wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Czas jazdy do 6H i powyżej http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=45912 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | nicko999 [ 14 lip 2016, 16:14 ] |
Tytuł: | Czas jazdy do 6H i powyżej |
Witam mam takie pytanie czy dobrze to rozumiem Jeżeli czas jazdy wynosi do 6H to po 4.5h musi się zrobić obowiązkowe 45minut po czym po dodatkowych 1.5h 15minut jeśli kończę jazdę.Natomiast jeśli jazda wyniesie powyżej 6h ale nie przekroczy 9 to robię 30minut.Po przekroczeniu 9h 45minut Pytanie mam takie do kolegów z forum jeśli jechałem 4.5h po czym mam 45minut przerwy i jadę te 1.5h i wychodzi mi 6h jazdy.. i na tym kończę dzisiaj to za nim opuszczę pojazd muszę przymusowo 15minut odstać? czy trzaskam drzwiami i już idę bo i tak nigdzie nie jadę dalej? |
Autor: | korni8808 [ 14 lip 2016, 16:48 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
Ciekawa interpretacja przepisów aczkolwiek błędna. Po tej przerwie 45min możesz jechać do 4,5h po czym trzaskasz drzwiami i idziesz na piwo. /mobil |
Autor: | nicko999 [ 14 lip 2016, 17:02 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
hmm to dla czego pisało,że czas pracy jak wynosi do 6h to po 4.5h trzeba 45minut pauzy i potem jeszcze 15minut.Zaś jak wynosi powyżej 6 a nie przekracza 9 to 30minut hmm czyli jadąc 4.5h i robiąc 45minut przerwy po czym np jadę jeszcze niech będzie 2h tylko to po tych 2h dodatkowych nie musze pauzy robić tylko wysiadam z auta i heja? bo pauzę bym musiał zrobić gdybym jechał 4.5h tak? |
Autor: | piotrek_901 [ 14 lip 2016, 17:06 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
Masz kwalfikacje? Jak tak to jakim cudem Ci sie ja udalo zdobyc? Kur.. przeciez to podstawa podstaw a ty jeszcze watki zakladasz zeby dopytac. Szkoda gadac. |
Autor: | Kierownik [ 14 lip 2016, 17:15 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
E, no co, ja zawsze po wyjechanych 9h, robię 45min pauzy, a potem 11h. Tak się robi co nie? |
Autor: | nicko999 [ 14 lip 2016, 17:21 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
nikt nam nie mówił akurat takich rzeczy były podstawy same 11 pauza,45minut odpoczynku 4.5h jazdy 45tyygodniowy odpoczynek dzielenie 11 3x9 45 na 15 i 30 ale takich rzeczy typu jak jechałem 4.5h po czym mam 45minut pauzy i chce jechać np dalej 2h to co robie? jadę 2h i muszę pauzę kręcić jakaś? czy nie bo nie przekroczyłem 4.5h takich zagadnień to nikt nie powiedział więc pytam |
Autor: | nicko999 [ 14 lip 2016, 17:33 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
nie rozumiem tego..piszę,że po 4.5h mam zrobi 45minut odpoczynku to wiem.. a co jeśli prowadzę pojazd tylko 3.5h.. to co w takim wypadku? muszę robić tez 45minut czy nie? |
Autor: | zzx [ 14 lip 2016, 17:38 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
znasz znaczenie słów - minimum i maksimum? podpowiem pauzy i wszelkie przerwy są opisane jako minimum, praca, jazda jest opisana jako maksimum. |
Autor: | nicko999 [ 14 lip 2016, 17:46 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
kumam to,że maksymalnie mogę jechać 4.5h po czym zrobić minimum 45minut przerwy pytanie tylko co jeśli jadę tylko 3h i np koniec jazdy.. tzn wysiadam z samochodu i idę do domu.. to po tych 3h też trzeba coś odstać? czy nie o to mi chodzi |
Autor: | Baniek [ 14 lip 2016, 17:48 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
Do domu ino wartko Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | nicko999 [ 14 lip 2016, 17:53 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
a ok kumam doczytałem na necie jeśli jechałem 4.5h i zrobiłem 45minut przerwy to teraz jeśli jadę dalej np 3h i wiem,ze po 3h nigdzie nie jadę tylko do domu idę to jadę 3h i trzaskam drzwiami.Co innego jak bym po tych 3h miał gdzieś jechać jeszcze to robić po nich musze 45minut kumam to teraz po prostu nie jest to takie łatwe,żeby pojąc.Lubię jezdzić i pracować,ale nie każdy ma głowę że raz przeczyta i wszystko wie.Jeden przeczyta raz i rozumi wszystko drugi 20razy i pół i pół |
Autor: | Tiger_zaby [ 14 lip 2016, 18:01 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
A może koledze chodzi o artykuł 134 kodeksu pracy. I stąd te 15 minut się przyplątało. Musisz przeczytać rozporządzenie 561 a potem czytaj forum tylko uważaj bo iniego bzdur można wyczytać. Tak na szybko abyś nie popełnił błędu. Doba ma 24 h minus 11 h odpoczynku dobowego daje 13 h pracy na zmianę roboczą. Przerwę dobową poczytaj jak możesz skrócić lub podzielić. Do tego standardowo 9 h jazdy (można wydłużyć poszukaj) w ciągu zmiany dobowe. Jeżeli wyjedziesz w ciągu zmiany 4.5 h jazdy to robisz przerwę dzienną lub zaczynasz już odpoczynek dobowy. Pamiętaj zawsze pilnuj aby na 4.5 h jazdy zrobić przerwę dzienną(można dzielić poszukaj). W teorii możesz w ciągu 24 h przejechać od minuty do 4.5h a pracować w sumie 13 lub 15 godzin i nie mieć odpoczynku dziennego. To według rozporządzenia 561 ale według, polskiego kodeksu pracy masz wykonać przerwę według art. 134. ITD mandatu w tym przypadku nie da, tylko kontrola z inspekcji pracy może za to ukarać. Poczytaj forum i wiele zrozumiesz. Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | nicko999 [ 14 lip 2016, 18:33 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
Co wiem a przynajmniej tak mi sie wydaje: 1.Pauza dobowa 11godzina którą można skrócić 3 krotnie pomiędzy dwoma dobowymi odpoczynkami do 9godzin 2.Jazda 9h z możliwośćią wydłużenia 2 razy do 10godzin w ciagu tygodnia 3.Dobowa w załodze jedno osobowej wynosi 24 godziny i należy wyrobić się z jazdą 9 lub 10godzin + załadunek rozładunek + pauza 9 lub 11 4.Ogólnie czas jazdy jak i pracy nie powinien przekroczyć 13godzin lecz 3 razy można wydłużyć ogólnie do 15godzin czas jazdy maks do 10godzin reszta praca załadunek,rozładunek itp 5.Doba w załodze dwuosobowej wynosi 30godzin.Minimalny odpoczynek 9h jazda 9h z możliwością dwukrotnego przedłużenia do 10h.Gdy jeden kierowca prowadzi pojazd drugi kierowca ma dyżur(dyżuru nie można zaliczyć do odpoczynku dobowego) 6.Kierowca może prowadzić pojazd przez maksymalnie 6 okresów 24godzinnych po czym musi zrobić pauzę tygodniową która wynosi 45h i moze zostać skrócona do maks 24 lecz ten skrócony odpoczynek należy odberać do końca trzeciego tygodnia licząc od tego co skróciłem w takiej ilosci godzin ile skróciłem np 10 i dodać go do odpoczynku tygodniowego lub pisało też do odpoczynku który wynosi minimum 9h i nie można tego dzielić tylko całościowo odebrać. 7.Czas jazdy maksymalny ciągły 4.5h po czym musi być przerwa 45 minut którą można podzielić na dwie części czyli 15 i 30 z czego pierwsza część musi mieć conajmniej 15minut a druga 30 czyli 15 min to minimum mogę i 20stać a drug część 30 minut to i mogę 40 stać. 8.Nie muszę jechać koniecznie 4.5h mogę jechać 2h zrobić 15min pauzy jechać 2.5h zrobić 30minut pauzy.Również mogę jechać np 3h i zrobić 45minut od razu i od nowa 4.5h jechać. 9.Jeżeli jadę 4.5 h po czym jadę np 3h i już nigdzie nie jadę to finito trzaskam drzwiami i tyle.Jeśli bym po tych 3h chciał dalej jechać to musze 45minut zrobić i dopiero jechać.Oczywiście można sobie podzielic znów. 10.Jeśli wydłużam czas jazdy z 9 do 10h to muszę dodatkowo zrobić pauzę 45minut 11.Okresów jazdy może byc wiecej niż 6 bo np skończę 3h przez końcem doby swój odpoczynek i w tej samej dobie mogę zacząć kolejny okres jazdy tak,że okresów może być więcej.Ale po 6maks musi się zrobić 45godzin pauzy.Oczywiście można zrobić i po 3okresach 45h pauzy.45 h pauzy należy odbyć poza kabiną.Jeśli odpoczynek jest skrócony do 24h można odbyć w kabinie pod warunkiem,że jest wyposażona w łóżko do spania 12.Odpoczynek dobowy 11godzinny można podzielić na dwie części 3+9 lecz pierwsza część musi być conajmniej 3h druga 9h.Przydaje się to np jak oczekuje się na załadunek,rozładunek itp 13.Tygodniowy czas jazdy to maks 56h dwótygodniowy 90h 14.Czas pracy 5 dniowy 40 h 8 godzin dziennie.Tygodniowy w nadgodzinach 48h.A maksykamlny tygodniowy 60 pod warunkiem,że tych 48h nie przekroczyło się w 4mc okresie rozliczeniowym 15.Liczba nadgodzin w ciagu roku nie może przekroczyć 260h 16.Czas pracy jeśli jest powyżej 6 ale nie przekracza 9h to należy wykonać 30minut przerwy.Powyżej 9h 45minut przerwy.Myliłem to z czasem jazdy 17.Jeżeli jest załoga dwuosobowa to,żeby drugi kierowca był zaliczony jako drugi kierowca a nie ma go w miejscu np tam gdzie pierwszy startuje to masz czas do godziny(tak gdzieś wyczytałem) na dotarcie do samochodu np rusza kierowca 1.. i jedzie po drugiego to ma 1h na dojazd po niego.Po 1h drugi kierowca mimo,że będzie w Kabinie nie będzie zaliczany do obsady podwójnej to taka moja wiedza.. i na prawdę zanim to się nauczyłem to po nocach człowiek nie spał. Odnośnie tachografu analogowego: Wykresówki 1.Należy dobrać tarczkę tak by znak homolagacyjny był taki sam jak na tacho+np prędkość jak tacho ma 100 to i tarczka musi byc na 100 2.PrZed startem na tarczce wpisujemy Imie i Nazwisko,nr rej pojazdu,miejscowośc z jakiej startujemy+aktualny stan licznika KM 3.Po zakończeniu jazdy piszę sie aktualny stan KM podsumowanie ile KM sie przejechało,miejscowość w jakiej konczymy lub np parking jakiś 4.Tarczkę tachografu można użyć nawet 3 albo 4 razy tzn w pojazdach innych w tej samej dobie bo z tyłu mamy pola 3 lub 2 już nie pamiętam 5.W razie przekroczenia czasu jazdy albo jakiś korek albo brak miejsc prakinkowych itp to znalazłem dwa wpisy których należy dokonać jeden to art 12.rozporządzenie 561.2006 albo pisało tak w internecie na stronie wpisać ''Postój w korku,droga nr,kilometr nr i podpis 6.Na tarcze te takie zygzaki(góry) to są sierżanty liczone ''10km'' co pachołek 7.Przykładowo musimy zrobić pauzę możemy zrobić ją na otwartym tachografie.Po to,żeby np nie budzić się specjalnie i nie zmienić tarczki by nie nadrysowało nam się na tą samą stronę. To wyjmuję tarczkę..wstaje po 11h,rysuję ręcznie z tyłu na nowej tarcze ze 11h spałem.Wkładam do tacho. 8.Też nie można użyć dwóch tarczek w tej samej dobie 24h.Tzn jeśli skończymy odpoczynek w naszej dobie i zostaje nam np 3h do końca doby.. to jeśli wiemy,że zaczynajac kolejny okres jazdy 24h i wiemy,że zakończymy go kolejnego dnia to możemy włożyć nową tarczkę już.Bo jeśli bym włożył tarczkę nową i w ciągu tych 3h zakończył jazdę.. to bylo by to bezpodstawne użycie dwóch tarczek. 9.Jeśli tachograf ulegnie uszkodzeniu a powrót do bazy jest planowany w przeciagu 7 dni można rozpisywać wykresówki ręcznie. 10.Do kontroli musze mieć z dnia dzisiejszego i z 28dni jak i kartę kierowcy jeśli by kontrola chciała. 11.W cyfrowym jeśli karta ulegnie uszkodzeniu to można przez 14dni prowadzić pojazd lecz trzeba na początku swojej i na końcu swojej zmiany wykonać wydruk z tachografu reszta zagadanień to trochę o mandatach itp czego nie rozumiem: 11.dobowy odpoczynek można przerwać dwókrotnie jakimiś czynnościami na czas niewiększy niż 1h.Czyli co..ze 2 razy mogę go przerwać po 1h.Czy np jadę na prom przerywam odpoczynek raz wjeżdżam na prom i potem z promu zjeżdżam i przerywam drugi raz tak? 12.Dokonywanie wpisów manualnych po wydrukowaniu z tachografu cyfrowego.Np uszkodziła się karta to jak..drukuje przed startem wydruk.. i teraz mimo jazdy na nim nanosze dane.. czy na tym wydruku co pod koniec zmiany go wydrukuje? 13.Koleś na YT Mówił dokonuje wpisu manualnego.. był poza samochodem miał pauzę.Wpisuje,że pauza..tacho pyta się czy to był koniec zmiany... i on mówi NIE no mi by sie wydawało,że tak skoro odbył 11h odpoczynku no to jak to nie był koniec zmiany.. Tyle mojej skromnej wiedzy |
Autor: | Tiger_zaby [ 14 lip 2016, 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
No wiedza jest jeżeli faktycznie to masz w głowie to podstawę masz. Teraz kwestia praktyki. Przeczytaj swój pierwszy post i zadaj jeszcze raz pytanie. Co do tego czego nie wiesz. 11. To dotyczy dwóch sytuacji promu i koleji. Na wjazd i zjazd masz godzinę. Czyli możesz zrobić dwukrotne przerwanie odpoczynku dobowego. W tacho cyfrowym masz specjalną opcję do tego. A na tarczce analogowej to nie wiem jak. Czy się opisuje z tyłu czy trzyma kwit z przeprawy. W teorii może ktoś nam opisze, a praktyce tak stare auta po europie chyba nie jeżdżą (tacho cyfrowe od końcówki 2006 r.). 12.Sam nie wiem dlaczego trzeba zrobić dwa wydruki przed i po rozpoczęciu pracy? Na wydruku z tachografu cyfrowego z tyłu jest ta sama tabelka na ręczne wpisy co w papierowej tarczce. 13. W siemens w starszych wersjach oprogramowania jeżeli w opcji koniec zmiany wciśniesz tak to od czasu ostatniego wyjęcia karty kierowcy(KK) do czasujej ponownego włożenia będziesz za ten okres miał znaki ??? za ten czas możesz dostać kary i na takie czasy zawsze musisz mieć zaświadczenie o szefa. Dlatego trzeba wciskać nie i normalnie uzupełniać wpis manualny. W tacho cyfrowym przed rozpoczęciem pracy masz wpisać "kraj rozpoczęcia" a po zakończeniu pracy "kraj zakończenia". I wtedy w tacho zaznacza się okres odpoczynków dobowych i tygodniowych. Ogólnie w tacho cyfrowym zamiast jak w tarczkach wpisywać imię nazwisko itd.w cyfrze postanowili sobie aby kierowca wklepywał start i koniec. Poczytaj instrukcje tachografu cyfrowego wiele zrozumiesz. Resztę opisałeś dobrze tylko pomijam te nadgodziny. Większość kierowców w kraju ma 8 h pracy dziennie na umowie a pracuje dużo dłużej i jakoś problemów rząd nie widzi. Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | nicko999 [ 14 lip 2016, 19:44 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
ok dziękuje Ci za odpowiedz chodzi o to,że ja sie lubie uczyć jak coś lubię.Tylko,że od dziecka sprawia mi to trudność ale czytam,piszę,pytam i potem rozumiem już. |
Autor: | SergiejTG [ 14 lip 2016, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
Cytuj: 7.Czas jazdy maksymalny ciągły 4.5h po czym musi być przerwa 45 minut którą można podzielić na dwie części czyli 15 i 30
Po 4.5h jazdy nie możesz już dzielić pauzy, musisz odstać pełne 45 min a najlepiej 46 minCytuj: 9.Jeżeli jadę 4.5 h po czym jadę np 3h i już nigdzie nie jadę to finito trzaskam drzwiami i tyle.
To, w końcu ile jedziesz bez przerwy? 7.5h
Cytuj: Jeśli bym po tych 3h chciał dalej jechać to musze 45minut zrobić i dopiero jechać.Oczywiście
Po tych 3 h możesz jechać jeszcze 1.5h i dopiero zrobić przerwę, ewentualnie po 3ch godzinach jazdy zrobić przerwę 45 min i jechać jeszcze 2.5h. 4.5+3+2.5=10h jazdy
można sobie podzielic znów |
Autor: | Tiger_zaby [ 15 lip 2016, 7:19 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
Cytuj: Cytuj: 7.Czas jazdy maksymalny ciągły 4.5h po czym musi być przerwa 45 minut którą można podzielić na dwie części czyli 15 i 30
Po 4.5h jazdy nie możesz już dzielić pauzy, musisz odstać pełne 45 min a najlepiej 46 minCytuj: 9.Jeżeli jadę 4.5 h po czym jadę np 3h i już nigdzie nie jadę to finito trzaskam drzwiami i tyle.
To, w końcu ile jedziesz bez przerwy? 7.5h
Cytuj: Jeśli bym po tych 3h chciał dalej jechać to musze 45minut zrobić i dopiero jechać.Oczywiście
Po tych 3 h możesz jechać jeszcze 1.5h i dopiero zrobić przerwę, ewentualnie po 3ch godzinach jazdy zrobić przerwę 45 min i jechać jeszcze 2.5h. 4.5+3+2.5=10h jazdymożna sobie podzielic znów Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | nicko999 [ 15 lip 2016, 8:48 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
Cytuj: Cytuj: 7.Czas jazdy maksymalny ciągły 4.5h po czym musi być przerwa 45 minut którą można podzielić na dwie części czyli 15 i 30
Po 4.5h jazdy nie możesz już dzielić pauzy, musisz odstać pełne 45 min a najlepiej 46 minto wiem..tylko mówię,że jeśli mam 4.5h jazdy to w trakcie mogę sobie podzielić 45minut na 15 i 30.Jeśli nie podzielę to muszę odstać pełne 45minut Cytuj: 9.Jeżeli jadę 4.5 h po czym jadę np 3h i już nigdzie nie jadę to finito trzaskam drzwiami i tyle.
To, w końcu ile jedziesz bez przerwy? 7.5hnie...jeżeli jadę 4.5h robię 45minut przerwy i po tym np jadę 3h jeszcze i np 9,11 pauza bo nikt nie powiedział,że musze jechać bite 4.5.. więc mogę nawet ruszyć pojazdem..jechać pierwsze 4h tylko i 9 lub 11 pauza Cytuj: Jeśli bym po tych 3h chciał dalej jechać to musze 45minut zrobić i dopiero jechać.Oczywiście
Po tych 3 h możesz jechać jeszcze 1.5h i dopiero zrobić przerwę, ewentualnie po 3ch godzinach jazdy zrobić przerwę 45 min i jechać jeszcze 2.5h. 4.5+3+2.5=10h jazdymożna sobie podzielic znów |
Autor: | nicko999 [ 15 lip 2016, 8:49 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
a mam pytanie jak ma się takie coś: 4.5h jazdy+45 minut pauzy.. i teraz wiem,ze jadę maks 4.5h i wskakuje na 11 lub 9 pauzę.Pytanie takie jeśli pierwszy odpoczynek mogłem podzielić..bo musiałem zrobić 45minut po 4.5h jazdy.. to jak ma to się z drugą częścią jazdy 4.5h? muszę jechać już bite 4.5h by wskoczyć na pauzę 11 lub 9? |
Autor: | użytkownik usunięty [ 15 lip 2016, 8:57 ] |
Tytuł: | Re: Czas jazdy do 6H i powyżej |
Nie musisz. Możesz przejechać np 3h, zrobić 45 min. przerwy "przejść na dychę" i zakończyć dzień dziewiątką lub jedenastką. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |