wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44200
Strona 1 z 3

Autor:  andrejus [ 07 mar 2015, 9:08 ]
Tytuł:  Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Odczytałem kody migowe :

- 1 długi 10 krótkich (czujnik ciśnienia doładowania)
- 5 krótkich (czujnik ruchu igły)
- 3 długie 8 krótkich (dobieg nie zakończony)

Czy auto będzie słabsze i więcej paliło ? Pytam bo szew powiedział że jak Man jeździ to jeździ, dopiero jak się zatrzyma to będziemy naprawiać.
Co znaczy Dobieg Niezakończony ?
Dodam że silnik wchodzi max na 2 tyś obr. Czy to normalne?

Autor:  MAN [ 07 mar 2015, 9:20 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Silnik wchodzi tylko na 2 tyś obr z powodu powyższych błędów
Nie dokończony dobieg, przy włączaniu zapłonu sterownik edc robi diagnostykę wszystkich podzespołów
Przy uszkodzonym czujniku ruchu igły samochód będzie słabszy i więcej palił
Sprawdź wtyczki te okrągłe pod atrapą czy nie są zaśniedziałe

Autor:  jabson [ 07 mar 2015, 9:22 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Cytuj:
Odczytałem kody migowe :

- 1 długi 10 krótkich (czujnik ciśnienia doładowania)
- 5 krótkich (czujnik ruchu igły)
- 3 długie 8 krótkich (dobieg nie zakończony)

Czy auto będzie słabsze i więcej paliło ? Pytam bo szew powiedział że jak Man jeździ to jeździ, dopiero jak się zatrzyma to będziemy naprawiać.
Co znaczy Dobieg Niezakończony ?
Dodam że silnik wchodzi max na 2 tyś obr. Czy to normalne?
Nie jest to normalne. Głupi czujnik będzie kosztował parę stówek w oryginale a auto będzie jeździć normalnie.

Autor:  andrejus [ 07 mar 2015, 9:26 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Cytuj:
Silnik wchodzi tylko na 2 tyś obr z powodu powyższych błędów
Nie dokończony dobieg, przy włączaniu zapłonu sterownik edc robi diagnostykę wszystkich podzespołów
Przy uszkodzonym czujniku ruchu igły samochód będzie słabszy i więcej palił
Sprawdź wtyczki te okrągłe pod atrapą czy nie są zaśniedziałe

o której atrapie piszesz? Chodzi o te duże przykręcane okrągłe przyłącza z milionem kabli ? Wychodzące z kabiny na zewnątrz ?

Jaki będzie skutek uszkodzonego czujnika od doładowania? Doładowanie będzie mniejsze ?

Autor:  jabson [ 07 mar 2015, 9:58 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Cytuj:
Cytuj:
Silnik wchodzi tylko na 2 tyś obr z powodu powyższych błędów
Nie dokończony dobieg, przy włączaniu zapłonu sterownik edc robi diagnostykę wszystkich podzespołów
Przy uszkodzonym czujniku ruchu igły samochód będzie słabszy i więcej palił
Sprawdź wtyczki te okrągłe pod atrapą czy nie są zaśniedziałe

o której atrapie piszesz? Chodzi o te duże przykręcane okrągłe przyłącza z milionem kabli ? Wychodzące z kabiny na zewnątrz ?

Jaki będzie skutek uszkodzonego czujnika od doładowania? Doładowanie będzie mniejsze ?
Dokładnie. Czujnik odczytuje wartości i może dopasować doładowanie a tak będzie głupiał i będzie dużo palił

Autor:  MAN [ 07 mar 2015, 10:08 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Tak te duże wtyczki z milinem kabli

Autor:  MechanikSochaczew [ 07 mar 2015, 10:27 ]
Tytuł:  Re: Odp: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

-Czujnik doladowania obowiazkowo nowy

Czujnik ruchu iglicy możesz zastąpić opornikiem 100om

Autor:  andrejus [ 07 mar 2015, 11:13 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Opornik 100 om sprawi że wtrysk sterujący będzie działał prawidłowo czy tylko zadziała w ten sposób że nie będzie wywalał błędu w edc ?
W jaki sposób zainstalować ten opornik ? Wpiąć go w przewód od wtrysku sterującego ?
Cytuj:
Tak te duże wtyczki z milinem kabli
Nic się nie stanie jak prysne w te kostki wd40 ?

Autor:  MAN [ 07 mar 2015, 11:15 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Odłącz wtyczkę od wtrysku i podłącz opornik zamiast wtrysku

Autor:  st01 [ 07 mar 2015, 14:14 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać sprawdz przewody w peszlach przed chłodnicą. Możesz się bardzo zdziwić. I trzeba sprawdzać siłowo bo że cały to nie znaczy dobry. Zresztą w f2000 w każdym miejscu w peszlach może być niespodzianka.

Autor:  andrejus [ 07 mar 2015, 15:45 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Nie zauważyłem aby był wtrysk sterujący. Czy wygląda on tak samo jak w autach osobowych czyli z kabelkiem i wtyczka?
Być może ktoś już wcześniej zrobił myk z opornikiem. Gdzie go szukać? Kabli od wtrysku sterującego.

Ostatnio zauważyłem że na zimnym silnik chodzi nie równo.

Autor:  MAN [ 07 mar 2015, 15:53 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Wtrysk sterujący jest na pierwszym cylindrze
Kabel wychodzi spod pokrywy zaworów od strony kolektora sącego
Przy okazji sprawdź oporność wtrysku 90-130 om jeśli będzie dobry to masz problem z kablami od silnika do kabiny
Tak wogle to jaki masz tam silnik 2 czy 4 zaworowy bo przy 2 zaworach masz wtryski na wierzchu a przy czterech pod pokrywą zaworów

Autor:  andrejus [ 07 mar 2015, 20:07 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Widziałem własnie ten kabel wychodzący z pod pokrywy, dziwiłem się do czego on jest. Czyli przecinam kabel, wpinam opornik i w ten sposób oszukuje komputer ?
Oporność mierzyć między kablem a masą? Bo jak się nie mylę widziałem tam pojedyńczy kabel.

Autor:  MAN [ 07 mar 2015, 20:31 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Ten kabel ma wtyczkę w odległości około 20 cm od głowicy
Wypinasz wtyczkę i tam masz dwa piny pod które podłączasz miernik

Autor:  andrejus [ 07 mar 2015, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Czy w każdym modelu f2000 sa takie problemy z wiązkami kabli? Zajrzałem do jednej to kilka kabli jest już robionych. Ciekawe co jest w innych. Lepiej nie zaglądać :)

Autor:  MAN [ 07 mar 2015, 21:24 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Ja w swoim egzemplarzu akurat nie miałem problemu z tymi kablami pod atrapą.
Trochę nie szczęśliwie są poprowadzone te peszle i jakoś krótkie są te przewody w tych peszlach i jak kabina pracuje góra, dół to się wycierają i jak dostana wody to dodatkowo korodują. Tak samo wtyczki potrafią być zielone przy kabinie
Jak dobrze kojarzę peszel od EDC jest zaznaczony pomarańczowym pierścieniem koło wtyczki od kabiny

Autor:  andrejus [ 07 mar 2015, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Niestety w moim egzemplarzu było sporo robione, pomarańczowego koloru nie zobaczysz. Rozpinałem wtyki i wyglądają całkiem ok. Jedna z nich która jest na dole była pryskana chyba miedzią w spray-u bo piny są srebrzysto żółte.
Myślę że brak klaksonu był przez te felerne wiązki. Tak naprawdę to spora część przełączników na blacie nie działa. Lub działa zależnie od pogody.

Autor:  andrejus [ 08 mar 2015, 7:25 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Jak sie sprawdza czujnik doładowania ? Mam wartości ale nie wiem jak wpiąć miernik.

Obrazek

Autor:  Kierownik [ 08 mar 2015, 8:29 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Cytuj:
Niestety w moim egzemplarzu było sporo robione, pomarańczowego koloru nie zobaczysz. Rozpinałem wtyki i wyglądają całkiem ok. Jedna z nich która jest na dole była pryskana chyba miedzią w spray-u bo piny są srebrzysto żółte.
Myślę że brak klaksonu był przez te felerne wiązki. Tak naprawdę to spora część przełączników na blacie nie działa. Lub działa zależnie od pogody.
Możliwe że znalazłeś przyczynę. Miedź jest przewodnikiem, jeśli ktoś to dobrze popryskał to styka się wszystko ze wszystkim. Wyczyść to, i napsikaj WD40.

Autor:  andrejus [ 08 mar 2015, 9:04 ]
Tytuł:  Re: Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki. Man F2000

Co to jest " skrzynka tulejkowa - boks kontrolny " ?

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/