wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Man, TGA] Ubytek wody
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=4595
Strona 1 z 1

Autor:  bbk66 [ 23 wrz 2006, 6:16 ]
Tytuł:  [Man, TGA] Ubytek wody

mam od jakiegos czasu problem z znikajaca woda w manie 460,na 120km gubi 5l wody,wymienili tuleje na 1szym-fakt kapalo ale nadal gubi wode ale niewiadomo gdzie,mowili ze moze z hlodnicy gazow wylotowych tzw z rureczek w kolektorze ale to kosztuje blisko 7tys zl i tak se to kupic na probe to ladny wydatek,moze ktos wie cos na ten temat
to jest tga z 2002r,ma juz 600tys km

Autor:  RoBeRtO [ 23 wrz 2006, 22:20 ]
Tytuł: 

to kapanie spod tuleji czym bylo spowodowane ? Tak samo z siebie, czy moze silnik byl przegrzany ? Jezeli przegrzany to moze zaczac kapac z innych tuleji.
Nie siedze w Manie, ale czy nie da sie tej chlodnicy spalin jakos sprawdzic na szczelnosc - tak jak sie sprawdza normalne chlodnice ?
Ewentualnie, jezeli mozna i nic sie nie stanie, zablokowac ja i zobaczyc co sie dzieje - czy plyn ucieka nadal ?

Autor:  bbk66 [ 24 wrz 2006, 5:46 ]
Tytuł:  woda?!

nie byl przegzany,dowiedzialem sie wlasnie od goscia ktory pracowal w manie ze zecza prawie jak normalna jest podwijanie sie uszczelniaczy pod tuleja na 1szym lub 2gim ,wlasnie mam wymieniony caly 1szy [tuleja],a i wspomnial o tej chlodnicy ze to jest wlasnie wada fabryczna w manach,wiec jeszcze to mnie czeka kazal sprawdzic ja pod cisnieniem[gdzies]bo na serwisie to jak wiemy bez sprawdzania je wymiana,zaslepic zabardzo sie nieda ale mamy to podejzenie ze robi se kap kap wlasnie tam i idzie w spaliny
robie kusik na bliskie niemcy w celu kontroli po wym tulei ale nienaleze do optymistow,bo z pod tulei moze ta byl przeciek ale nie na te litry co dolewam

Autor:  Cyryl [ 24 wrz 2006, 8:46 ]
Tytuł: 

podwajanie uszczelniaczy może skutkować tym, że tuleja będzie wyżej wystawać niż korpus (oczywiście jest to w ułamkach milimetrów, więc nie do określenia gołym okiem) i uszczelka pod głowicą będzie wydmuchiwana na pozostałych cylindrach.
akurat mieliśmy takiego jednego MAN-a F2000 w którym jakiś pomysłowy Dobromir wsadził taki wynalazek i trzeba było to wywalić.

Autor:  Sewex [ 25 wrz 2006, 16:09 ]
Tytuł: 

NIOM Chłodnice można sprawdzić tak jak sprawdza sie chłodnice WODY albo COOLERY. ALE "RURECZKI w kolektorze" nie powinny kapać bo są w całości jedynie na wejściu i wyjściu mogą być wypływy (łączenie jest bez uszczelek) ale korektor jest nagrzany i wysusza wode więc nie widać tego. I napewno nie kapie gdzieś koło łączeń,wężów, zacisków i nagrzewnicy???? Zawsze się zaczyna od najprostszych rzeczy!!!!!!!
:):):):) POZDRAWIAM

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/