Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 maja 2013, 23:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Witam tak jak w temacie nie mam zielonego pojęcia co kupić. Cena do około 1000zł nawi będzie używane w ciężarówce :wink:
Auto będzie jeździć po Polsce i zachodzie Europy. Najlepiej żeby była dedykowana dla ciężarówek chodzi tutaj o ograniczenia tonażowe i wiadukty.

_________________
MAN


Post Wysłano: 30 maja 2013, 0:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Cytuj:
Witam tak jak w temacie nie mam zielonego pojęcia co kupić. Cena do około 1000zł nawi będzie używane w ciężarówce :wink:
Auto będzie jeździć po Polsce i zachodzie Europy. Najlepiej żeby była dedykowana dla ciężarówek chodzi tutaj o ograniczenia tonażowe i wiadukty.
Też miałem ten dylemat. Tylko, że ja szukałem czegoś sensownego do autokaru jeżdżę calutka PL + głównie Niemcy, Francja, Holandia, Belgia, Anglia i te inne kraje Litwa, Czechy śmigam liniowo i turystycznie. Przejrzałem naprawdę sporą ilość gpsów, porównywałem.
Powiem Ci chyba nie warto kupować drogiej nawigacji.
Zakupiłem odblokowanego NavRoad Vivo 6 dokładnie tego: http://allegro.pl/nawigacja-6-gps-navro ... 90605.html

Nie jest ważne według mnie jakie masz urządzenie liczy się jaki program masz wgrany. Do Nawigacji kupiłem kartę 8 GB w związku z czym będę mógł wgrać i AutoMape i Igo (nastech zrobiony pod ciężarówki i autokary).

Myślałem też nad Mio Spirit 685 z TMC i 680. Jednak pewien fachowiec odradził mi że słabo się spisuje poza PL w dodatku nie są z reguły odblokowane i musisz jeździć na ich mapach.

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Post Wysłano: 30 maja 2013, 11:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sie 2008, 19:43
Posty: 124
GG: 1537454
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Myślałem też nad Mio Spirit 685 z TMC i 680. Jednak pewien fachowiec odradził mi że słabo się spisuje poza PL w dodatku nie są z reguły odblokowane i musisz jeździć na ich mapach.
Mio 685/690 można akurat łatwo odblokować nawet bez slotu kart MicroSD. Oryginalna mapa nie jest za specjalna pod EU ale po graniu innych map spisuje się bardzo dobrze.

_________________
Fotogaleria Samochodów Ciężarowych


Post Wysłano: 30 maja 2013, 17:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Mam podobny problem jak kolega sebotruker - od dłuższego czasu podczas oglądania urządzeń zwracam uwagę na produkty firmy Lark - duże wyświetlacze i można kupić już odblokowane więc wkładasz swoją kartę pamięci i w drogę :D dla potwierdzenia byłem świadkiem jak kolega po otrzymaniu nowej nawigacji Garmina został przy Larku...


Post Wysłano: 31 maja 2013, 8:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Cytuj:
Cytuj:
Myślałem też nad Mio Spirit 685 z TMC i 680. Jednak pewien fachowiec odradził mi że słabo się spisuje poza PL w dodatku nie są z reguły odblokowane i musisz jeździć na ich mapach.
Mio 685/690 można akurat łatwo odblokować nawet bez slotu kart MicroSD. Oryginalna mapa nie jest za specjalna pod EU ale po graniu innych map spisuje się bardzo dobrze.

Tylko po co sobie utrudniać, jeżeli można kupić Larka, czy GoClevera, który jest tańszy i nie trzeba go odblokowywać?


Post Wysłano: 31 maja 2013, 16:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sie 2008, 19:43
Posty: 124
GG: 1537454
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Myślałem też nad Mio Spirit 685 z TMC i 680. Jednak pewien fachowiec odradził mi że słabo się spisuje poza PL w dodatku nie są z reguły odblokowane i musisz jeździć na ich mapach.
Mio 685/690 można akurat łatwo odblokować nawet bez slotu kart MicroSD. Oryginalna mapa nie jest za specjalna pod EU ale po graniu innych map spisuje się bardzo dobrze.

Tylko po co sobie utrudniać, jeżeli można kupić Larka, czy GoClevera, który jest tańszy i nie trzeba go odblokowywać?
Akurat w 680/685/689 to zmiana atrybutu jednej linijki i już mamy odblokowaną navi.

Poniżej zamieszczam gotowe menu wraz z instrukcją co należy zrobić. Napisane pod 680/685/689.
http://adf.ly/Pox3X

_________________
Fotogaleria Samochodów Ciężarowych


Post Wysłano: 01 cze 2013, 11:48

Mio 670 można za punkty na Orlenie wziąć, ojciec złotówkę zapłacił ..


Post Wysłano: 04 cze 2013, 16:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

Cytuj:
Cytuj:
Witam tak jak w temacie nie mam zielonego pojęcia co kupić. Cena do około 1000zł nawi będzie używane w ciężarówce :wink:
Auto będzie jeździć po Polsce i zachodzie Europy. Najlepiej żeby była dedykowana dla ciężarówek chodzi tutaj o ograniczenia tonażowe i wiadukty.
Też miałem ten dylemat. Tylko, że ja szukałem czegoś sensownego do autokaru jeżdżę calutka PL + głównie Niemcy, Francja, Holandia, Belgia, Anglia i te inne kraje Litwa, Czechy śmigam liniowo i turystycznie. Przejrzałem naprawdę sporą ilość gpsów, porównywałem.
Powiem Ci chyba nie warto kupować drogiej nawigacji.
Zakupiłem odblokowanego NavRoad Vivo 6 dokładnie tego: http://allegro.pl/nawigacja-6-gps-navro ... 90605.html

Nie jest ważne według mnie jakie masz urządzenie liczy się jaki program masz wgrany. Do Nawigacji kupiłem kartę 8 GB w związku z czym będę mógł wgrać i AutoMape i Igo (nastech zrobiony pod ciężarówki i autokary).

Myślałem też nad Mio Spirit 685 z TMC i 680. Jednak pewien fachowiec odradził mi że słabo się spisuje poza PL w dodatku nie są z reguły odblokowane i musisz jeździć na ich mapach.
dobrze że przeczytałem bo aktualnie też rozglądam się za nawigacją, nigdy wcześniej nie miałem.i te Mio mnie zainteresowały.
jak ktoś nie jest w temacie (tak jak ja np.) to ciężko cokolwiek wybrać.
z tego co zauważyłem dużo osób chwali IGO, (ale to samo oprogramowanie-mapa?) a jakie urządzenie kupić?!
chodzi mi o navi na europe


Post Wysłano: 26 cze 2013, 19:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2013, 8:49
Posty: 4

Cytuj:
dobrze że przeczytałem bo aktualnie też rozglądam się za nawigacją, nigdy wcześniej nie miałem.i te Mio mnie zainteresowały.
jak ktoś nie jest w temacie (tak jak ja np.) to ciężko cokolwiek wybrać.
z tego co zauważyłem dużo osób chwali IGO, (ale to samo oprogramowanie-mapa?) a jakie urządzenie kupić?!
chodzi mi o navi na europe
Przy wyborze urządzenia można dać szereg rad, z których większość nie zrozumie, a pozostali i tak o nich wiedzą. To tak jak z kupnem komputera, trzeba popatrzeć na parametry i porównać.

Jeśli jesteś nastawiony na kupno samego urządzenia, bez komercyjnego oprogramowania i map to trzeba pozaglądać w bebechy.

1. System
Wybór systemu w pewnym zakresie udzieli odpowiedzi na to jakiego oprogramowania będziesz chciał używać. Pozwolę sobie zakroić możliwości do trzech najpopularniejszych opcji:
a) WINDOWS CE
Chyba najczęściej spotykany system operacyjny wśród różnych modeli nawigacji. Chcąc korzystać z nowszych oprogramowań nawigacyjnych oferujących ciekawsze możliwości powinieneś zainteresować się urządzeniami z wersją conajmniej 5.0.
Na tym systemie z pewnością będą Ci działać AutoMapa, iGO, MapaMap, mioMap i Route66.
Co do WINDOWSow, oprogramowania znajdziesz również na Windows Mobile i Windows Phone. Te dwa ostatnie systemy występują głównie w Smartfonach (tak, telefon z odbiornikiem GPS również może służyć za urządzenie do nawigacji, ale to już inny temat).

b) GARMIN
Ta marka korzysta ze zmodyfikowanego SYMBIANa. System ten kiedyś był często spotykany w telefonach komórkowych. Nie korzystałem nigdy z urządzeń GARMINa, więc ciężko mi rozszerzyć ten temat w kwestii instalacji różnych map. Sprawdzone to CityNavigator i WorldMap.

c) TomTom
Kolejne urządzenia które wykorzystują starego dobrego SYMBIANa, ale w sposób różny od GARMINa. Dlatego mapy z GARMINa nie działają na TomTom i odwrotnie. TomTom posiada własne oprogramowanie a liczba jego wersji jest duża (East EU, West EU itp)

Ja osobiście zawsze wybierałem urządzenia z systemem WindowsCE.

1.1 System odblokowany fabrycznie, czy nie?

To pytanie na zasadzie, zgadzasz się wziąć urządzenie z tym co jest wgrane i przy tym pozostajesz, czy chcesz sam o tym decydować?
Z systemem WINDOWS CE jest tak, że jeśli kupisz zablokowany, to możesz go potem odblokować, ale w zależności od producenta, możesz stracić gwarancję.
Co daje odblokowanie? Wiele, masz dostęp do całego systemu i ty decydujesz co będzie na nim zainstalowane. Nie mówię tylko o oprogramowaniu dla map, ale również o innych aplikacjach takich jak odtwarzacze muzyki, filmów, kalendarz itp.
Na rynku są dostępne również urządzenia z fabrycznie odblokowanym systemem, co znacznie ułatwia dalsze działania.

2. Sprzęt

2.1 Odbiornik GPS
Najważniejsza rzecz w urządzeniu, bo to nadaje jej sens. Są różne odbiorniki i od tego jaki będzie w twoim urządzeniu zależy jak będzie ono działało podczas twojej jazdy. Jakość odbiornika będzie skutkować tym, jak szybko nawigacja się odnajdzie po włączeniu i czy nie będzie się gubić podczas jazdy, gdy przyjdzie jej się przełączyć z jednej satelity na drugą. Najbardziej rozpoznawalne są moduły SiRF stosowane w TomTom, Garmin, Navigon. Niektóre wersje są w stanie śledzić kilka satelitów jednocześnie, co skutkuje pokazywaniem aktualnych informacji o położeniu na ekranie, nawet jeśli wjedziemy w teren zagęszczony różnymi przeszkodami na przykład budynkami (zakładając , że korzysta się z dokładnej mapy). Ilość obsługiwanych satelit to wartość jaką można odczytać w specyfikacji, bądź wypytać sprzedawcę w sklepie. Minimum to 3, a w praktyce, często spotykane jest 7. Natomiast wartość powyżej 12, to raczej nadmiar, ponieważ trudno jest złapać sygnał z więcej niż 8 satelit, a niemal niemożliwe z 12. Jeśli Cię stać, to zainwestuj na przyszłość, może kiedyś wystrzelą jeszcze kilka.
Co do testowania w sklepach: Większość urządzeń nie złapie sygnału w budynku. A dokładną pozycję są w stanie określić po przejechaniu kilkuset metrów. Lark Freebird 43.3 i manta GPS460 złapały mi sygnał przy oknie.

2.2 Procesor i pamięć RAM
To proste, tak jak w komputerze. Oprogramowanie również się rozwija i tak jak na starym komputerze ciężko uruchomić nowe gry, tak samo ciężko będzie uruchomić nowego iGO na urządzeniu sprzed 4 lat. Nie mówię, że się nie da, ale na pewno nie będą działać płynnie. To zależy od cierpliwości użytkownika.
Na chwilę obecną polecałbym urządzenia które mają na pudełkach napisane wartości przynajmniej 500mHz , oraz 128MB pamięci RAM.

2.3 Pamięć wewnętrzna i pamięć zewnętrzna.
Tego nigdy za wiele. Jeśli urządzenie nie ma możliwości korzystania z kart pamięci, zalecane jest aby miało jak najwięcej pamięci wewnętrznej. To co będzie zapisane w pamięci zależy po części od nas, ale może się okazać, że nasza mapa wraz z oprogramowaniem ma rozmiar większy niż pamięć wbudowana, a tego już nie zmienimy. Obecnie w urządzeniach montowane są pamięci od 64MB do 4 -8 Gb. Natomiast oprogramowanie wraz z mapami europy może zajmować powyżej 2.5GB.
Ja zalecam urządzenia które obsługują kartę pamięci, najlepiej przynajmniej do 8 GB. Ponieważ nawet jeśli podstawowe oprogramowanie nie zajmie nam całej pamięci, to jeśli nasza nawigacja ma możliwość odtwazania filmów, to możemy resztę pamięci poświęcić właśnie na to. Nie każdy wozi ze sobą laptopa, a czasem na postoju można obejrzeć jakiś film, posłuchać ulubionej muzyki, bądź poprzeglądać zdjęcia.

2.4 Wyświetlacz
Nie chodzi tylko o to czy duży, czy mały. Jeśli wzrok masz dobry, to zobaczysz wszystko nawet na małym. Istotną cechą jaka Cię interesuje jest jego jasność. Czym jaśniejszy tym lepszy, tym więcej będziesz widział gdy słońce zacznie świecić Ci na urządzenie.
Dodatkowo ważny jest również rodzaj dostępne są wyświetlacze oporowe i pojemnościowe. Dla kompletnego laika wystarczy wiedzieć że te pierwsze są starsze i możemy obsługiwać je dowolnym rysikiem, a te drugie to postęp technologiczny, który umożliwia między innymi multitouch (czyli obsługę kilkoma palcami jednocześnie), jednak możesz zapomnieć o rysiku, czy obsłudze w rękawiczkach. Ja preferuję wyświetlacze TFT.
Kolejną cechą jest rozdzielczość. Aby to co jest wyświetlane wyglądało ładniej, mniej kanciato, lepiej wybrać większą rozdzielczość. Najczęściej spotykane są: 320x240, 480x234, 480x272, 800x480. Przy wyświetlaczu ~5" wszystko wygląda dosyć ładnie przy rozdzielczości 480x272.

3. Pozostałe bajery

a) Bluetooth
Pozwala na sparowanie innych urządzeń z tym modułem wraz z nawigacją. Dla przykładu, jeżeli twój telefon ma wbudowany Bluetooth, nic nie stoi na przeszkodzie abyś używał nawigacji jako zestawu głośnomówiącego.

b) AV-In
Wejście Audio/Video pozwala podłączyć do nawigacji na przykład kamerę cofania.

c) Przeglądarka multimediów (filmy, muzyka, zdjęcia)
Przy zakupie urządzenia warto sprawdzić czy obsługuje ono popularne formaty plików (jpeg, mpeg, wma, wmv, txt)

To chyba tyle, jeżeli chodzi o szybkie porównywanie nawigacji. Teraz wystarczy wybrać sobie cenę i zobaczyć co kryje się w danym urządzeniu, porównać i zdecydować które bardziej nam odpowiada. Od siebie dodam tylko, że ja teraz testuję Manta GPS460, z tego co się orientuję to w MediaMarkt cena jest okolo 170 zł. Nawigacja działa na WindowsCE 6.0 i jest domyślnie odblokowana. Można więc korzystać z różnych rodzajów map. Instrukcje ich instalacji oraz modyfikacji są ogólnodostępne w sieci, więc jeśli ma się chwilę i lekkie obycie z komputerem, bądź kogoś do zaprzęgnięcia do tej roboty, to można wiele zdziałać. Mam ją od jakichś 3 tygodni i póki co nie sprawia większych kłopotów. Zimny start trwa około minuty, ale jak na tą półkę cenową wcale nie ma co narzekać.


Post Wysłano: 26 cze 2013, 19:40

Cytuj:
Minimum to 3,
Wiem, że się czepiam ale 4.


