wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Podwójna obsada - zagwozdka
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42975
Strona 1 z 1

Autor:  pafnuc518 [ 24 sie 2014, 17:55 ]
Tytuł:  Podwójna obsada - zagwozdka

witam ,nie znalazłem takiego pytanka wiec ..



Mam taką zagwoztke.
Wiadomo ze dwuosobowej załodzę nasza doba to 30 godzin,ale słyszałem że jeżeli powiedzmy pracujemy i pod koniec zmiany jeden kierowca wysiada to już nie jest to 30 godzin a max 24 która obowiązuje kierowce który jeszcze pracuje,może na przykładzie :


Jedziemy i mamy zjazd do miejsca docelowego zaplanowany praktycznie na styk czyli po 9 jazdy i mieścimy się w max.21 godzinach pracy i 30 godzinowej dobie .
Ale miałem taką sytuacje że ok . 1- godziny przed dojazdem do bazy drugi kierowca wysiada pod domem i wyciąga swoja kartę i w tym momencie mnie obowiązują zasady z pojedynczej obsady?
Czyli to jest bez sensu bo skoro mieliśmy rozplanowane na styk wiec musiał bym kręcić 9-pauzę ok. 1- godzinę od bazy?????

Autor:  zzx [ 24 sie 2014, 18:26 ]
Tytuł:  Re: podwójna obsada - zagwostka

Cytuj:
witam ,nie znalazłem takiego pytanka wiec ..



Mam taką zagwostke.
Wiadomo ze dwuosobowej załodzę nasza doba to 30 godzin,ale słyszałem że jeżeli powiedzmy pracujemy i pod koniec zmiany jeden kierowca wysiada to już nie jest to 30 godzin a max 24 która obowiązuje kierowce który jeszcze pracuje,może na przykładzie :


Jedziemy i mamy zjazd do miejsca docelowego zaplanowany praktycznie na styk czyli po 9 jazdy i mieścimy się w max.21 godzinach pracy i 30 godzinowej dobie .
Ale miałem taką sytuacje że ok . 1- godziny przed dojazdem do bazy drugi kierowca wysiada pod domem i wyciąga swoja kartę i w tym momencie mnie obowiązują zasady z pojedynczej obsady?
Czyli to jest bez sensu bo skoro mieliśmy rozplanowane na styk wiec musiał bym kręcić 9-pauzę ok. 1- godzinę od bazy?????
cytat z rozp.561/06
"załoga kilkuosobowa" oznacza sytuację, w której w trakcie każdego okresu prowadzenia pojazdu
pomiędzy dwoma kolejnymi dziennymi okresami odpoczynku, lub pomiędzy dziennym okresem
odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku, w pojeździe przebywa co najmniej dwóch
kierowców w celu prowadzenia pojazdu. Przez pierwszą godzinę obsady kilkuosobowej obecność
innego kierowcy lub kierowców jest fakultatywna, ale przez pozostałą część tego okresu jest
obowiązkowa;

Autor:  krzysiekjx1 [ 24 sie 2014, 18:55 ]
Tytuł:  Re: podwójna obsada - zagwostka

Cytuj:

Ale miałem taką sytuacje że ok . 1- godziny przed dojazdem do bazy drugi kierowca wysiada pod domem i wyciąga swoja kartę i w tym momencie mnie obowiązują zasady z pojedynczej obsady?
Czyli to jest bez sensu bo skoro mieliśmy rozplanowane na styk wiec musiał bym kręcić 9-pauzę ok. 1- godzinę od bazy?????
no wiec zależy co jest dla ciebie ważniejsze? zadowolenie zmiennika czy własny czas? chyba jemu łatwiej wrócić do domu godzinę niż tobie siedzieć kolejne 10 w aucie ?

Autor:  zzx [ 24 sie 2014, 19:19 ]
Tytuł:  Re: podwójna obsada - zagwostka

Cytuj:
Cytuj:

Ale miałem taką sytuacje że ok . 1- godziny przed dojazdem do bazy drugi kierowca wysiada pod domem i wyciąga swoja kartę i w tym momencie mnie obowiązują zasady z pojedynczej obsady?
Czyli to jest bez sensu bo skoro mieliśmy rozplanowane na styk wiec musiał bym kręcić 9-pauzę ok. 1- godzinę od bazy?????
no wiec zależy co jest dla ciebie ważniejsze? zadowolenie zmiennika czy własny czas? chyba jemu łatwiej wrócić do domu godzinę niż tobie siedzieć kolejne 10 w aucie ?
tu chyba nie chodzi o czyjeś zadowolenie lub nie.
przepis jest jasny, prosty i zrozumiały i to on powinien być obowiązującym wyznacznikiem.

