wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Renault Premium. Automat. http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44015 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Kierownik [ 01 lut 2015, 18:56 ] |
Tytuł: | Renault Premium. Automat. |
Szukam tytułowego wozu z lat 2008 - 2009. Jako że manuali w szukanej konfiguracji jest jak na lekarstwo, chyba będę musiał rozejrzeć się za pierwszym w życiu automatem. Mam kilka pytań do tych z Was którzy już mają takie wozy / jeżdżą takimi. - jak sprawdzić czy skrzynia działa ok? - jak sprawdzić czy sprzęgło jeszcze jest ok? - ogólnie na co zwracać uwagę przy zakupie? |
Autor: | Mihu [ 01 lut 2015, 19:31 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
Automat w DXi to praktycznie I-shift. Sprawdź czy przy przełączeniu z N na D nie szarpie. Czy nie szarpie w czasie jazdy, zwłaszcza przy redukcjach, no i generalnie płynność zmian. Sprzęgło? Hmmm... mój mechanik od Volvo zawsze mówił, że bezpiecznie robić co 650-700tkm |
Autor: | zzx [ 01 lut 2015, 19:40 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
kolega ma kilka sztuk DXI i kierowca który wsiądzie na automat nie chce już wracać na manualną (nawet pod groźba zwolnienia ) NIE i już - ma być automat. zużycie paliwa też jest niższe, generalnie chwali sobie. |
Autor: | SlawekDxI [ 01 lut 2015, 19:41 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
Tak jak Mihu napisał,w naszej sprzęgło było robione przy ok 650 tyś,tarcz była jeszcze ok ale jakieś łożysko wysprzęglika już dawało o sobie znać,w naszym wypadku zmieniała biegi płynnie i nie było żadnego szarpania przy przełączaniu.Sprzęgło sprawdzisz Vcadsem.Znajomy mi mówił żeby zmniejszyć bieg z którego można ruszyć,domyślanie ruszał bodajże z 5 tak teraz maksymalny to 2. Mówił że sprzęgło nie dostaje tak mocno po tyłu jak bieg jest niższy,i z vcads wywnioskowałem że ta skrzynia ma 4 biegi wsteczne a 3 są domyślnie,to także zmieniłem tylko do drugiego biegu. |
Autor: | Kierownik [ 01 lut 2015, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
A awaryjność? Chodzi mi czy w mrozy ten system nie wariuje? Nie przeciąga biegów, nie wiesza się? W inny sposób nie głupieje? |
Autor: | Jacek [ 01 lut 2015, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
Tak na szybko możesz jedynie sprawdzić czy nie szarpie przy zmianie z luzu na D lub R, jak rusza, czy właściwie reaguje na gaz. Pamiętaj, że każdy automat na zimnym będzie trochę przeciągał po obrotach, z rana nie gorzej mu pomóc manualem. Jak zbyt niskie ciśnienie w układzie to też może oszukać, miałem tak w TGA. Cytuj: kolega ma kilka sztuk DXI i kierowca który wsiądzie na automat nie chce już wracać na manualną (nawet pod groźba zwolnienia ) NIE i już - ma być automat.
Stuprocentowa racja ja gdybym mógł wybierać to tylko aftomat. Trzeba się nauczyć operować odpowiednio pedałem gazu i wtedy skrzynia będzie zmieniać tak jak my chcemy.zużycie paliwa też jest niższe, generalnie chwali sobie. z uniwersytetu promowego: -ja to lubię jeździć ciężarówkami 'w automacie' -a przestań! ja nie lubię automatów! -a jeździłeś? -nie jeździłem, ale ja nie lubię! |
Autor: | BartekSW [ 01 lut 2015, 21:31 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
Od strony technicznej się nie wypowiem, ale przejechałem jako kierowca ~100tys km premiumką 460 w automacie i bardzo miło go wspominam. Jeździłem świeżym egzemplarzem, kiedy go dostałem miał ~50kkm przebiegu i przez cały ten czas bezawaryjnie. Teraz jeździ nim kolega(zrobił kolejne 100kkm) i też jest zadowolony. |
Autor: | czarny2 [ 02 lut 2015, 13:20 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
Automaty w Renówkach to bardzo dobre skrzynie biegów. Jak dbasz o wymianę oleju i filtra to będzie służyła bardzo długo. U nas Magnumki zrobiły bezawaryjnie ponad bańkę i zostały sprzedane. Wymienione były tylko sprzęgła i wysprzęgnik w komplecie. |
Autor: | st01 [ 02 lut 2015, 13:32 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
Widzę Kierownik że u Ciebie dxi wygrywa z fh. |
Autor: | Luka [ 02 lut 2015, 16:02 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
Jabson ma chyba w automacie swoje Premium. Też pod wanną. Uśmiechnij się do niego, pewnie Ci poopowiada co nieco |
Autor: | jabson [ 02 lut 2015, 17:12 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
Cytuj: Jabson ma chyba w automacie swoje Premium. Też pod wanną. Uśmiechnij się do niego, pewnie Ci poopowiada co nieco
Jabson się uśmiecha i mówi, że poziom zużycia sprzęgła idzie sprawdzić pod kompem. U mnie po wymianie jest spokój. Bylem na Słowacji 25 non stop na plecach i szła aż miło
|
Autor: | Kierownik [ 02 lut 2015, 19:01 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
Cytuj: Widzę Kierownik że u Ciebie dxi wygrywa z fh.
Może nie to że Dixi wygrywa ale nie bardzo odstaje, a cena czyni cuda, no i nie każdy w tej firmie musi jeździć Volvem .
|
Autor: | jabson [ 02 lut 2015, 20:35 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
Cytuj: Cytuj: Widzę Kierownik że u Ciebie dxi wygrywa z fh.
Może nie to że Dixi wygrywa ale nie bardzo odstaje, a cena czyni cuda, no i nie każdy w tej firmie musi jeździć Volvem . |
Autor: | Kierownik [ 02 lut 2015, 21:28 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
No właśnie. Teraz żeby jeździć Volvem trzeba będzie zasłużyć . |
Autor: | wojtas92 [ 17 lut 2015, 14:29 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
W niedzielę wysiadłem z Premium 440 z automatem - 1.100.000 przebiegu, skrzynia chodzi jak nowa, płynnie przerzuca, dobrze reaguje na gaz, żadnych problemów przy przełączeniu D-N-R. Myślałem, że nie będę lubił automatów, ale jak w zeszłym roku pierwszy raz wsiadłem, to już bym tak ochoczo na manuala nie wracał. U nas wszystkie w automacie i Range T i Premiumki - żadnych problemów - wystarczy dbać. |
Autor: | Kierownik [ 17 lut 2015, 16:23 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
Mój automat czasem przeciąga na obrotach. Przy delikatnie wciśniętym pedale gazu, zamiast zmieniać przy 1200 - 1300 obrotów, obroty dojdą da 1500, tak trzyma jakieś 2 - 3 sek, po czym zmiana od razu o 2 biegi. Jeśli obroty dojdą do np 1700 zmienia od razu o 3. Dzieje się tak praktycznie tylko na małej skrzyni, czyli biegi 1- 6. Znajomi mówią, że ten typ tak ma, ale coś nie jestem przekonany, bo jeśli się zatrzymać, wziąć na luz, i na D, wszystko jest idealnie, czyli zmiany obroty przy jakich są zmieniane biegi są bardzo zależne od tego w jakim stopniu wciśnie się gaz, i nigdy nie przekraczają 1500. Na czym polega problem? |
Autor: | Edler [ 17 lut 2015, 16:45 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
Ten typ tak ma stare FH tak samo robilo |
Autor: | wojtas92 [ 17 lut 2015, 18:02 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
Ta Premiumka o ktorej pisałem, to i do 2tys. przeciągała jak jej wdepnąłem pod górke lub przy rozpedzaniu. I bardzo mnie to cieszyło, bo w Range juz tak nie ma i 12 sie zapina przy 60km/h, co przy włączaniu sie do ruchu jest zwyczajnie niebezpieczne i czego nie lubie w automatach. |
Autor: | Kierownik [ 17 lut 2015, 19:18 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
MOja jest z trybem power. Jeśli przy podłodze pokonać pewien opór (dokładnie tak jak w Beemach ), ciągnie do czerwonego pola, szkoda tylko że to bez sensu bo powyżej 1600 obr słabnie . |
Autor: | Mihu [ 17 lut 2015, 19:51 ] |
Tytuł: | Re: Renault Premium. Automat. |
Cytuj: MOja jest z trybem power. Jeśli przy podłodze pokonać pewien opór (dokładnie tak jak w Beemach ), ciągnie do czerwonego pola, szkoda tylko że to bez sensu bo powyżej 1600 obr słabnie .
Tzw. "kick down" - występuje niemal w każdym nowożytnym automacie
|
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |