wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

MAN TGX 18.680 V8 i DAF XF E6 510 Braytex Trans Bydgoszcz
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=43991
Strona 1 z 4

Autor:  Tolas [ 28 sty 2015, 14:17 ]
Tytuł:  MAN TGX 18.680 V8 i DAF XF E6 510 Braytex Trans Bydgoszcz

Zmiany zmiany zmiany - firma wzbogacila się o kolejne auto.
MAN-a już znacie - pod nim nowy nabytek

Przyszło mi zasiąść za kiermanę takiego oto cudeńka:

Marka i model: MAN TGX 18.680
Rok produkcji: 10/2010
Silnik: D2868 LF02, Common Rail
Skrzynia biegów: automat
Aktualny przebieg: około 478 tyś. km
Kabina: XXL,lodówka przeniosiona za fotel kierowcy - do schowka, radio z nawigacją, fotel kierowcy Super Comfort Air, fotel fasażera Super Comfort Air - oba w skórze, skórzane wykończenie boczków, oznaczenie V8 na desce rozdzielczej, kierownica multifunkcyjna, zestaw głośników z subwooferem, dołożone zasłonki niebieskie z beżowymi frędzlami, podłoga - niebieska "skóra", oświetlenie nocne koloru niebieskiego
Naczepa: Schmitz, rocznik 2006, klasyczna naczepa typu firanka, osie SAF, dwie z nich podnoszone, nowa plandeka (wcześniej naczepa z wypożyczali Kogel 2012r)
Kierunki przewozów: UK-IT, UK-S i nazad

Teraz krótko - w 2012 po utracie pracy z jednej z Bydgoskich hurtowni motoryzacyjnych doszedłem do wnioski, że teraz albo nigdy. Razem z tata, który ma doświadczenie takie, że woził bułki Mojżeszowi ruszyliśmy. 10 października staliśmy się właścicielami w/w stwora. Na początek przyszło wymienić tzw. pakiet startowy. Auto zanabyliśmy z przebiegiem 310tyś. km. Sprawuje się świetnie, poza paroma małymi foszkami. Tata jeździł od listopada do marca, potem miesiąc w podwójnej obsadzie, od kwietnia jeżdzę MAN-em sam - z małymi przerwami - podczas zjazdów do domu siada na nie tata.

W dzień sprowadzenia, na A2 na jednym z MOP-ów - po auto jechałem sam do Frankfurtu nad Menem do firmy Man-Top Used.

Obrazek

Pierwsza trasa z UK do Włoch

Obrazek Obrazek Obrazek

Pierwsze tuningi - polerka felg - były w opłakanym stanie

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Naczepie też się dostało:

Obrazek

Po ciemku -jeszcze bez oświetlenia wewnętrznego:

Obrazek

Pasażer:

Obrazek

Klub 500+ czyli z Emenemsem i jego DAF-em

Obrazek

Wymiana papci na tyle - tylko kostka - nikt mnie więcej nie namówi na opony long-distance...

Obrazek

Po drodze na Mt. Blanc - również z Emenemsem

Obrazek

Najlepsza traska 2014 Majorka, nie wierzyłem do czasu, aż na CMR-ze nie zobaczylem

Obrazek Obrazek Obrazek

Dla niedowiarków - średnie spalanie na poziomie 30-33L w zależności od ładunku - podczas trasy na Majorkę - przejazd z Calais do Barcelony 27L, dwie osie w naczepie w górze.


Do tabory dołączył taki oto pikuś:
Marka i model: DAF XF E6
Rok produkcji: 04.2015
Silnik: PACCAR MX-13 12.9L
Skrzynia biegów: automat
Aktualny przebieg: 500 km
Kabina: kabina Super Space Cab, Skylights, fotel kierowcy Super Comfort Air - wentylowany w skórze, kierownica obszyta skórą, wnętrze całe zdemontowane, oklejone ekoskórą w kolorze beżowym i pomarańczowym, zasłony oryginalne przeszyte z zewnatrz beżowym welurem z niebieskimi bąblami, w planach zmiana koloru "burdelówek"na niebieski, elementy deski rozdzielczej pomalowane na biało, podłoga - beżowa ekoskóra, na dachu zamontowane 4 sygnały dzwiękowe + schowany Turkse Fluit
Naczepa: Kassbohrer - 2015 - firana standard, felgi aluminiowe, dwie podnoszone osie
Kierunki przewozów: UK-IT, UK-S i nazad

Obrazek Obrazek

foto po oklejeniu:

Obrazek Obrazek

Zdjęcia fotela kierowcy

Obrazek Obrazek Obrazek

zdjęcia z rozbiórki:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

zdjęcia z robót:

Obrazek Obrazek Obrazek

no i wisienka na torcie:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Autor:  Lukassz [ 28 sty 2015, 14:32 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

Pozbądź się tych okropnych ledów ze zderzaka.

Autor:  Tolas [ 28 sty 2015, 14:37 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

Ledy zostają, bo są tam dziury przez które po usunięciu świateł mogłyby wpadać sporej wielkości dzieci... niestety wiąże się to ze zmianą zderzaka więc odpada

Autor:  Raflus [ 28 sty 2015, 14:43 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

Bardzo fajny Manik :) Życze szerokosci i bezawaryjnych.

Autor:  endriu007 [ 28 sty 2015, 14:45 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

Man w v8 też nad tym myślałem, ale po opiniach o silniku szybko mi przeszło. Z tego co piszesz to silnik jednak dużo pali w porównaniu z v8 skakanki.

Autor:  fafciuk [ 28 sty 2015, 14:48 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

Myslales przed zakupem o Scani V8, czy odrazu szukales tak mocnego Mana?

Autor:  tirowiec2 [ 28 sty 2015, 15:26 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

MAN piękny, silniczek też ciekawy, spalanie też chyba nie jest złe. :) Zdziwiły mnie te dwie osie podnoszone w naczepie. Bezawaryjnej jazdy, dużo kilometrów :) Pozdrawiam.

Autor:  Tolas [ 28 sty 2015, 17:47 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

endriu007 latam non stop na IT - od czasu do czasu zdarza się Hiszpania, przeważnie 18 ton i przez Szwajcarie - w porównaniu do Skakanki nie ma tragedii (mam porownanie - paru znajomych lata). Oczywiście praktycznie cały czas stoję na pedale gazu.

fafciuk szukałem mocnego auta, które da radę w górach - były brane pod uwagę Skakanki, Robury i MAN-y, na tą chwilę szukam kolejnego auta - nie wykluczam kolejnego MAN-a.

tirowiec2 byłem sceptycznie nastawiony, ale każda kolejna naczepa będzie miała dwie ośki podnoszone - niesamowita oszczędnosć jeżeli chodzi o opony - ostatnia oś prawie nie używana :D - dopiero jak mam ok 20t to wszystkie są na dole

Autor:  wojtas92 [ 28 sty 2015, 18:05 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

MAN przezajebisty, ale LEDy rzeczywiście szpecą okrutnie, napis na blendzie też nie dodaje uroku (mógłby być trochę mniejszy, pewnie lepiej by to wyglądało. Pomalowałbym też środek belki świetlnej na czarno, bo ten biały wygląda słabo.

Poza za tym jest ekstra, kolor i szeroki but dodają charakteru. Pogratulować.
Cytuj:
szukałem mocnego auta, które da radę w górach
Iveco.

Autor:  Scania94g [ 28 sty 2015, 21:48 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

Auto rzadkie. Niby zwykły Man ,ale "serce" łamie pierwsze powierzchowne wrażenie :) Mam jedno pytanie. Opony na pędnej faktycznie szybciej się zużywają ? Słyszałem że przy dużej mocy i zestawieniu 4x2 tak właśnie się dzieje ,jak z tym jest u Ciebie :?: :>

Autor:  davo76 [ 28 sty 2015, 21:55 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

Fajny manik, wczesniej jezdzil w firmie Ranscht z platforma? Taki sie wyswietla na grafice tyle ze mial jeszcze kangura...? to ten?

Zawsze mi sie ten sprzecik podobal, bralem go pod uwage jako nastepce Eurostara V8 lecz nie wypalilo...
Swietnie sie prezentuje ale byloby jeszcze lepiej gdyby mial felunek od V8 i oslone tlumika w srebrnym kolorze wtedy pieknie sie rzuca w oczy podwojny wygar...
Trawilem kiedys takiego na trakerze w Krakowie no i srodek bardzo mi sie podobal nawet takie szczegoly jak porecze obszyte skora...duzo dupereli podkresla ze to nie TGX jakis tam ale pod kabina jest 8 garkow.

Powiedz kolego jeszcze jak masz zrobione te dwie osie, podnosza sie razem jednym zaworem czy sa dwa ilasy sterowane osobno i osie podnoszone sa sekwencyjnie pokolei od obciazenia?
Pytalem o takie cos w Krone i handlowcy nie byli w stanie nic powiedziec jedynie ze moga byc 2 dzwigane ale jak to niewiadomo...

Autor:  sebotrucker [ 28 sty 2015, 23:06 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

Wrzuć zdjęcie tego niebieskiego oświetlenia zewnętrznego :wink:

Autor:  wojtas92 [ 29 sty 2015, 0:04 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

Jakbyś go nagrał to też by nie było źle :mrgreen:

Autor:  andy the driver [ 29 sty 2015, 1:17 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

Ciekawie sie prezentuje ten MANik, ale samo to ze to jednak rodzynek bo za duzo MANow z tym silnikiem sie nie widuje... co do podnoszonych dwoch osi w naczepie, w wywrotkach bylo to juz dosc dawno spotykane choc nie czesto :> powodzenia i szerokosci zycze!

Autor:  Sprinter318CDI [ 29 sty 2015, 1:51 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

Cytuj:
Fajny manik, wczesniej jezdzil w firmie Ranscht z platforma? Taki sie wyswietla na grafice tyle ze mial jeszcze kangura...? to ten?

