wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Klakson Hella- zawór sznurkowy
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42767
Strona 1 z 1

Autor:  Marcin GTI [ 11 lip 2014, 22:22 ]
Tytuł:  Klakson Hella- zawór sznurkowy

Witam.
Chciałbym zakupić sobie sygnały hella Highway takie jak te:
http://www.conrad.pl/Fanfary-Hella-3PB- ... 89_0106020

I tutaj moje pytanie: sygnały te mają w zestawie zawór sznurkowy, lecz chciałbym je podłączyć za pomocą elektrozaworu pod oryginalny przekaznik klaksonu w samochodzie (TGX). Pytam bo montaż zaworu sznurkowego nie wchodzi w grę a nie chciałbym później bawić się w ewentualne zwroty itp. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. :)
Pozdrawiam

Autor:  zzx [ 11 lip 2014, 22:54 ]
Tytuł:  Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy

w opisie masz też elektrozawór 24v.
http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... _5_bar.pdf

Autor:  Marcin GTI [ 11 lip 2014, 23:05 ]
Tytuł:  Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy

Właśnie tego nie byłem pewien czy na samym elektrozaworze będzie działać , ale wychodzi na to że ten sznurkowy zawór jest tylko dodatkową opcją którą można pominąć? dobrze kminie?

Autor:  użytkownik usunięty [ 11 lip 2014, 23:33 ]
Tytuł:  Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy

Oczywiście, że na samym elektrozaworze będzie działało. Zawór ma za zadanie (nie ważne jak sterowany) odciąć dopływ medium. W podanym linku są pokazane możliwe aplikacje różnych systemów uruchamiania: zawór sznurkowy, nożny i elektrozawór.
Ja mam podłączone Hadley-e (2 sztuki) na elektrozaworze umieszczonym tuż przy samych trąbach i żadnych problemów z nimi nie mam. W DAFach te same Hadley-e były "na spłuczkę" czyli na zaworze sznurkowym.
Więc "nie ma bola", żeby to nie działało poprawnie, gdy użyjesz elektrozaworu zamiast zaworu sznurkowego.

Autor:  Marcin GTI [ 11 lip 2014, 23:36 ]
Tytuł:  Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy

I oto mi chodziło panie kolego :) dziękuje pięknie za podpowiedź :) Pozdrawiam :)

Autor:  MAN [ 12 lip 2014, 6:20 ]
Tytuł:  Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy

W TGXie nie znajdziesz przekaźnika, prąd do trąbek idzie bezpośrednio z przełącznika pod kierownicą

Autor:  Marcin GTI [ 12 lip 2014, 13:31 ]
Tytuł:  Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy

Hmmm to co mówisz jest ciekawe z jednego względu: obecnie w stanie oryginalnym przy naciśnięciu klaksonu słychać w środku cykanie przekaźnika z prawej strony,więc musi on tam być..Tak czy siak zamierzam podpiąć się pod ori instalacje z prądem , jak nie będzie przekaźnika to wypnę przewody prądowe z ori klaksonu, i podłącze pod przekaznik od powietrznych i tyle :D

Autor:  użytkownik usunięty [ 12 lip 2014, 15:49 ]
Tytuł:  Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy

Nie musisz puszczać przez przekaźnik. Dodatkowa robota. Prąd który płynie przez cewkę elektrozaworu jest na tyle małej wartości, że z powodzeniem wystarczy puścić 24V przez oryginalny przycisk do elektrozaworu - z całą pewnością nie upalisz włącznika. A zakładając przekaźnik dokładasz jeszcze większej plątaniny kabli.

Autor:  MAN [ 12 lip 2014, 16:11 ]
Tytuł:  Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy

Ja u siebie montowałem trąbki i nie było przekaźnika, sygnał jest sterowany plusem z przełącznika pod kierownica.
Z prawej strony pod atrapą pod tym czarnym plastykiem wychodzą oryginalnie dwa przewody plusowy do tych elektrycznych rąbek tam się wpiąłem w instalacje

Autor:  Marcin GTI [ 12 lip 2014, 16:26 ]
Tytuł:  Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy

Cytuj:
Z prawej strony pod atrapą pod tym czarnym plastykiem wychodzą oryginalnie dwa przewody plusowy do tych elektrycznych rąbek tam się wpiąłem w instalacje
I ja dokładnie tak zrobię, klaksony zamówione-termin od 2 do 5 dni. Jak dojdą i zostaną zainstalowane to nie omieszkam tutaj wstawić foto i fillmik.Ja akurat śmigam TGX euro6 to w nim klaksony oryginalne zamontowane są za lampą od strony kierowcy tak że nie będzie problemu :)
Jeszcze raz pozdrawiam i Dziękuję uprzejmie za wszystkie podpowiedzi, lepiej 2 razy zapytać jak coś upalić lub popsuć, szkoda by było tym bardziej że TGX jest z marca tego roku :mrgreen:

Autor:  użytkownik usunięty [ 12 lip 2014, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy

Jeszcze taka mała uwaga, gdy będziesz montował elektrozawór. Zwróć uwagę, który zacisk cewki elektrozaworu jest plusowy, który zaś minusowy. Oznaczenia powinny być na obudowie. Może dojść do sytuacji, w której plusowy przewód podasz na minus, który to jest połączony z obudową. Ta przykręcana do np. nadwozia doprowadza do zwarcia z chwilą, w której próbujesz użyć sygnału dźwiękowego.

Autor:  MAN [ 12 lip 2014, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy

Jeszcze jedna uwaga w komplecie z trąbkami nie ma zaworu

Autor:  Marcin GTI [ 12 lip 2014, 21:14 ]
Tytuł:  Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy

Będę miał to na uwadze panie kolego , Dzięki za cenną uwagę :)
W specyfikacji podane jest że są 2 zawory, jeden na sznurek i jeden na prąd :>

Autor:  MAN [ 12 lip 2014, 21:29 ]
Tytuł:  Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy

Ja tam nie widzę w komplecie zaworu
W tej specyfikacji są pokazane trzy rodzaje zaworów jakie mogą być wykorzystywane do montażu

Autor:  Marcin GTI [ 12 lip 2014, 21:35 ]
Tytuł:  Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy

Jak nie będzie to się dokupi elektrozawór na 24V i finito :D Problemu nie ma :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/