Autor:  Pawełeczek [ 24 sie 2014, 19:55 ]
Tytuł:  Re: podwójna obsada - zagwostka

Jedyne co tutaj widzę bezsensownego to to, że drugi kierowca chce wysiąść godzinę wcześniej 8) Pracę wykonuje się od pkt A do B, a nie od A do Ą :)

Autor:  krzysiekjx1 [ 24 sie 2014, 20:23 ]
Tytuł:  Re: podwójna obsada - zagwostka

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:

Ale miałem taką sytuacje że ok . 1- godziny przed dojazdem do bazy drugi kierowca wysiada pod domem i wyciąga swoja kartę i w tym momencie mnie obowiązują zasady z pojedynczej obsady?
Czyli to jest bez sensu bo skoro mieliśmy rozplanowane na styk wiec musiał bym kręcić 9-pauzę ok. 1- godzinę od bazy?????
no wiec zależy co jest dla ciebie ważniejsze? zadowolenie zmiennika czy własny czas? chyba jemu łatwiej wrócić do domu godzinę niż tobie siedzieć kolejne 10 w aucie ?
tu chyba nie chodzi o czyjeś zadowolenie lub nie.
przepis jest jasny, prosty i zrozumiały i to on powinien być obowiązującym wyznacznikiem.
a czy ktoś neguje przepis??? określiłem tylko jaki wybór ma kolega żeby był w zgodzie z przepisami

Autor:  zzx [ 24 sie 2014, 20:37 ]
Tytuł:  Re: podwójna obsada - zagwostka

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:


no wiec zależy co jest dla ciebie ważniejsze? zadowolenie zmiennika czy własny czas? chyba jemu łatwiej wrócić do domu godzinę niż tobie siedzieć kolejne 10 w aucie ?
tu chyba nie chodzi o czyjeś zadowolenie lub nie.
przepis jest jasny, prosty i zrozumiały i to on powinien być obowiązującym wyznacznikiem.
a czy ktoś neguje przepis??? określiłem tylko jaki wybór ma kolega żeby był w zgodzie z przepisami
o to byś musiał zapytać tego "kolegę", a nie o to chodzi bo tu nie ma żadnego wyboru - przeczytaj dokładnie przepis, że dotyczy obu kierowców w chwili kiedy zostali załogą kilkuosobową i tak ma zostać do końca pracy.
jeżeli kolega wysiądzie przed czasem to też nie jedzie w załodze kilkuosobowej tylko regularnie narusza przepis podobnie jak drugi kierowca który ma odprowadzić pojazd na bazę.

Autor:  krzysiekjx1 [ 24 sie 2014, 22:45 ]
Tytuł:  Re: podwójna obsada - zagwostka

Cytuj:
o to byś musiał zapytać tego "kolegę", a nie o to chodzi bo tu nie ma żadnego wyboru - przeczytaj dokładnie przepis, że dotyczy obu kierowców w chwili kiedy zostali załogą kilkuosobową i tak ma zostać do końca pracy.
jeżeli kolega wysiądzie przed czasem to też nie jedzie w załodze kilkuosobowej tylko regularnie narusza przepis podobnie jak drugi kierowca który ma odprowadzić pojazd na bazę.
chyba nadal nie rozumiesz że jednak ma wybór :D może w miejscu gdzie wysiada kierowca z załogi zakończyć pracę,wykonać odpoczynek dobowy i potem jechać na bazę :lol: i gdzie tu widzisz naruszenie przepisów???? dlatego jak już wyżej napisałem musi wybrać co jest dla niego ważniejsze .....

Autor:  pafnuc518 [ 25 sie 2014, 9:57 ]
Tytuł:  Re: podwójna obsada - zagwostka

no dobra ale przecież te przepisy i pewnie nie tylko te są bez sensu?

Przecież sami wiecie że jak wracacie z zagranicy np. kilku tygodniach i jest to np 3 w nocy to każdy by chciał zjechać w końcu do domu ,a to że akurat na moim przykładzie przejeżdżaliśmy przez dom kolegi wiec po raz kolejny śmiem stwierdzić że do dup..y . sa to przepisy i ie mają w życiu codziennym zastosowania.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 25 sie 2014, 10:44 ]
Tytuł:  Re: podwójna obsada - zagwostka

Przepis jest jasny: drugi kierowca może się dosiąść do godziny czasu od rozpoczęcia pracy przez pierwszego kierowcę, a skończyć prace muszą razem. Jeżeli ich czas pracy nie przekracza czasu pracy jednego kierowcy, to wyjęcie karty przez drugiego kierowcę może nastąpić w dowolnym momencie.

Autor:  krzysiekjx1 [ 25 sie 2014, 12:34 ]
Tytuł:  Re: podwójna obsada - zagwostka

Cytuj:
no dobra ale przecież te przepisy i pewnie nie tylko te są bez sensu?

Przecież sami wiecie że jak wracacie z zagranicy np. kilku tygodniach i jest to np 3 w nocy to każdy by chciał zjechać w końcu do domu ,a to że akurat na moim przykładzie przejeżdżaliśmy przez dom kolegi wiec po raz kolejny śmiem stwierdzić że do dup..y . sa to przepisy i ie mają w życiu codziennym zastosowania.
no to jedz do ustawodawcy i może zmienią jak taka sytuacja ?

Autor:  pafnuc518 [ 26 sie 2014, 9:58 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada - zagwozdka

-uzyskałem odpowiedz , popłakałem i dostałem bure :D

Dziękuję za odpowiedzi ,temacik proszę do zamkniecia

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/