wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 )
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44192
Strona 1 z 1

Autor:  andrejus [ 04 mar 2015, 14:43 ]
Tytuł:  Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 )

Nie działa klakson. na kierownicy wszystko jest ok.Na kablu dochodzącym do kierownicy jest 0.3V Bezpiecznik jest ok. Na bezpieczniku 25V
Sam klakson działa. Podałem prosto z akumulatora 12V ( nie byłem pewny czy klakson jest na 24V ) i działa. Ładna fanfara :)

Czy klakson jest sterowany minusem a plus powinien być cały czas we wtyczce od klaksonu ?
Gdzie szukać przyczyny ? Nie wiem gdzie dalej jest poprowadzony kabel ten od kierownicy. Czy jest gdzies jakiś przekaźnik lub wtyczki, złączki ? Miejsce gdzie coś nie łączy ?
Mam jeszcze pytanie do czego służy przełącznik klaksona na pulpicie ?

Obrazek

Tak wygląda klakson :

Obrazek

Autor:  MAN [ 04 mar 2015, 15:29 ]
Tytuł:  Re: Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 )

Przełącznik klakson elektryczny /pneumatyczny
Sterowanie masą z kierownicy

Autor:  andrejus [ 04 mar 2015, 15:32 ]
Tytuł:  Re: Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 )

W wtyczce nie ma ani prądu ani masy. Nie ma żadnej reakcji na przełączanie klaksonu z elektr na fanfary. Czy masa z kierownicy jest poprowadzona bezpośrednio do klaksonu ?
Wydaje mi się czy najprostszym sposobem będzie puszczenie nowych kabli z ominięciem starych ?

Autor:  MAN [ 04 mar 2015, 17:56 ]
Tytuł:  Re: Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 )

Masa idzie z kierownicy poprzez przełącznik na tablicy do tragedii
Może coś w tym klawiszu nie styka

Autor:  Kierownik [ 04 mar 2015, 18:43 ]
Tytuł:  Re: Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 )

Sterowanie jest masą wziętą z kolumny kierownicy przez włącznik (ten na środku kierownicy), potem przez pierścień po którym jeździ taka szczotka, włącznik na desce i do trąbki.
Sprawdź czy włącznik styka, może styki się nie stykają, i czy jest przejście przez ten pierścień. Czasem szczotka się zawiesza.

Prąd powinien być na stałe w kostce przy trąbce.

Autor:  andrejus [ 04 mar 2015, 18:45 ]
Tytuł:  Re: Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 )

A dlaczego nie ma pradu we wtyczce ? Próbowałem jeszcze raz podłączyć klakson na krótko i niestety przestał działać. Na jakiej zasadzie on działa ? Czy ciśnienie - powietrze dochodzi do klaksona stale ? Czy masa steruje również elementem z którego poprowadzone jest powietrze?
Na kierownicy wszystko jest ok. Chodzi ci o ten pierścień który jest w kierownicy ? Jesli tak to szczotka która po nim chodzi i sam pierscień jest ok. Sprawdziłem, jest przejście.

Autor:  Kierownik [ 04 mar 2015, 18:55 ]
Tytuł:  Re: Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 )

Powietrze jest na stałe. Cewka sterowana masą otwiera dopływ powietrza, trąba trąbi. Jeśli zamknie, nie trąbi :D .

Prąd powinien być na stałe w kostce.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/