wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Połówki http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=4563 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | OPTIMAR [ 19 wrz 2006, 21:17 ] |
Tytuł: | Połówki |
Czy może ktoś wytłumaczyć działanie półbiegów kiedy jak jak z tym guzikiem jak sie włacza do góry a jak na dół |
Autor: | Edler [ 19 wrz 2006, 21:37 ] |
Tytuł: | |
Podpisuje się do apelu kolegi Optimara.Ostanio się nad tym zastanowialem ,ale do jakiś głebszych wniosków nie doszedłem.Czekamy z optimarem na odpowiedz. |
Autor: | voxx45 [ 19 wrz 2006, 21:45 ] |
Tytuł: | |
Z tego co słyszałem to półbieg jest po to żeby np. truck przy redukcji na niższy bieg nie tracił za szybko obrotów...Tzn. nie wrzuca sie całego biegu niżej, tylko "0.5" [nie jestem pewnien tej wypowiedzi] |
Autor: | Długi [ 19 wrz 2006, 21:56 ] |
Tytuł: | |
Pomaga przy np. podjeździe pod górę... gdy zrzucimy o bieg obroty będą za wysokie...a o pół biegu już w sam raz... . Cytuj: kiedy jak jak z tym guzikiem jak sie włacza do góry a jak na dół
Z tym jest w każdym aucie troszkę inaczej.
|
Autor: | Edler [ 19 wrz 2006, 22:07 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Cytuj: kiedy jak jak z tym guzikiem jak sie włacza do góry a jak na dół
Z tym jest w każdym aucie troszkę inaczej.A może ktoś kto jezdził Actrosem bądz jezdzi wyjasnic jak to działa?:> Nie będe zakładł nowego tematu.Czy ktoś może mi powiedziec zasade działania skrzyni górnej/ dolnej?? Kiedy ich sie używa??[/b] |
Autor: | Długi [ 19 wrz 2006, 22:09 ] |
Tytuł: | |
O chryste.... SZUKAJ opcja i wszystko jasne. |
Autor: | Edler [ 19 wrz 2006, 22:11 ] |
Tytuł: | |
Wiesz ile wyników mi wyskoczy?? Duuużoo.... |
Autor: | Długi [ 19 wrz 2006, 22:14 ] |
Tytuł: | |
Wiesz ile masz czasu ? Duuużo... Jak się czego bardzo chce... I jak to napisał Cyryl informacje które sam znajdziesz zdobędziesz na dłużej zostaną w głowie. |
Autor: | Edler [ 19 wrz 2006, 22:19 ] |
Tytuł: | |
No dobra.Wpłynołes mi na Ambicje.Szukam xD |
Autor: | kraz [ 21 wrz 2006, 14:08 ] |
Tytuł: | |
Pólbiegi to tak jakby dodatkowa skrzynia dwubiegowa za właściwą skrzynią.Obniża przełożenie każdego biegu o połowę.I tak np.w skrzyni szesnastobiegowej są cztery biegi niskie,cztery wysokie i połowki,co daje 4x2x2=16.W skrzyni dwunastobiegowej [np.Volvo,Scania] są trzy biegi niskie,trzy wysokie i połówki co daje 3x2x2=12.Na lewarku jest dzwigienka,którą włącza się półbiegi.Jedziemy np.na czwórce,przelączamy dzwigienkę i nic się nie dzieje.Dopiero aż wciśniemy sprzęgło,połowka zaskakuje.Można też zmieniać o 1,5 biegu,tzn.cały bieg+połówka. |
Autor: | łukasz [ 21 wrz 2006, 17:03 ] |
Tytuł: | |
Półbiegi służą głównie optymalnej i szybkiej zmianie biegów...Np jadąc pod górkę(nie wielką) możemy sobie zredukować o pół biegu(redukcja o cały bieg może okazać się błednym podejściem gdyż silnik bedzie pracował na wyższych-czytaj za wysokich na dane warunki obrotach i spalał niepotrzebnie zbyt dużo paliwa...).Połówki wymyślono także po to,że szybko można nimi zadziałać-dużo szybciej niż przy normalnej redukcji o cały bieg...Moim zdaniem to dogodne rozwiązanie... |
Autor: | Edler [ 21 wrz 2006, 19:27 ] |
Tytuł: | |
Wogle mówiac wynalezienie połówek to genialny pomysł. |
Autor: | Cyryl [ 22 wrz 2006, 4:53 ] |
Tytuł: | |
każdy silnik ma jakieś optymalne obroty, na których pracując może wykorzystywać swoją moc, która poza nimi drastycznie spada. więc dla pojazdu, gdzie obciążenie jest duże a zakres optymalnych obrotów mały, bo we wspólczesnych ciężarówkach jest to przedział 400 obrotów na minutę, musi być dużo biegów. w skrzyni można dołożyć w choince - na głównym wałku jeszcze drugą ilość trybów, jednak wystarczy aby zmienić przełożenie główne i na tych samych biegach (trybach) mamy inny zakres obrotów. więc w zasadzie standardowa skrzynia ZF jest czterobiegowa z podwójną zmianą głównego przełożenia: jedno górna dolna skrzynia, drugie połówki. sama nazwa półbieg, jest tylko kwestią tej nazwy. |
Autor: | kraz [ 22 wrz 2006, 9:38 ] |
Tytuł: | |
I sama skrzynia,mimo,że ma 16 biegów jest bardzo prosta w budowie,bo składa się z głównej przekładni czterobiegowej+dwie przekładnie dwubiegowe,jedna od podziału na skrzynie niską i wysoką,a druga od połówek.Na lewarku są właśnie od tego te dwa przełączniki.Jednym przechodzi się ze skrzyni niskiej na wysoką,a drugim zmienia się połówki.Można też w niektórych rozwiązaniach przechodzić ze skrzyni niskiej na wysoką poprzez energiczne popchnięcie lewarka z pozycji luzu w prawo,jest to tzw."przebitka".W MB Actrosie do włączania półbiegów służy ten przycisk na lewarku z lewej strony. |
Autor: | Cyryl [ 22 wrz 2006, 10:08 ] |
Tytuł: | |
jeszcze dodam, że jeżeli uszkodzeniu ulegnie jeden tryb powiedzmy najwyższego biegu, to skutkiem tego nie będzie "chodzić" bieg 4 dół i góra, oraz 8 dół i góra. |
Autor: | OPTIMAR [ 22 wrz 2006, 20:27 ] |
Tytuł: | |
Dobra chłopaki ja to wszystko rozumie jak działa skrzynia tylko chodzi mi oto że jade naprzykład na 3 i chce zejsc na 2i pół co robie,albo jade na 4 i chce skoczyc na 4i pół lub zasada przeskoku o półtorej biegu. |
Autor: | Edler [ 22 wrz 2006, 20:41 ] |
Tytuł: | |
A Rozumiem że ten przycisk to od połówek a suwak od Skrzyni górnej/dolnej. |
Autor: | Pazdz [ 22 wrz 2006, 20:49 ] |
Tytuł: | |
NIE! Przałącznik licząc od dołu - pionowy - to zakres skrzyni (mała/duża), poziomy to przełącznik półbiegów a ten przycisk w gałce to ComfortShift, charakterystyczny dla MANa (tak więc uzywasz tego zamiast sprzegła) . Jasno napisałem?? Chyba nie trzeba rysować?? |
Autor: | Edler [ 22 wrz 2006, 21:00 ] |
Tytuł: | |
Pazdz wez wyluzuj.BArdzo jasno przestawiłes sytuację.Dzięki. Nie zauważyłem tego przycisku niżej. Thnx bardzo. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |