Mam prośbę a w zamian się odwdzięczę
Jestem inspektorem ITD i przy okazji biegłym sądowym, biorę udział teraz w sprawie, w której niezbędne jest ustalenie średnich stawek przewozowych (zł/km) przy przewozie krajowym chłodniczym solówkami o ładowności 20 palet. Proszę uczestników tego forum o informacje o stawkach jakie obowiązują w firmach w których jeździcie lub o jakich wiecie. Najbardziej interesują mnie stawki nie aktualne tylko z 2010r. Proszę też o informacje o ogólnych zasadach kształtowania się stawek, czyli:
- do ilu km ryczałtem a od jakich dystansów płatności są za km
- jak bardzo stawka może zmaleć przy umowie długoterminowej z jednym zleceniodawcą
- jaki jest dolny margines opłacalności?
- jaka część kosztów przewoźnika to paliwo (50-60%???)
- czy stawka 2,50zł/km dla chłodni solówki, duża liczba kursów i stałe zlecenia to uczciwa stawka?
Ponieważ wiem to i owo o transporcie (od strony sił represji i nacisku
) to oferuję, że odpowiem na Wasze pytania dotyczące kontroli, kar, zasad użytkowania tachografów, czasu pracy, mas i nacisków i co tam jeszcze będziecie chcieli. Oczywiście nie odpowiem na żadne pytania dotyczące tajemnic służbowych - no bo mi nie wolno.
Jeśli by ktoś chciał mi nawrzucać bo na przykład nie kocha Inspekcji to proponuję uruchomić oddzielny post na takie tematy.
Z góry dziękuję
Kontynuując, dzięki za pierwsze odpowiedzi. Sprawdzam też w firmach logistycznych, ale zależy mi również na informacjach bezpośrednio od kierowców. Niestety nie ma żadnych oficjalnych danych ani opracowań a dane w GUS są zbyt ogólne.