Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 lut 2012, 1:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

Witam. Przepraszam ze pisze na forum Waga ciężka o moim problemie.
Mianowicie potrzebuje informacji na temat ustawienia rozrządu i zapłonu w silniku Perkins 4 cylindrowy (pompa wtryskową rotacyjna Delphi-Lucas) Nie znam jaki jest to tym silnika gdyż tabliczka znamionowa jest nie czytelna.
Pompa rotacyjna ma "pośredni zabierak" do którego jest przymocowana za pomocą 4 śrub. Z tego co pamiętam regulacja momentu wtrysku możliwa jest jedynie na owych 4 śrubach i 4 "fasolkach" wywierconych w kole zębatym pompy, duży 5ty otwór służy do blokowania pompy położeniu "0". Proszę o jakieś wskazówki. Z góry dziękuje.


Post Wysłano: 01 lut 2012, 3:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2007, 18:31
Posty: 36

Kolego z czego to jest silnik? Napisz jak najwięcej o nim to może coś się znajdzie. Moc, zastosowanie, pojemność.


Post Wysłano: 01 lut 2012, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Taki silnik jest np. w wózku widłowym Eagle. To chyba o tego Perkinsa chodzi.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 01 lut 2012, 22:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

koparce case z systemem powershift

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 01 lut 2012, 23:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

Ten silnik jest zamontowany w zamiatarce. Podwozie Volvo. Niestety nie wiem jaka jest jego pojemność i moc bo tabliczka znamionowa jest nie czytelna.
Był problem z uruchomieniem silnika. Dzisiaj odebrałem pompę wtryskową z naprawy. Gość mówił, że była całkowicie rozwalona. Zauważył w środku ślady rdzy. Oczywiście zbiornik paliwa do czyszczenia.


Post Wysłano: 02 lut 2012, 12:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

ja mam w traktorze massey ferguson silnik Perkinsa o oznaczeniu AT4.236 jest to 4 cylindry z turbo 3860 pojemności. Daj dokładny model, rocznik tej zamiatarki na pewno musi być gdzieś coś, jakie silniki tam kładli. całkiem możliwe ze to akurat ten co u mnie bo to popularny silnik, i daj fotkę tej pompy, i silnika jak mozesz.

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 02 lut 2012, 21:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

Ok. Zdjęcia mogę wstawić ale dopiero jutro. Dzisiaj nie dam rady. Zamiatarka jest z 2000r na podwoziu Volvo FL6H.
Prawdopodobnie jest to AR5...673. Te kropki oznaczają że nie mogę odczytać co jest napisane.ten numer znalazłem na pokrycie rozrządu.


Post Wysłano: 03 lut 2012, 20:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

AR50673 rodzina Perkinsów serii 1000 konkretnie masz 1004-42. Na kopaczka.pl masz opis dla silnikow 1004 stosowanych w budowlance, jest szansa ze to bedzie to samo. Ewentualnie zapytaj- moze ktos ma katalogi albo jest wystarczajaco poinformowany w temacie Perkinsa...

P.S. AR to tez oznaczenie generacji silnikow, chyba dokladniej określa co to za model wersji 1004 ale ja ich do konca jeszcze nie rozgryzlem z tymi oznaczeniemi. CAT tez stosowal te silniki pod wlasna marka ale mialy inna pompe wtr.


Post Wysłano: 03 lut 2012, 23:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

Dzięki za wskazówki. Poczytałem trochę na temat silnika. Zobaczymy w poniedziałek. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 24 paź 2012, 10:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2012, 10:20
Posty: 11
GG: 0
Samochód: brrr

hej, i jak z tymi ustawieniami, udało ci się samodzielnie? Ja mam problem z silnikiem i nie wiem czy mam wysłać do remontu, czy nie. perkins 4 cylindrowy jak dodaje gazu kopci biało-szarym dymem z lekko niebieskawa poświatą, no i ciężko wchodzi na obroty. Ojciec na jakiś czas zostawił mi ciągnik i gospodarstwo na głowie, wyjechał do Niemiec na 3 miesiące, już sam nie wiem co robić…


Post Wysłano: 29 paź 2012, 2:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

Jak zdejmiesz pompę wody i widzisz jedynie dużą (22mm) nakrętkę i gładką tarczę koła zębatego z 2 nagwintowanymi otworami (M8) do zamocowania ściągacza, to trzeba odkręcić tą nakrętkę i zbić lub ściągnąć koło pompy
Jeśli widać oprócz centralnej nakrętki dodatkowo 4 śruby i 1 duży otwór blokady to odkręcamy TYLKO te 4 śruby nie ruszając nakrętki centralnej, koło powinno lekko zsunąć się z tarczy zabieraka.
Powyższy opis dotyczy maszyn 428C i części maszyn 428D
Nowe silniki Perkinsa z pompami DELPHI-LUCAS które przed demontażem należy ustawić w pozycji "0" ( czyli GZP ) zablokować specjalną śrubą w korpusie pompy i dopiero zabierać się do demontażu koła gdyż nie posiadają żadnego systemu ustalającego położenie koła zębatego względem wałka pompy !! ot, psikus... im nowsze tym bardziej skomplikowane w obsłudze....
Jeżeli masz ustawione na 4 to jest ok.
Jeżeli na wałku pompy jest klin ,to wkładasz klin w wycięcie w kole rozrządu i gotowe. Jak masz piastę na cztery śruby to ustawiasz piąty otwór z fasolką koła zębatego rozrządu. Przy odbiorze pompy upewnij się że nie jest zablokowana blokadą fabryczną. Wałek ma się dać obracać.

Zapłon należy sprawdzic nastepująco. Wykręcasz rurke wtryskową od pierwszego cylindra ustawiasz ja otworem do góry obracasz wałem korbowym aż w tej rurce paliwo drgnie oznacza to że zaczyna sie wtrysk(oczywiście musisz właczyc zapłon) wtedy sprawdzasz w jakim połozeniu jest tłok pierwszego cylindra ( np. przez otwór wtryskiwacza mierzysz suwmiarka ile masz do GMP. Powinien zbliżać sie do GMP-TDC Jeżeli tak masz to jest ok. Oczywiście to jest mało dokładny sposób ,ale powinien określic czy zapłon nie jest całkowicie rozjechany.Jeżeli stwierdzisz że jest nie tak napisze jak zrobić to dokładnie.
Powodzenia


Post Wysłano: 29 paź 2012, 10:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:

Zapłon należy sprawdzic nastepująco. Wykręcasz rurke wtryskową od pierwszego cylindra ustawiasz ja otworem do góry obracasz wałem korbowym aż w tej rurce paliwo drgnie oznacza to że zaczyna sie wtrysk(oczywiście musisz właczyc zapłon)
Lepiej założyć przezroczystą rurkę, ten sam sposób wykorzystałem przy koparce gąsienicowej CAT z pompą delphi(części do naprawy pompy sprowadzali z USA). Ale znów poległem na rotacyjnej pompie w JCB 3cx, którą zakładałem po tym jak ktoś ją wyją. Nie obyło się bez wąsatego gościa z serwisu z lampą do ustawiania.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 06 lis 2012, 9:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2012, 16:09
Posty: 7
GG: 50000
Samochód: Audi A3

no widac chlopaki znaja sie na reczy i dobzre radza. Ja uwazam,ze jak to tylko minimalnie to no nie sadze by był jakiś poważniejszy problem, sprawdź ciśnienie, wtryski, albo poproś sąsiada znającego temat, niech zerknie fachowym okiem. Co prawda niebieski kolor świadczy o spalaniu oleju silnikowego, czyli byłby do naprawy ( tłok, cylinder, pierścienie),ale ciężko tak na sucho określić. Na Twoim miejscu zadzwoniłbym na przykład do Bu power – dystrybutora Perkinsa na Polskę i przedstawił problem. Na pewno coś by zaradzili.


Post Wysłano: 06 lis 2012, 19:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Niebieski dym nie świadczy tylko o spalaniu oleju silnikowego. Źle ustawiony kąt wtrysku, albo lejący wtrysk (wtryski) dają podobne objawy. Poza tym silnik nie musi spalać olej tylko przez tłoki/pierścienie. Mogą być też zużyte uszczelniacze albo prowadnice zaworów.
Trzeba by było pomierzyć sprężanie.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 04 lis 2014, 13:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2012, 10:20
Posty: 11
GG: 0
Samochód: brrr

Jak to Perkins, to ja bym oddał do serwisu BU Power. Miałem podobny problem i sam na pewno bym sobie nie poradził, więc zawiozłem i mi naprawili. Szybko i w sumie nie zdarli ze mnie, więc jest po kłopocie.


Post Wysłano: 04 lis 2014, 19:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Jak to Perkins, to ja bym oddał do serwisu BU Power. Miałem podobny problem i sam na pewno bym sobie nie poradził, więc zawiozłem i mi naprawili. Szybko i w sumie nie zdarli ze mnie, więc jest po kłopocie.
Jeszcze nikt tej reklamy nie usunął?


Post Wysłano: 04 lis 2014, 22:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Jak to Perkins, to ja bym oddał do serwisu BU Power. Miałem podobny problem i sam na pewno bym sobie nie poradził, więc zawiozłem i mi naprawili. Szybko i w sumie nie zdarli ze mnie, więc jest po kłopocie.
Jeszcze nikt tej reklamy nie usunął?
poczytaj regulamin, a potem "krzycz".

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: