wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Scania r oś wleczona
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44232
Strona 1 z 1

Autor:  tupek [ 13 mar 2015, 19:34 ]
Tytuł:  Scania r oś wleczona

Panowie moja R-ka posiada oś wleczoną na której przy przewozie pełnego ładunku (czyli 12t na solówce i 12t na przyczepie) bardzo grzeją się opony.
Teraz gdy jest mokro to przy każdym zatrzymaniu się bucha ogrom pary jakby hamulce trzymały.
Gdy sprawdzam to piasty są zimne a opony bardzo ciepłe.
Na przyczepie (2 osiowa na bliźniakach) też oponki są ciepłe ale nie tak jak tamte z wleczonej na solówce.
Poprzedni kierowca w tamtym roku 2 komplety zamęczył właśnie na wleczonej.
Czy ciepła opona jest normą w tym modelu?
Czy geometrię też się na niej ustawia?

Autor:  SlawekDxI [ 13 mar 2015, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Scania r oś wleczona

Weź kolego spal ten samochód bo wieczne problemy z nim masz... Sprawdź ciśnienie jakie jest w oponie nie wiem jaki masz rozmiar ale ok.9 bar powinno być jak będzie 8.5 to styknie.

Autor:  tupek [ 14 mar 2015, 6:36 ]
Tytuł:  Re: Scania r oś wleczona

No problemy to z nim są.
Szef już by drugi kupił za te pieniądze co w 2014r. włożył w niego.
A dalej szykują się wydatki bo zaczął więcej palić-znowu.

Autor:  MAN [ 14 mar 2015, 13:24 ]
Tytuł:  Re: Scania r oś wleczona

Weź podnieś do góry koła i zobacz z jakim oporem się kręcą, jak ciężko to auto będzie więcej palić

Autor:  tupek [ 14 mar 2015, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Scania r oś wleczona

Tu nie opory toczenia chodzi tylko dlaczego opony na osi wleczonej bardzo się grzeją.
Piasty wszystkich kół są zimne, więc hamulce na pewno nie trzymają.

Autor:  SlawekDxI [ 15 mar 2015, 2:26 ]
Tytuł:  Re: Scania r oś wleczona

Bo jest w nich zbyt mało powietrza.

Autor:  tupek [ 15 mar 2015, 8:48 ]
Tytuł:  Re: Scania r oś wleczona

Mam ten przewód do pompowania powietrza i pytam czy ciśnienie z wyjścia aux pod maską jest takie jak pokazują wskaźniki w kabinie 12atm. czy mniejsze?
Bo jeśli tak to będę miał możliwość samemu dopompować do 9 atm.

Autor:  mcr [ 15 mar 2015, 9:31 ]
Tytuł:  Re: Scania r oś wleczona

Użytkuję u siebie dwie 3-ośki Mana i w życiu nie miałem takich problemów z wleczonymi osiami.Auta tachają do 15t ładunku.Ciśnienie w oponach oczywiście też jest ważne.Piszesz,że poprzednik zjechał 2 komplety opon przez rok :shock:.Mało prawdopodobne,by notorycznie ganiał z dużo niższym ciśnieniem w oponach,chyba że du..a a nie kierowca.Obierz stałe punkty odniesienia i pomierz no sobie,czy przypadkiem wleczona nie jest pod skosem do ramy i opony zamiast się toczyć ,"idą" bokiem jak w naczepie przy ciasnym zawracaniu.Mogło się zdarzyć,że ktoś kiedyś mocno trafił w tą oś i najnormalniej jest skrzywiona.Ciekawe,jak się ma sprawa wogóle z geometrią samej ramy :?: .

Autor:  Grzesiek_KBR [ 15 mar 2015, 9:38 ]
Tytuł:  Re: Scania r oś wleczona

Też obstawiał bym uwaloną geometrie, a tuleje półresorów w dobrym stanie?

Autor:  tupek [ 15 mar 2015, 9:42 ]
Tytuł:  Re: Scania r oś wleczona

Właśnie obstawiam że w oponach miał zawsze ponad 7 do 8 atm. bo zawsze przy kołach robi jeden mechanik wulkanizator i jak ostatnio chciałem żeby mi wyrównał do 9 atm to że się nie da bo kompresory do 8 atm. ma.
Więc muszę sam się o to zatroszczyć.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/