 2014, 23:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2014, 23:21
Posty: 14
Samochód: Renault

Witam , od niedawna jestem właścicielem Magnumki 440 DXI z 12 litrowym silnikiem Volva. ma przebieg około 800000km. na pierwszy rzut oka jest wszystko ok , silnik ładnie pracuje , ale niestety nie ma za duzo mocy , wolna sie rozpędza i ma spore spalanie około 34 l/ 100 jadac autostrada z 18 tonami. testowana na komputerze serwisowym , wymieniony czujnik doładowania , sprawdzony intercooler , nawet pompa paliwowa zasilająca wymieniona i efektów poprawy brak. nie znam jeszcze dobrze tych aut i stad prosba o podpowiedź , co jeszcze moge sprawdzić?

z góry dziekuje

pozdrawiam


Post Wysłano: 07 lut 2014, 23:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Temperatura i zawory.

Miałem przypadek, że zawory niby regulowane, cooler wymieniony a jak Ja sam ustawilem zawory to dopiero wrocila moc i zaczela być ekonomiczna.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 26 mar 2014, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Przedmówca ma racje... w serwisie lub "warsztacie z małym doświadczeniem" nikt nie bierze pod uwagę, ze przy samochodzie o większym przebiegu - zawory ustawia się ciasno. Nie wspomnę o temperaturze silnika...

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Post Wysłano: 26 mar 2014, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Kolego to auto już u mnie było.

Udało się wstępnie ustawić zawory i wykryć dodatkowy niezwiazany ze spalaniem defekt 8) . Po diagnozie, komputer wskazywal prędkość obrotowa wentylatora w granicach 99%...Drugiej diagnozy nie przeprowadzalem z racji awarii sprzętu.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 14 kwie 2014, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2014, 23:21
Posty: 14
Samochód: Renault

zgadza się , autko było u kolegi w sochaczewie w warsztacie , zawory ustawione, ale tylko ssące , bo do wydechowych brak było podkładek. tak więc po takiej połowicznej naprawie i efekt niezadawalający jest.

zwracam sie z zapytaniem do kolegów o ewentualną podpowiedź , auto ma trudności z rozpędzaniem sie , jak juz złapie wiatru w żagle to nawet fajnie jedzie nawet po górach , ale przy rozpędzaniu z 6 tonami to jade jak z pełnym ładunkiem i zauwazyłem ze odrazu spalanie chwilowe wzrasta do 200 l/100km


Post Wysłano: 15 kwie 2014, 0:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

W sumie wypadalo by zrobić jazde z zaladowana naczepa i podlaczonym testerem, obserwując wykres doladowania.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 26 kwie 2014, 0:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2014, 23:21
Posty: 14
Samochód: Renault

ostatnio wróciłem z trasy i zauważyłem ze ma trudności z rozpędzeniem sie z małych prędkości , a jak juz złapie wiatru to nawet ładnie pomyka , ale musi miec obroty. zauwazyłem tez ze jak turbina zaczyna pracowac np , pod góre lub ze sporym ładunkiem , to ładnie ją słychac , ale przy puszczeniu pedału gazu turbina cichnie i słychać gdzieś pod kabiną jakby schodziło powietrze psssssss :) , potem jak nacisne pedał gazu to jest spora zwłoka zanim turbina znów zacznie pracowac i auto jest bez ducha. moze tu jest gdzieś problem z tym autem ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Intercooler był sprawdzany ale połączenia i kolektor już nie.

Ostatnio Kolega podsunął mi sposób na sprawdzenie coolera płynem do sprawdzania szczelnosci instalacji gazowych.

Ustawia się obroty na tempomacie 1200-1500 i leje po polaczeniach bardzo dokladnie widać.

Pozdrawiam powodzenia.

Wysłane z mojego SM- N9005 za pomocą Tapatalk 2

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 28 kwie 2014, 19:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2014, 23:21
Posty: 14
Samochód: Renault

witam
ostatnio ktos mi podpowiedział , ze powodem tych dolegliwości moze byc zawór hamulca górskiego , który nieprawidłowo pracuje i moze przydławiac wydech . dodam ze to silnik volva i tam tez ten zawór sprawia nieraz problemy. czy ktoś moze to potwierdzic ?


Post Wysłano: 29 kwie 2014, 9:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Niby tak,jak nie otwiera do końca klapki ale wtedy inaczej by pracowała,by chodził tak jak na wolnych i się podgrzewa.


Post Wysłano: 30 maja 2014, 23:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2014, 23:21
Posty: 14
Samochód: Renault

wymieniona uszczelka w kolektorze ssącym i jest juz ok. ale zauwazyłem ze po odłączeniu halulca górskiego jeszcze lepiej autko pomyka


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

Cytuj:
Intercooler był sprawdzany ale połączenia i kolektor już nie.

Ostatnio Kolega podsunął mi sposób na sprawdzenie coolera płynem do sprawdzania szczelnosci instalacji gazowych.

Ustawia się obroty na tempomacie 1200-1500 i leje po polaczeniach bardzo dokladnie widać.

Pozdrawiam powodzenia.

Wysłane z mojego SM- N9005 za pomocą Tapatalk 2
Ciekawe kto:) pozdrawiam

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Cytuj:
Intercooler był sprawdzany ale połączenia i kolektor już nie.

Ostatnio Kolega podsunął mi sposób na sprawdzenie coolera płynem do sprawdzania szczelnosci instalacji gazowych.

Ustawia się obroty na tempomacie 1200-1500 i leje po polaczeniach bardzo dokladnie widać.

Pozdrawiam powodzenia.

Wysłane z mojego SM- N9005 za pomocą Tapatalk 2
Ciekawe kto:) pozdrawiam
Również Pozdrawiam :wink:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: