wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Renault Premium. Automat.
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44015
Strona 1 z 2

Autor:  Kierownik [ 01 lut 2015, 18:56 ]
Tytuł:  Renault Premium. Automat.

Szukam tytułowego wozu z lat 2008 - 2009. Jako że manuali w szukanej konfiguracji jest jak na lekarstwo, chyba będę musiał rozejrzeć się za pierwszym w życiu automatem. Mam kilka pytań do tych z Was którzy już mają takie wozy / jeżdżą takimi.
- jak sprawdzić czy skrzynia działa ok?
- jak sprawdzić czy sprzęgło jeszcze jest ok?
- ogólnie na co zwracać uwagę przy zakupie?

Autor:  Mihu [ 01 lut 2015, 19:31 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

Automat w DXi to praktycznie I-shift.

Sprawdź czy przy przełączeniu z N na D nie szarpie.
Czy nie szarpie w czasie jazdy, zwłaszcza przy redukcjach, no i generalnie płynność zmian.
Sprzęgło? Hmmm... mój mechanik od Volvo zawsze mówił, że bezpiecznie robić co 650-700tkm :wink:

Autor:  zzx [ 01 lut 2015, 19:40 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

kolega ma kilka sztuk DXI i kierowca który wsiądzie na automat nie chce już wracać na manualną (nawet pod groźba zwolnienia :D ) NIE i już - ma być automat.
zużycie paliwa też jest niższe, generalnie chwali sobie.

Autor:  SlawekDxI [ 01 lut 2015, 19:41 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

Tak jak Mihu napisał,w naszej sprzęgło było robione przy ok 650 tyś,tarcz była jeszcze ok ale jakieś łożysko wysprzęglika już dawało o sobie znać,w naszym wypadku zmieniała biegi płynnie i nie było żadnego szarpania przy przełączaniu.Sprzęgło sprawdzisz Vcadsem.Znajomy mi mówił żeby zmniejszyć bieg z którego można ruszyć,domyślanie ruszał bodajże z 5 tak teraz maksymalny to 2.
Mówił że sprzęgło nie dostaje tak mocno po tyłu jak bieg jest niższy,i z vcads wywnioskowałem że ta skrzynia ma 4 biegi wsteczne a 3 są domyślnie,to także zmieniłem tylko do drugiego biegu.

Autor:  Kierownik [ 01 lut 2015, 21:09 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

A awaryjność?
Chodzi mi czy w mrozy ten system nie wariuje? Nie przeciąga biegów, nie wiesza się? W inny sposób nie głupieje?

Autor:  Jacek [ 01 lut 2015, 21:18 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

Tak na szybko możesz jedynie sprawdzić czy nie szarpie przy zmianie z luzu na D lub R, jak rusza, czy właściwie reaguje na gaz. Pamiętaj, że każdy automat na zimnym będzie trochę przeciągał po obrotach, z rana nie gorzej mu pomóc manualem. Jak zbyt niskie ciśnienie w układzie to też może oszukać, miałem tak w TGA.
Cytuj:
kolega ma kilka sztuk DXI i kierowca który wsiądzie na automat nie chce już wracać na manualną (nawet pod groźba zwolnienia :D ) NIE i już - ma być automat.
zużycie paliwa też jest niższe, generalnie chwali sobie.
Stuprocentowa racja :) ja gdybym mógł wybierać to tylko aftomat. Trzeba się nauczyć operować odpowiednio pedałem gazu i wtedy skrzynia będzie zmieniać tak jak my chcemy.

z uniwersytetu promowego:
-ja to lubię jeździć ciężarówkami 'w automacie'
-a przestań! ja nie lubię automatów!
-a jeździłeś?
-nie jeździłem, ale ja nie lubię!

Autor:  BartekSW [ 01 lut 2015, 21:31 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

Od strony technicznej się nie wypowiem, ale przejechałem jako kierowca ~100tys km premiumką 460 w automacie i bardzo miło go wspominam.
Jeździłem świeżym egzemplarzem, kiedy go dostałem miał ~50kkm przebiegu i przez cały ten czas bezawaryjnie. Teraz jeździ nim kolega(zrobił kolejne 100kkm) i też jest zadowolony.

Autor:  czarny2 [ 02 lut 2015, 13:20 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

Automaty w Renówkach to bardzo dobre skrzynie biegów. Jak dbasz o wymianę oleju i filtra to będzie służyła bardzo długo. U nas Magnumki zrobiły bezawaryjnie ponad bańkę i zostały sprzedane. Wymienione były tylko sprzęgła i wysprzęgnik w komplecie.

Autor:  st01 [ 02 lut 2015, 13:32 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

Widzę Kierownik że u Ciebie dxi wygrywa z fh.

Autor:  Luka [ 02 lut 2015, 16:02 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

Jabson ma chyba w automacie swoje Premium. Też pod wanną. Uśmiechnij się do niego, pewnie Ci poopowiada co nieco :)

Autor:  jabson [ 02 lut 2015, 17:12 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

Cytuj:
Jabson ma chyba w automacie swoje Premium. Też pod wanną. Uśmiechnij się do niego, pewnie Ci poopowiada co nieco :)
Jabson się uśmiecha i mówi, że poziom zużycia sprzęgła idzie sprawdzić pod kompem. U mnie po wymianie jest spokój. Bylem na Słowacji 25 non stop na plecach i szła aż miło

Autor:  Kierownik [ 02 lut 2015, 19:01 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

Cytuj:
Widzę Kierownik że u Ciebie dxi wygrywa z fh.
Może nie to że Dixi wygrywa ale nie bardzo odstaje, a cena czyni cuda, no i nie każdy w tej firmie musi jeździć Volvem :wink: .

Autor:  jabson [ 02 lut 2015, 20:35 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

Cytuj:
Cytuj:
Widzę Kierownik że u Ciebie dxi wygrywa z fh.
Może nie to że Dixi wygrywa ale nie bardzo odstaje, a cena czyni cuda, no i nie każdy w tej firmie musi jeździć Volvem :wink: .
W każdej szanującej się firmie są auta do pracy i jedno flagowe, ale żeby same flagowe a jedno do pracy :P

Autor:  Kierownik [ 02 lut 2015, 21:28 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

No właśnie. Teraz żeby jeździć Volvem trzeba będzie zasłużyć :D .

Autor:  wojtas92 [ 17 lut 2015, 14:29 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

W niedzielę wysiadłem z Premium 440 z automatem - 1.100.000 przebiegu, skrzynia chodzi jak nowa, płynnie przerzuca, dobrze reaguje na gaz, żadnych problemów przy przełączeniu D-N-R. Myślałem, że nie będę lubił automatów, ale jak w zeszłym roku pierwszy raz wsiadłem, to już bym tak ochoczo na manuala nie wracał. U nas wszystkie w automacie i Range T i Premiumki - żadnych problemów - wystarczy dbać.

Autor:  Kierownik [ 17 lut 2015, 16:23 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

Mój automat czasem przeciąga na obrotach. Przy delikatnie wciśniętym pedale gazu, zamiast zmieniać przy 1200 - 1300 obrotów, obroty dojdą da 1500, tak trzyma jakieś 2 - 3 sek, po czym zmiana od razu o 2 biegi.
Jeśli obroty dojdą do np 1700 zmienia od razu o 3.
Dzieje się tak praktycznie tylko na małej skrzyni, czyli biegi 1- 6.

Znajomi mówią, że ten typ tak ma, ale coś nie jestem przekonany, bo jeśli się zatrzymać, wziąć na luz, i na D, wszystko jest idealnie, czyli zmiany obroty przy jakich są zmieniane biegi są bardzo zależne od tego w jakim stopniu wciśnie się gaz, i nigdy nie przekraczają 1500.

Na czym polega problem?

Autor:  Edler [ 17 lut 2015, 16:45 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

Ten typ tak ma :D stare FH tak samo robilo :)

Autor:  wojtas92 [ 17 lut 2015, 18:02 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

Ta Premiumka o ktorej pisałem, to i do 2tys. przeciągała jak jej wdepnąłem pod górke lub przy rozpedzaniu. I bardzo mnie to cieszyło, bo w Range juz tak nie ma i 12 sie zapina przy 60km/h, co przy włączaniu sie do ruchu jest zwyczajnie niebezpieczne i czego nie lubie w automatach.

Autor:  Kierownik [ 17 lut 2015, 19:18 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

MOja jest z trybem power. Jeśli przy podłodze pokonać pewien opór (dokładnie tak jak w Beemach :D ), ciągnie do czerwonego pola, szkoda tylko że to bez sensu bo powyżej 1600 obr słabnie :D .

Autor:  Mihu [ 17 lut 2015, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium. Automat.

Cytuj:
MOja jest z trybem power. Jeśli przy podłodze pokonać pewien opór (dokładnie tak jak w Beemach :D ), ciągnie do czerwonego pola, szkoda tylko że to bez sensu bo powyżej 1600 obr słabnie :D .
Tzw. "kick down" - występuje niemal w każdym nowożytnym automacie :wink:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/