wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Przekładka w Volvo fl 7
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=4617
Strona 1 z 1

Autor:  tomkoski [ 24 wrz 2006, 15:24 ]
Tytuł:  Przekładka w Volvo fl 7

Witam!! Jak moża łatwo zauważyć jestem tu nowy i jest to mój pierwszy post.
Mam takie pytanie jakich czynności trzeba dokonać aby przełozyć kierownice,zegary itd. w Volvo fl 7.Auto było sprowadzone z Anglii więc posiada kierownicę po prawej stronie.


Z góry dzienki za pomoc!!!


tomkoski

Autor:  DamLen [ 24 wrz 2006, 15:27 ]
Tytuł: 

Myśle że ten temat nieco ci pomoże :roll:
viewtopic.php?t=4522

Autor:  HitmaN [ 24 wrz 2006, 15:34 ]
Tytuł: 

Ja rozumiem że kolega tomkoski chce to wykonać w miarę możliwości samodzielnie. Otóż musisz cały okład kierowniczy "przerzucić" na lewą strone czyli kolumna i tam te wszystkie drążki (nie wiem jak to tam dokładnie wygląda) potem zostaje tylko deska rozdzielcza z modelu lewo stronnego i trzeba podciągnąc wszystkie przewody do licznika (jak będzie tam prędkościomierz analogowy na linke to raczej też trzeba będzie dąc z normalnego lewostronnego) chyba że skombinować całe okablowanie do licznika z wersji lewostronnej. No i to chyba wszystko chyba nie trzeba tam nic więcej przerabiać czyba że skrzynia biegów jest dla ruchu lewostronnego bardziej z prawej strony (że jak byś siedział na lewym fotelu to masz ją daleko) to wtedy trzeba będzie ten problem też rozwiązać.

Ogólnie rzecz biorąc jest co robić :mrgreen:

I chciałem jeszcze znaczyć że tak naprawde nie wiem jak wygląda taka transformacja i napisałem wszystko to co mi przyszło mi do głowy że trzeba przerobić. jak coś pomyliłem albo jakiś błąd to prosze o poprawe :wink:

[ Dodano: Nie, 24.09.2006, 16:11 ]
Teraz tak myśle i dodam że z tą elektyką to nie bedzie taka prosta sprawa bo będzie trzeba też pociągnąc przewody do wszystkich przełączników (czyli sam licznik to ani nie połowa sukcesu :wink: )

Autor:  tomkoski [ 24 wrz 2006, 17:43 ]
Tytuł: 

Masz racje kolego Hitman, tylko chodzi mi o jakieś konkrety.Może macie instrukcje albo schematy budowy tego samochodu.A co do tej dźwigni
zmiany biegów to niestety ją też trzeba przenieś na druga stronę. :D


Dzienki za pomoc!!!!!!

Autor:  Sewex [ 25 wrz 2006, 15:55 ]
Tytuł: 

TAKA PRZEKŁADKA NIE JEST TRUDNA robiłem ją w SCANI seri 4 otwory na śruby i inne wycięcia są zazwyczaj symetryczne, kabiny są kompaktowe inaczej uniwersalne. Nie jest to trudne do zrobienia ale nie wiem jak jest z VOLVEM FL myśle że podobnie. A najlepiej chyba będzie kupić obudowe deski przedniej całą konsole ten plastik by strony pasowały a potem poleci:):) PYTANIA TO CHĘTNIE POMOGĘ
gg:1882887 :):)

Autor:  tomkoski [ 25 wrz 2006, 20:45 ]
Tytuł: 

Właśnie dzisiaj zaczęlismy prace przy Volvo i okazało się że nie bedzie to takie trudne.Wystarczy odciąć metalowy stelaż do którego zamatowane są wszystkie plastiki, zegary itp.Właśnie kupiliśmy kabine ale po wypadku (oczywiscie wersja z kierownica po lewej stronie) która będzie naszym "dawcą" cześci.Pozostaje kwestia elektryki i układu kierowniczego.Jestem optymistą i myślę że i z tymi problemami się uporamy.


Pozdrawiam tomkoski


P.S Jak jest ktoś zainteresowany to mogę wysłać fotki VOLVA. :wink:

Autor:  tomkoski [ 26 wrz 2006, 20:10 ]
Tytuł: 

Witam!!!!!

Volvo można zobaczyć tu http://tomkoski.fotosik.pl/ . Proszę piszcie co sądzicie to tym aucie.



tomkoski :lol:

Autor:  HitmaN [ 26 wrz 2006, 21:31 ]
Tytuł: 

tomkoski co tam macie w planach wrzucić na podwozie ? A Volvo całkiem ładne jak na swoje latka troche przy nim podłubiesz i powinno smigać :mrgreen:

Autor:  RoBeRtO [ 26 wrz 2006, 22:16 ]
Tytuł: 

regulacja hamulcow to jest cud malina :D Szczegolnie jak dzwignie sa mocno skorodowane.
Ostatnio robilem ten mechanizm roznicowy - miedzymostowy w fh16. Wysypal sie tak, ze malo obudowy nie rozerwalo. Akurat ta 16 jezdzi w lesie, ale radze na czas wlaczac blokade.

Autor:  tomkoski [ 27 wrz 2006, 16:16 ]
Tytuł: 

W planach mamy montaż stalowego kipru i auto jako wywrotka bedzie chodzic. Dokładnie Hitman jeszcze dużo jest przy nim do zrobienia a jak sie je zrobi to powinło pobrykać troche.Autko to zostało wyprodukowane w 12.12.1997 i z tego co wiem to jeżdziło w elektrowni. Koledzy a czym prócz pojemności silnika rózni sie FH12 od FH 16

Autor:  Sewex [ 28 wrz 2006, 21:24 ]
Tytuł: 

NIOM całkiem :):) Przyczepić się można że oś ostatnia nie podnoszona i troszke to FL ma środek kanciaty ale takto spok nawet rdzy na tylnym moście nie widać i dlaczego kabina z tyłu jest na amortyzatorach sprężynowych :/ :/ nom pozdrawiam i miłej pracy :):):):) ZOBACZYMY ILE śrubek zostanie :):)

Autor:  HitmaN [ 28 wrz 2006, 21:29 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Przyczepić się można że oś ostatnia nie podnoszona i troszke to FL ma środek kanciaty ale takto spok nawet rdzy na tylnym moście nie widać i dlaczego kabina z tyłu jest na amortyzatorach sprężynowych

Oś podnoszona w układzie napędowym 6x4 ? :>
środek kanciaty jest dlatego że
Cytuj:
Autko to zostało wyprodukowane w 12.12.1997
Amortyzatory sprężynowe ? Ciekawa sprawa zawsze mi się wydawało że sprężyna to element resorujący a amortyzator tłumiący czyli dwa różne zadania i elemęty, zupełnie inne od siebie.

Autor:  Sewex [ 28 wrz 2006, 21:31 ]
Tytuł: 

HEH sorki przecież tylna oś jest napędowa nie popatrzyłem dokładnie na foty :):) i jest na RESORZE to takie autko jak znalazł pod drzewo :):) dorobić kłonice i jazda a nom i oponki mięsa jeszcze mają ale widze że takie pożenione :):)::)::) POZDRAWIAM

Autor:  tomkoski [ 29 wrz 2006, 16:19 ]
Tytuł: 

Witam !!!

Tak auto nie ma podnoszonej ostatniej osi ale to przy wywrotce nie jest trakie ważne .Wazne jest to zby sie nie psuło i mało palio bo potrzebujemy je do wywozy gruzu.Mamy jeszcze w firmie Vlovo fh16 (tak przynajmniej ma w dowodzie) ale nie jestem pewien .Ta 16 jest 3 osiowa i jeździ z niskopodwoziem wożąc koparki.

Autor:  Sewex [ 29 wrz 2006, 20:54 ]
Tytuł: 

A KOLEGA HitmaN""" Amortyzatory sprężynowe ? Ciekawa sprawa zawsze mi się wydawało że sprężyna to element resorujący a amortyzator tłumiący czyli dwa różne zadania i elemęty, zupełnie inne od siebie.""""""""""""" Twierdzi że te elementy czyli sprężyna i amortyzator nie mogą razem współpracować???? hym??

Autor:  HitmaN [ 29 wrz 2006, 22:32 ]
Tytuł: 

Nie o to mi chodziło bo chyba każdy dobrze wie że te elemęty wręcz muszą ze sobą współpracować (najlepszy chyba przykład to kolumna Mc Persona stosowana w przednim zawieszeniu zdecydowanej większości aut osbowych). Chciałem tylko rozgraniczyć sprężynę i amortyzator. A tak pozatym tak teraz myśle to amortyzatory spreżynowe stosowane są w rowerach tylko tam w sumie nie wiadomo jak to jest dokładnie bo ta sprężyna chyba nie ma żadnego tłumienia (możliwe że ma nie znam sie na rowerach).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/