wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Przekładka w Volvo fl 7 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=4617 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tomkoski [ 24 wrz 2006, 15:24 ] |
Tytuł: | Przekładka w Volvo fl 7 |
Witam!! Jak moża łatwo zauważyć jestem tu nowy i jest to mój pierwszy post. Mam takie pytanie jakich czynności trzeba dokonać aby przełozyć kierownice,zegary itd. w Volvo fl 7.Auto było sprowadzone z Anglii więc posiada kierownicę po prawej stronie. Z góry dzienki za pomoc!!! tomkoski |
Autor: | DamLen [ 24 wrz 2006, 15:27 ] |
Tytuł: | |
Myśle że ten temat nieco ci pomoże viewtopic.php?t=4522 |
Autor: | HitmaN [ 24 wrz 2006, 15:34 ] |
Tytuł: | |
Ja rozumiem że kolega tomkoski chce to wykonać w miarę możliwości samodzielnie. Otóż musisz cały okład kierowniczy "przerzucić" na lewą strone czyli kolumna i tam te wszystkie drążki (nie wiem jak to tam dokładnie wygląda) potem zostaje tylko deska rozdzielcza z modelu lewo stronnego i trzeba podciągnąc wszystkie przewody do licznika (jak będzie tam prędkościomierz analogowy na linke to raczej też trzeba będzie dąc z normalnego lewostronnego) chyba że skombinować całe okablowanie do licznika z wersji lewostronnej. No i to chyba wszystko chyba nie trzeba tam nic więcej przerabiać czyba że skrzynia biegów jest dla ruchu lewostronnego bardziej z prawej strony (że jak byś siedział na lewym fotelu to masz ją daleko) to wtedy trzeba będzie ten problem też rozwiązać. Ogólnie rzecz biorąc jest co robić I chciałem jeszcze znaczyć że tak naprawde nie wiem jak wygląda taka transformacja i napisałem wszystko to co mi przyszło mi do głowy że trzeba przerobić. jak coś pomyliłem albo jakiś błąd to prosze o poprawe [ Dodano: Nie, 24.09.2006, 16:11 ] Teraz tak myśle i dodam że z tą elektyką to nie bedzie taka prosta sprawa bo będzie trzeba też pociągnąc przewody do wszystkich przełączników (czyli sam licznik to ani nie połowa sukcesu ) |
Autor: | tomkoski [ 24 wrz 2006, 17:43 ] |
Tytuł: | |
Masz racje kolego Hitman, tylko chodzi mi o jakieś konkrety.Może macie instrukcje albo schematy budowy tego samochodu.A co do tej dźwigni zmiany biegów to niestety ją też trzeba przenieś na druga stronę. Dzienki za pomoc!!!!!! |
Autor: | Sewex [ 25 wrz 2006, 15:55 ] |
Tytuł: | |
TAKA PRZEKŁADKA NIE JEST TRUDNA robiłem ją w SCANI seri 4 otwory na śruby i inne wycięcia są zazwyczaj symetryczne, kabiny są kompaktowe inaczej uniwersalne. Nie jest to trudne do zrobienia ale nie wiem jak jest z VOLVEM FL myśle że podobnie. A najlepiej chyba będzie kupić obudowe deski przedniej całą konsole ten plastik by strony pasowały a potem poleci:):) PYTANIA TO CHĘTNIE POMOGĘ gg:1882887 :) |
Autor: | tomkoski [ 25 wrz 2006, 20:45 ] |
Tytuł: | |
Właśnie dzisiaj zaczęlismy prace przy Volvo i okazało się że nie bedzie to takie trudne.Wystarczy odciąć metalowy stelaż do którego zamatowane są wszystkie plastiki, zegary itp.Właśnie kupiliśmy kabine ale po wypadku (oczywiscie wersja z kierownica po lewej stronie) która będzie naszym "dawcą" cześci.Pozostaje kwestia elektryki i układu kierowniczego.Jestem optymistą i myślę że i z tymi problemami się uporamy. Pozdrawiam tomkoski P.S Jak jest ktoś zainteresowany to mogę wysłać fotki VOLVA. |
Autor: | tomkoski [ 26 wrz 2006, 20:10 ] |
Tytuł: | |
Witam!!!!! Volvo można zobaczyć tu http://tomkoski.fotosik.pl/ . Proszę piszcie co sądzicie to tym aucie. tomkoski |
Autor: | HitmaN [ 26 wrz 2006, 21:31 ] |
Tytuł: | |
tomkoski co tam macie w planach wrzucić na podwozie ? A Volvo całkiem ładne jak na swoje latka troche przy nim podłubiesz i powinno smigać |
Autor: | RoBeRtO [ 26 wrz 2006, 22:16 ] |
Tytuł: | |
regulacja hamulcow to jest cud malina Szczegolnie jak dzwignie sa mocno skorodowane. Ostatnio robilem ten mechanizm roznicowy - miedzymostowy w fh16. Wysypal sie tak, ze malo obudowy nie rozerwalo. Akurat ta 16 jezdzi w lesie, ale radze na czas wlaczac blokade. |
Autor: | tomkoski [ 27 wrz 2006, 16:16 ] |
Tytuł: | |
W planach mamy montaż stalowego kipru i auto jako wywrotka bedzie chodzic. Dokładnie Hitman jeszcze dużo jest przy nim do zrobienia a jak sie je zrobi to powinło pobrykać troche.Autko to zostało wyprodukowane w 12.12.1997 i z tego co wiem to jeżdziło w elektrowni. Koledzy a czym prócz pojemności silnika rózni sie FH12 od FH 16 |
Autor: | Sewex [ 28 wrz 2006, 21:24 ] |
Tytuł: | |
NIOM całkiem :) Przyczepić się można że oś ostatnia nie podnoszona i troszke to FL ma środek kanciaty ale takto spok nawet rdzy na tylnym moście nie widać i dlaczego kabina z tyłu jest na amortyzatorach sprężynowych nom pozdrawiam i miłej pracy :):):) ZOBACZYMY ILE śrubek zostanie :) |
Autor: | HitmaN [ 28 wrz 2006, 21:29 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Przyczepić się można że oś ostatnia nie podnoszona i troszke to FL ma środek kanciaty ale takto spok nawet rdzy na tylnym moście nie widać i dlaczego kabina z tyłu jest na amortyzatorach sprężynowych Oś podnoszona w układzie napędowym 6x4 ? środek kanciaty jest dlatego że Cytuj: Autko to zostało wyprodukowane w 12.12.1997
Amortyzatory sprężynowe ? Ciekawa sprawa zawsze mi się wydawało że sprężyna to element resorujący a amortyzator tłumiący czyli dwa różne zadania i elemęty, zupełnie inne od siebie.
|
Autor: | Sewex [ 28 wrz 2006, 21:31 ] |
Tytuł: | |
HEH sorki przecież tylna oś jest napędowa nie popatrzyłem dokładnie na foty :) i jest na RESORZE to takie autko jak znalazł pod drzewo :) dorobić kłonice i jazda a nom i oponki mięsa jeszcze mają ale widze że takie pożenione :)::)::) POZDRAWIAM |
Autor: | tomkoski [ 29 wrz 2006, 16:19 ] |
Tytuł: | |
Witam !!! Tak auto nie ma podnoszonej ostatniej osi ale to przy wywrotce nie jest trakie ważne .Wazne jest to zby sie nie psuło i mało palio bo potrzebujemy je do wywozy gruzu.Mamy jeszcze w firmie Vlovo fh16 (tak przynajmniej ma w dowodzie) ale nie jestem pewien .Ta 16 jest 3 osiowa i jeździ z niskopodwoziem wożąc koparki. |
Autor: | Sewex [ 29 wrz 2006, 20:54 ] |
Tytuł: | |
A KOLEGA HitmaN""" Amortyzatory sprężynowe ? Ciekawa sprawa zawsze mi się wydawało że sprężyna to element resorujący a amortyzator tłumiący czyli dwa różne zadania i elemęty, zupełnie inne od siebie.""""""""""""" Twierdzi że te elementy czyli sprężyna i amortyzator nie mogą razem współpracować???? hym?? |
Autor: | HitmaN [ 29 wrz 2006, 22:32 ] |
Tytuł: | |
Nie o to mi chodziło bo chyba każdy dobrze wie że te elemęty wręcz muszą ze sobą współpracować (najlepszy chyba przykład to kolumna Mc Persona stosowana w przednim zawieszeniu zdecydowanej większości aut osbowych). Chciałem tylko rozgraniczyć sprężynę i amortyzator. A tak pozatym tak teraz myśle to amortyzatory spreżynowe stosowane są w rowerach tylko tam w sumie nie wiadomo jak to jest dokładnie bo ta sprężyna chyba nie ma żadnego tłumienia (możliwe że ma nie znam sie na rowerach). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |