wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Jaka osobówka/terenówka/bus pod lawetę 2000kg dmc? http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=46498 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | sniadypl [ 17 sty 2017, 11:54 ] |
Tytuł: | Jaka osobówka/terenówka/bus pod lawetę 2000kg dmc? |
Witam. Potrzebuję auta pod lawetę 2000kg dmc. Głównie jazda po okolicy bez dużych przebiegów. Budżet ok 20-25k zł Z tego co już się zorientowałem to według Polskiego wzoru holownik musi mieć dmc większe o 1,33:1 niż przyczepa, czyli auto musi mieć 2660kg dmc i 2000kg na haku. Czy dobrze to pojmuje? Wszystkie Sharany itp odpadają ponieważ ich dmc to 2470kg. Moje Typy to T4/T5, ale ich ceny do jakiś absurd. Viatoll i c+e wiadomo. Jakieś propozycje? |
Autor: | Mihu [ 17 sty 2017, 12:01 ] |
Tytuł: | Re: Jaka osobówka/terenówka/bus pod lawetę 2000kg dmc? |
Praktycznie każde amerykańskie 4x4 ogarnie temat. Nie wiem jak Blazer/Jimmy, ale Tahoe/Yukon na bank. Ewentualnie Trailblazer. |
Autor: | sniadypl [ 17 sty 2017, 12:31 ] |
Tytuł: | Re: Jaka osobówka/terenówka/bus pod lawetę 2000kg dmc? |
Nie wiem czy słusznie, ale jakoś mnie nie przekonują auta prod. USA. Może to tylko stereotyp, że są toporne i paliwożerne, ja jednak wolałbym coś bardziej popularnego w Europie. Szlag by mnie trafił gdybym nie mógł naprawić auta z dnia na dzień, bo jakaś część jest na zamówienie z terminem 2 tygodni. |
Autor: | verdad123 [ 17 sty 2017, 12:39 ] |
Tytuł: | Re: Jaka osobówka/terenówka/bus pod lawetę 2000kg dmc? |
T4 fabrycznie ma poniżej 2t na haku. |
Autor: | sniadypl [ 17 sty 2017, 14:02 ] |
Tytuł: | Re: Jaka osobówka/terenówka/bus pod lawetę 2000kg dmc? |
Cytuj: T4 fabrycznie ma poniżej 2t na haku.
Są wersje 1600/2000/2500 dmc przyczepy
|
Autor: | Tomek_215 [ 17 sty 2017, 21:37 ] |
Tytuł: | Re: Jaka osobówka/terenówka/bus pod lawetę 2000kg dmc? |
Cytuj:
Z tego co już się zorientowałem to według Polskiego wzoru holownik musi mieć dmc większe o 1,33:1 niż przyczepa, czyli auto musi mieć 2660kg dmc i 2000kg na haku. Czy dobrze to pojmuje?
Mozesz sie podeprzec jakims przepisem, bo przyznam sie szczerze ciagam lawete od jakis 3 lat, i nie slyszalem o czyms takim .Wszystkie Sharany itp odpadają ponieważ ich dmc to 2470kg. Moje Typy to T4/T5, ale ich ceny do jakiś absurd. Liczy sie co masz wbite w dowodzie w pozycji O.1. I tak to samo auto z innym silnikiem i z inna skrzynia moze miec tam wbita rozna wartosc. Czemu wg Ciebie Sharany odpadaja? Rodzice maja 1.9 115 KM, i naprawde fajnie sie to sprawuje pod laweta. Co prawda od ludzi ktorzy duzo i czesto ciagali slyszalem ze potrafia pekac polosie, ale do takiego okazjonalnego mysle ze da rade. Sam mialem krotko Mercedesa ML i auto mega wygodne i bardzo stabilnie sie zachowywalo z laweta, w zasadzie 4x4 jest polecane pod lawete. Ale to juz budzet i koszty utrzymania tez inne (mowie o zadbanym egzemplarzu). Ze zwyklych aut to jeszcze Audi A6 C5, BMW E39, Mercedes E klasa mialy 2 t na haku. Ja ciaglem Volvo V70 lawete 1,5 t (mial 1,8 t na haku), niby ok, ale czuc juz bylo dosc mocno to obciazenie. Mysle ze w dluzszej perspektywie, skrzynia by dostala w tylek. Jak sam szukalem auta 4x4, to duzo pozytywnych czytalem na temat Terrano 2.7, i nie sa to zbyt drogie auta. Zalezy jak czesto i jak ciezko zamierzasz ciagac ta lawete. Ja akurat okazjonalnie ciagalem, rajdowke na lawecie, i do tego wszystkie wyzej wymienione auta spelnialy oczekiwania, chociaz 4x4 niewatpliwie najlepiej sie sprawowalo. Zreszta jest tez moj temat w tym dziale. |
Autor: | Lukassz [ 17 sty 2017, 22:03 ] |
Tytuł: | Re: Jaka osobówka/terenówka/bus pod lawetę 2000kg dmc? |
Moje E39 ma w dowodzie 2t na haku, potwierdzam A dokładniej to 2030kg dopuszczalnej masy auta, 4030kg dopuszczalnej masy zespołu pojazdów. |
Autor: | Rossi [ 17 sty 2017, 22:24 ] |
Tytuł: | Re: Jaka osobówka/terenówka/bus pod lawetę 2000kg dmc? |
...i napęd na tył, a laweciarze w szaranach z garbsena wyjechać nie mogą, bo przód w powietrzu. |
Autor: | sniadypl [ 17 sty 2017, 23:00 ] |
Tytuł: | Re: Jaka osobówka/terenówka/bus pod lawetę 2000kg dmc? |
Cytuj: Cytuj:
Z tego co już się zorientowałem to według Polskiego wzoru holownik musi mieć dmc większe o 1,33:1 niż przyczepa, czyli auto musi mieć 2660kg dmc i 2000kg na haku. Czy dobrze to pojmuje?
Mozesz sie podeprzec jakims przepisem, bo przyznam sie szczerze ciagam lawete od jakis 3 lat, i nie slyszalem o czyms takim .Wszystkie Sharany itp odpadają ponieważ ich dmc to 2470kg. Moje Typy to T4/T5, ale ich ceny do jakiś absurd. Liczy sie co masz wbite w dowodzie w pozycji O.1. I tak to samo auto z innym silnikiem i z inna skrzynia moze miec tam wbita rozna wartosc. Czemu wg Ciebie Sharany odpadaja? Rodzice maja 1.9 115 KM, i naprawde fajnie sie to sprawuje pod laweta. Co prawda od ludzi ktorzy duzo i czesto ciagali slyszalem ze potrafia pekac polosie, ale do takiego okazjonalnego mysle ze da rade. Sam mialem krotko Mercedesa ML i auto mega wygodne i bardzo stabilnie sie zachowywalo z laweta, w zasadzie 4x4 jest polecane pod lawete. Ale to juz budzet i koszty utrzymania tez inne (mowie o zadbanym egzemplarzu). Ze zwyklych aut to jeszcze Audi A6 C5, BMW E39, Mercedes E klasa mialy 2 t na haku. Ja ciaglem Volvo V70 lawete 1,5 t (mial 1,8 t na haku), niby ok, ale czuc juz bylo dosc mocno to obciazenie. Mysle ze w dluzszej perspektywie, skrzynia by dostala w tylek. Jak sam szukalem auta 4x4, to duzo pozytywnych czytalem na temat Terrano 2.7, i nie sa to zbyt drogie auta. Zalezy jak czesto i jak ciezko zamierzasz ciagac ta lawete. Ja akurat okazjonalnie ciagalem, rajdowke na lawecie, i do tego wszystkie wyzej wymienione auta spelnialy oczekiwania, chociaz 4x4 niewatpliwie najlepiej sie sprawowalo. Zreszta jest tez moj temat w tym dziale. "By dowiedzieć się jaka jest maksymalna masa (dmc) przyczemy, jaką możemy holować naszym autem, jego dmc dzielimy przez 1,33, np. auto o dmc 2150 kg może holować przyczepę o maksymalnym dmc 1616 kg." Co do Sharana to byłby optymalny, o ile ten dziwny wzór nie jest brany pod uwagę podczas kontroli. Edit: Dzwoniłem dziś do ITD i faktycznie jest taki zapis w KD że w przypadku jeżeli przyczepa nie posiada hamulca uruchamianego z kabiny kierowcy (a hamulec najazdowy takowym nie jest) RMC musi być większa w stosunku 1:1,33 do DMC holowanej przyczepy. Dodał natomiast, że podczas kontroli nikt tego nie liczy no chyba że trafi się prawdziwy służbista to zabroni dalszej jazdy. Podstawa prawna: ART XXI. WARUNKI TECHNICZNE DOPUSZCZAJĄCE POJAZD DO RUCHU 5. Dopuszczenie przyczep do ruchu 5.5. Warunki zezwalające stosowanie hamulca roboczego typu bezwładnościowego (najazdowego): -gdy dopuszczalna masa całkowita przyczepy nie przekracza 3,5 t, -gdy pojazd przeznaczony do ciągnięcia przyczepy posiada dopuszczalną masę całkowitą nie większą niż 1,33 -dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, -gdy hamulec działa co najmniej na koła jednej osi. |
Autor: | 5eba [ 19 sty 2017, 19:11 ] |
Tytuł: | Re: Jaka osobówka/terenówka/bus pod lawetę 2000kg dmc? |
Pajero III - jedzie jak osobówka i lawety nie czuje |
Autor: | sniadypl [ 04 lut 2017, 12:54 ] |
Tytuł: | Re: Jaka osobówka/terenówka/bus pod lawetę 2000kg dmc? |
A jeszcze pytanie o ciąganie lawety blaszakiem T5 Ponoć jeśli ciągniemy lawetę samochodem ciężarowym (T5 do 3,5t) to powinniśmy mieć licencje i tacho. Wiecie coś na ten temat ? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |