wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 ) http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44192 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | andrejus [ 04 mar 2015, 14:43 ] |
Tytuł: | Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 ) |
Nie działa klakson. na kierownicy wszystko jest ok.Na kablu dochodzącym do kierownicy jest 0.3V Bezpiecznik jest ok. Na bezpieczniku 25V Sam klakson działa. Podałem prosto z akumulatora 12V ( nie byłem pewny czy klakson jest na 24V ) i działa. Ładna fanfara Czy klakson jest sterowany minusem a plus powinien być cały czas we wtyczce od klaksonu ? Gdzie szukać przyczyny ? Nie wiem gdzie dalej jest poprowadzony kabel ten od kierownicy. Czy jest gdzies jakiś przekaźnik lub wtyczki, złączki ? Miejsce gdzie coś nie łączy ? Mam jeszcze pytanie do czego służy przełącznik klaksona na pulpicie ? Tak wygląda klakson : |
Autor: | MAN [ 04 mar 2015, 15:29 ] |
Tytuł: | Re: Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 ) |
Przełącznik klakson elektryczny /pneumatyczny Sterowanie masą z kierownicy |
Autor: | andrejus [ 04 mar 2015, 15:32 ] |
Tytuł: | Re: Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 ) |
W wtyczce nie ma ani prądu ani masy. Nie ma żadnej reakcji na przełączanie klaksonu z elektr na fanfary. Czy masa z kierownicy jest poprowadzona bezpośrednio do klaksonu ? Wydaje mi się czy najprostszym sposobem będzie puszczenie nowych kabli z ominięciem starych ? |
Autor: | MAN [ 04 mar 2015, 17:56 ] |
Tytuł: | Re: Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 ) |
Masa idzie z kierownicy poprzez przełącznik na tablicy do tragedii Może coś w tym klawiszu nie styka |
Autor: | Kierownik [ 04 mar 2015, 18:43 ] |
Tytuł: | Re: Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 ) |
Sterowanie jest masą wziętą z kolumny kierownicy przez włącznik (ten na środku kierownicy), potem przez pierścień po którym jeździ taka szczotka, włącznik na desce i do trąbki. Sprawdź czy włącznik styka, może styki się nie stykają, i czy jest przejście przez ten pierścień. Czasem szczotka się zawiesza. Prąd powinien być na stałe w kostce przy trąbce. |
Autor: | andrejus [ 04 mar 2015, 18:45 ] |
Tytuł: | Re: Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 ) |
A dlaczego nie ma pradu we wtyczce ? Próbowałem jeszcze raz podłączyć klakson na krótko i niestety przestał działać. Na jakiej zasadzie on działa ? Czy ciśnienie - powietrze dochodzi do klaksona stale ? Czy masa steruje również elementem z którego poprowadzone jest powietrze? Na kierownicy wszystko jest ok. Chodzi ci o ten pierścień który jest w kierownicy ? Jesli tak to szczotka która po nim chodzi i sam pierscień jest ok. Sprawdziłem, jest przejście. |
Autor: | Kierownik [ 04 mar 2015, 18:55 ] |
Tytuł: | Re: Problem z klaksonem. Man 26-414 ( F2000 ) |
Powietrze jest na stałe. Cewka sterowana masą otwiera dopływ powietrza, trąba trąbi. Jeśli zamknie, nie trąbi . Prąd powinien być na stałe w kostce. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |