wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Porady instruktora Volvo Trucks
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44177
Strona 1 z 1

Autor:  McMack [ 02 mar 2015, 13:02 ]
Tytuł:  Porady instruktora Volvo Trucks

Ciekawie mówi :) : https://www.youtube.com/watch?v=9ahUuQI ... e=youtu.be

Autor:  ZiPi [ 17 mar 2015, 22:11 ]
Tytuł:  Re: Porady instruktora Volvo Trucks

Jak zaczynałem robić prawko na Starze 200, to instruktor mówił to samo, tylko o tempomacie nic nie wspominał.
:mrgreen:

Autor:  slimmm_ns [ 18 cze 2015, 0:58 ]
Tytuł:  Re: Porady instruktora Volvo Trucks

ta? też ci mówił żebyś wykorzystywał dolny zakres zielonego pola ?, albo funkcje wolnego koła... ? :)

Autor:  Jumatorek [ 18 cze 2015, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Porady instruktora Volvo Trucks

Z pewnością. Dodawał tylko ze zielone pole to trzeba sobie samemu namalować :)

Autor:  rumun [ 18 cze 2015, 13:59 ]
Tytuł:  Re: Porady instruktora Volvo Trucks

3:32 *uj z oponami, sefie liczy się norma :lol:

Autor:  >lukasz< [ 21 lip 2015, 21:14 ]
Tytuł:  Re: Porady instruktora Volvo Trucks

W VOLVO ze skrzynią I-shift gdy stoi się np. prze 1 albo 2 min na skrzyżowaniu to powinno się przełączać na N czy cały czas na D można trzymać. Chodzi mi głównie o łożysko oporowe.

Autor:  użytkownik usunięty [ 21 lip 2015, 22:00 ]
Tytuł:  Re: Porady instruktora Volvo Trucks

Gdy słyszę dwa hasła: szybki most i I-See to od razu przed oczami malują mi się 2 obrazy: mój "wykastrowany" DAF XF Euro-6 460 na szybkim moście na medze, który wcześniej czuje górę niż ja ją widzę oraz Scania z systemem Active Predictnion, gdzie pod górę (nawet tą najmniejszą) zwalnia do 75, czy też 70 km/h. To jest ta cała oszczędność (a raczej pseudo oszczędność) w transporcie, bo będziesz 15, czy też 20 minut później, ale zaoszczędzisz całe 2 litry oleju napędowego na trasie wynoszącej 2000, 3000 km.
Teraz druga kwestia. Miałem przyjemność uczestniczyć w uroczystości wręczenia tytułu "Ciężarówka roku 2015". Handlowiec (czy też ktoś już z "wyższej półki") z ramienia Renault, podczas naszej rozmowy twierdził, że kierowca międzynarodowy, używający tempomatu na przestrzeni poniżej 92% całkowitego dystansu nie nadaje się do tego zawodu.
To w takim razie ja się pytam: dlaczego instruktor Volvo wspomina o 50% dystansu (1:35 filmu), gdzie tak Volvo jak Renault mają te same jednostki napędowe? Ktoś tu chyba nie ma przekonania do tego, co mówi.
Kolejna kwestia: gdzie i dlaczego nikt nie wspomniał o właściwym wyregulowaniu spoilerów (tak dachowego jak i bocznych). Gdzie mowa o właściwym (wskazanym przez producenta samochodu, zespołu pojazdów) ciśnieniu w ogumieniu?
Dlaczego nie ma powiedziane wyraźnie, że hamowanie przy użyciu VEB+ nie tyle co oszczędza klocki hamulcowe a najnormalniej w świecie sprawia, że hamulec zasadniczy nie traci swojej skuteczności, jak podczas długotrwałego hamowania tymże właśnie hamulcem. Dlaczego nikt nie wspomina, że takie hamowanie (VEB-em) jest kosztowniejsze w odniesieniu do hamowania hamulcem zasadniczym? W jaki sposób? Ano proszę policzyć koszta poniesione z tytułu wymiany 4 opon osi napędowej (które znacznie szybciej nadają się do wymiany) a koszta klocków hamulcowych. Bilans wydaje się przemawiać na korzyść klocków, niemniej jednak drugą stroną medalu jest tu spadek skuteczności hamulców podczas długotrwałego hamowania.
Reasumując - porady owszem, jak najbardziej przydatne, niemniej jednak nie do końca się z nimi zgadzam.

[EDIT]
Cytuj:
3:32 *uj z oponami, sefie liczy się norma :lol:
No nie powiem, poszedł ładnie po krawężniku, tylko boki opon na naczepie zajęczały :P

Autor:  korni8808 [ 21 lip 2015, 23:56 ]
Tytuł:  Re: Porady instruktora Volvo Trucks

Aż dziw że Ty takie rzeczy wypisujesz :roll:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/