Zawsze mi sie ten sprzecik podobal, bralem go pod uwage jako nastepce Eurostara V8 lecz nie wypalilo...
Swietnie sie prezentuje ale byloby jeszcze lepiej gdyby mial felunek od V8 i oslone tlumika w srebrnym kolorze wtedy pieknie sie rzuca w oczy podwojny wygar...
Trawilem kiedys takiego na trakerze w Krakowie no i srodek bardzo mi sie podobal nawet takie szczegoly jak porecze obszyte skora...duzo dupereli podkresla ze to nie TGX jakis tam ale pod kabina jest 8 garkow.

Powiedz kolego jeszcze jak masz zrobione te dwie osie, podnosza sie razem jednym zaworem czy sa dwa ilasy sterowane osobno i osie podnoszone sa sekwencyjnie pokolei od obciazenia?
Pytalem o takie cos w Krone i handlowcy nie byli w stanie nic powiedziec jedynie ze moga byc 2 dzwigane ale jak to niewiadomo...
Patrzac na to ze Kolega napisal iz rzadko ta ostatnia os jest opuszczona to raczej sekwencyjnie, pewnie sa osobne zawory do osi 1/3.
A co do TGXa, to tak jak Wojtas mowi, ledy i no i ten napis na blendzie. Pozatym swietny jest, coz to wiecej pisac...

Autor:  Tolas [ 29 sty 2015, 1:58 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

Osie podnoszone są w zależności od obciążenia, ja mam możliwość sterowania 0/1 - albo wszystkie na dole albo sama sobie reguluje.

MAN - latał faktycznie z tą platforma, jednak kupiony zostal bez kangura

Co do zużywania opon na napędowej - wiadomo jak bedziesz jezdził jak rzeznik to zuzyja sie szybciej, zalozylem w pazdzierniku kostke i na ta chwile zachowuja sie cacy

Musze poprawic ten prawy halogen bo jest strasznie brudny, ale pomysl z pomalowaniem blendy na czarno bardzo .

Pozdrawiam Tolas

Autor:  SIOJU [ 07 lut 2015, 23:34 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

W mojej naczepie też są dwie osie podnoszone. Standard to środkowa na stałe, a pierwsza i ostatnia są ręcznie opuszczane, każda niezależnie ma swój zawór. Oprócz oczywistego oszczędzania opon, to wydaje mi się, że jest różnica w spalaniu - mniejszy opór toczenia.
U mnie ma to rację bytu, bo to jest beczka, więc sporo pustych przebiegów i śmiga się wtedy na jednej ośce.

Autor:  Wilk 09 [ 08 lut 2015, 14:11 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

Co tu dużo pisać naprawdę zacną maszynę kupiłeś i jak chodzi o moc to zdetronizowałeś Forum (po prostu niema tutaj nic mocniejszego jeszcze na DMC 40 T). Potwierdzam słowa Kolegi davo76 wykończenie tego pojazdu jest naprawdę świetne i autko z standardową masą zbiera się bez problemowo (miałem okazję się przejechać z testowym kierowca na T.S. w Krakowie). Za to jestem w głębokim :shock: jak chodzi o spalanie, całkiem dobre jak na tą moc. Życzę wielu bezawaryjnych kilometrów 8) .

Autor:  caterpillar [ 10 lut 2015, 18:31 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

Autko piękne, lecz różne opinie słyszy się o V8 Manowskiej konstrukcji

po drugie moment obrotowy 3000NM z V8 i do tego z ukł Biturbo

Dziwne jest to że moja rzędowa 6 w FH ma większy moment z jedną turbiną i z pompo wtryskiem :)

Zawsze podobały mi się te Many, i nawet Ojciec ma ochotę takiego kupić, zobaczymy czas pokaże ;)

Poważnie spalanie plasuje się na poziomie 34l/100km ?

Pozdro

Autor:  Mihu [ 10 lut 2015, 19:58 ]
Tytuł:  Re: MAN TGX 18.680 V8 Braytex Trans Bydgoszcz

Cytuj:
Autko piękne, lecz różne opinie słyszy się o V8 Manowskiej konstrukcji

po drugie moment obrotowy 3000NM z V8 i do tego z ukł Biturbo

Dziwne jest to że moja rzędowa 6 w FH ma większy moment z jedną turbiną i z pompo wtryskiem :)

Zawsze podobały mi się te Many, i nawet Ojciec ma ochotę takiego kupić, zobaczymy czas pokaże ;)

Poważnie spalanie plasuje się na poziomie 34l/100km ?

Pozdro
Bardziej to konstrukcja Liebherra niż MANa :wink:
Twoja rzędowa 6 ma większy moment, bo została stworzona od początku do końca jako motor do napędu ciężarówek. Tutaj mamy silnik, który został zaadoptowany do tego celu - w domyśle była to jednostka do dźwigów i innych specjalistycznych maszyn. No właśnie - tutaj kolejny wniosek - skoro mamy 2 turbiny, ogromną pojemność, a wartość jednostkowa momentu nie powala to... to znaczy, że będzie dostępny on w bardzo szerokim zakresie, dużo szerszym niż w D16 - i tak jest w przypadku tego silnika, z tego co kojarzę. :wink:

Samo auto bardzo, bardzo egzotyczne i efektowne :]

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/