Post Wysłano: 26 cze 2013, 20:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2013, 8:49
Posty: 4

Cytuj:
Cytuj:
Minimum to 3,
Wiem, że się czepiam ale 4.
Pisałem to na szybko, więc mogło wkraść się kilka niedomówień, jednak co do ilości satelit wymaganych do określenia dokładnego położenia jestem pewien. 3 to minimum, aby określić długość i szerokość geograficzną. Czwarta satelita umożliwia określenie wysokości na jakiej znajduje się odbiornik. Biorąc pod uwagę, że podczas poruszania się samochodem, głównie zależy nam, aby nasza pozycja zgadzała się z pozycją na mapie, to 3 wystarczą. Jeżeli dodatkowo potrzebujemy sprawdzić, jak przebiega wysokość trasy to wtedy potrzebny jest czwarty satelita. Ale większość oprogramowań i tak nie podaje domyślnie tej informacji, więc nie uznawałem tego za główny wymóg.


Post Wysłano: 28 cze 2013, 2:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Dam ci radę za 1000zł kupisz netbooka bo jany biorą w abonenci i sprzedają +odbiornik gps.


Masz duży ekran, nie laguje się, i jest bardziej uniwersalny, a serio jest mały. (Dawid mi to ogarnial to ci powie co i jak).

Ja w osobowym używam netbooka a co dopiero w dużym.


Dodatkowo spodobała mi się nawigacja google na samsung galaxy. Zawsze świeże mapy bo non stop pobiera.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 29 cze 2013, 12:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3323
Lokalizacja: eu

Cytuj:
c) TomTom
Kolejne urządzenia które wykorzystują starego dobrego SYMBIANa, ale w sposób różny od GARMINa. Dlatego mapy z GARMINa nie działają na TomTom i odwrotnie. TomTom posiada własne oprogramowanie a liczba jego wersji jest duża (East EU, West EU itp)
Wybacz, że zburzę Twój świat i połamię Twoje kredki.
Pieprzysz głupoty niestety.
TomTom nie jest oparty na Symbianie, a na dystrybucji Linuksa.
Poza tym owe East_EU, West_EU to są mapy nie oprogramowanie (w tym przypadku nazywające się NavCore i mające format x.yyy)


Co do pytania jaka navi za 1000zł...
Ja stawiam na TomToma (nie musi być nowy model).
Świetnie sprawdzają się sprawdzone i skuteczne modele z serii GO (GO 730, 750, 930, etc).
Ważne, aby urządzenie miało wejście na karty SD, SDHC. Obecne mapy mają większe rozmiary niż 2GB, a urządzenia bez slotu często mają właśnie tylko 2GB pojemności.

Jakiś TomTom (ja w ciężarówce używam od wielu lat starego dobrego GO730), NavCore (system) z opcją TRUCK, no i mapa EUROPE_TRUCK...
Niestety słabo to się sprawdza w naszym kraju, gdzie oznakowanie przyprawia o ból dupy.
Zakazy wysokości i tonażu sprawiają, że opcja "TIR" w navi głupieje. Na zachodzie przez powiedzmy 5 lat ta nawigacja tylko ze 3-4 razy wprowadziła mnie na minę.
W kraju bym używał głowy do myślenia i posiłkował się zwykłą mapą dla osobówek.

PS: W sieci jest przeportowany NavCore na WinCE, ale to już archaizm...
Obecnie TT portuje system (oficjalnie) na iOSa i Androida, więc można zainstalować nawigację w swoim smartfonie pracującym pod jednym z tych systemów...


Post Wysłano: 15 wrz 2013, 22:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2012, 14:05
Posty: 263
GG: 0
Samochód: Mazda 626

Posiadam Navi, byłem z nią w trasie, nie można wpisać kodów do miast angielskich, nawet kolega próbował. Jechałem z Lęborka do Łeby, to w połowie drogi zaczęła mnie prowadzić przez polne drogi, zamiast główną trasą. Polecał mi kupić Tom Tom, ta nawigacja jest lepsza. Jeżeli chcę wpisać np. miasto to literki są większe. Myślę nad kupnem TomTom Start 25 M Europe, jej cena oscyluje w granicach 600 - 700 zł, nie jest ona taka droga, posiada takie cechy jak:
- Asystent pasa ruchu
- Mówione nazwy ulic
- Ekran dotykowy 13 cm (5 cala)
- Mapy Europy
-Zintegrowany uchwyt


Post Wysłano: 15 wrz 2013, 22:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

Ja polecam na Polskie, kupic dobre cb+ bardzo dobrą antena.
Co do navi to mozebyc lark, goclever . Najważniejsze żeby mapa była świeża !!. I oczywiscie trzeba wyłaczyc drogi polne i gruntowe.

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Post Wysłano: 15 wrz 2013, 23:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3323
Lokalizacja: eu

Cytuj:
nie można wpisać kodów do miast angielski
Jeżeli to TT, to należy pobrać z netu plik z kodami pocztowymi GB i NL i skopiować na nawigację (tam gdzie jest system).


Post Wysłano: 13 lis 2013, 13:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lis 2013, 13:05
Posty: 4
Lokalizacja: Krk

Do tysiąca złotych powiadasz? Takie nawi robi Tom Tom
http://www.nawigacja-samochodowa.com.pl ... Truck.html jest troche droższa niż 1000 złotych ale chyba warto za nia zaplacic. Ma specjalne mapy dla ciężarówek w całej europie. Nwigacja ma dostep do aplikacji WEBFLEET, dzieki czemu masz świeże info o tym, co dzieje się na drodze i redukuje papierkowa robote. Navi ma tez opcje odnajdywania postojow dla ciezarowek, hoteli, stacji paliw etc. Nie ma tez niespodzianek na drodze. Nawigacja wytycza trasy, na których nie ma a niskich mostów, za wąskich przejazdów, na których nie mieszczę się z naczepą. Są też wskazówki na temat objazdów i fotoradarów. Mysle ze warto zapłacić te 300 złotych więcej, bo to inwestycja na lata ;)


Post Wysłano: 13 lis 2013, 19:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 sty 2010, 14:55
Posty: 102
GG: 7539165
Samochód: Leon MK1 TDi
Lokalizacja: Świecie

Moze mi ktos wytlumaczyc te wszystkie rodzaje nazewnictwa wersji Igo oraz polecic sprawdzona wersje Igo ze sprawdzona wersja mapy na nasz kraj oraz niemcy? Wresja na Pc

_________________
puszki again... CHOMIKOLOT KT38...

Pozdrawiam Karol CSW


Post Wysłano: 02 maja 2014, 0:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Cytuj:
Cytuj:
Świetnie sprawdzają się sprawdzone i skuteczne modele z serii GO (GO 730, 750, 930, etc).
Ważne, aby urządzenie miało wejście na karty SD, SDHC. Obecne mapy mają większe rozmiary niż 2GB, a urządzenia bez slotu często mają właśnie tylko 2GB pojemności.
Odświeżę trochę temat. Szukam jakiejś dobrej nawigacji, która będzie miała pełne kody angielskie. Na alledrogo znalazłem włąśnie tomtom go 730 z najnowszymi mapami i kodami. Używa ktoś takiej nawigacji w UK? Jak to się sprawdza?

Obecnie mam starą automape i tam są kody niepełne jednak i nie zawsze znajduje podany adres.


Post Wysłano: 02 maja 2014, 3:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 wrz 2011, 5:04
Posty: 463
GG: 1
Samochód: Daihatsu Sirion
Lokalizacja: Glasgow

Ja kiedyś miałem tego (teraz mam oczko nowszy model - 42). Mapy na UK super, dobre algorytmy i bardzo fajny interfejs użytkownika. Do tego znacznie szybszy niż Tom Tom (choć po włączeniu długo łapie satelity).

http://allegro.pl/navigon-40-easy-plus-i4185402688.html

Jeździłem z nim po całej Europie i nigdzie nie miałem żadnych problemów. Można (choć nie na wszystkie) wgrać dane dotyczące mostów i wiaduktów jako POI, można też sobie dokupić w sklepie z soften add on dla ciężarówek.

Wcześniej korzystałem z topowego modelu Tom Toma i w życiu bym nie wrócił do niego.

_________________
Tak lubię: http://youtu.be/R15gD35BsiA

http://www.gazetae.com


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: