Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:47
Posty: 14
GG: 1
Samochód: STAR 266 MAN M2
Lokalizacja: Bochnia

Witam ponownie, w dalszym ciągu męczę się z moim TGA w którym nie działają światła postojowe ani awaryjne bez zapłonu.
* Cała wiązka instalacji elektrycznej została już sprawdzona przez elektryka.
* Sterownik ZBR2 również został wymieniony (zgodne numery).

w dalszym ciągu nie pomogło.

Pytanie:
Czy sterownik wyłącznika / wyłącznik ADR może mieć coś z tym wspólnego? Z tego co wyczytałem w internecie, jego działanie polega na rozłączeniu prądów w pojeździe poprzez naciśnięcie guzika - z tym że mają pozostać: tachograf oraz awaryjne.

Będę wdzięczy za pomoc, gdyż już kończy mi się cierpliwość - dodatkowo panowie z oficjalnego serwisu MAN (z małopolski) zajmowali się tym dwa dni, skasowali 3.000 PLN i dalej nie działają światła postojowe ani awaryjne bez zapłonu... :evil: :evil: :evil:

To jest ten cały sterownik wyłącznika ADR:
Obrazek

_________________
Modernizacja Star 266 MAN M2


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To za co skasowali 3 tyś skoro nic nie zrobili?
Według mnie na oświetlenie i awaryjne światła to idzie osobne zasilanie prosto z akumulatorów do kabiny
Obok akumulatorów w skrzynce masz bezpieczniki od tego dodatkowego zasilania tak to wygląda u mnie mam fabryczny wyłącznik prądu tak zwany hebel
Hebel wyłączam a prąd idzie osobnymi kablami

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

A tacho działa? Bo ono też powinno gadać nawet przy wyłączonym heblu.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:47
Posty: 14
GG: 1
Samochód: STAR 266 MAN M2
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
To za co skasowali 3 tyś skoro nic nie zrobili?
Według mnie na oświetlenie i awaryjne światła to idzie osobne zasilanie prosto z akumulatorów do kabiny
Obok akumulatorów w skrzynce masz bezpieczniki od tego dodatkowego zasilania tak to wygląda u mnie mam fabryczny wyłącznik prądu tak zwany hebel
Hebel wyłączam a prąd idzie osobnymi kablami
Dostałem od nich fakturę z wyszczególnionymi pozycjami typu: "normalia elektryczne, naprawa wiązki instalacji elektrycznej, sprawdzenie tachografu cyfrowego, naprawa elektroniczna ZBR itp jakieś duperele typu sprawdzenie czegoś tam..."
Sam "spec" mi powiedział, że nie mają pojęcia co z tym dalej zrobić... :evil:

Ale (tak mi się wydaje) - hebel to osobna rzecz niż ADR (sterownik + wyłącznik)?
Cytuj:
A tacho działa? Bo ono też powinno gadać nawet przy wyłączonym heblu.
Tacho działa.

Kabina była zmieniana na inną używaną (kompletną), poprzednia uległa wypadkowi - wszyscy biorą nr. VIN z naklejki w kabinie, a przecież on jest od innego samochodu, wziąłem nr. VIN z dowodu rejestracyjnego (całkiem inny niż ten w kabinie) - sprawdziłem MANTISem jaki ZBR powinien być - okazało się że z końcówką 7103, a aktualnie zamontowany jest ten z numerkiem końcowym 7072 (ten z prawidłowym numerem został roztrzaskany podczas wypadku) - nie chcę mówić HOP, ale chyba jestem na dobrym tropie...

_________________
Modernizacja Star 266 MAN M2


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Problem może być większy skoro to jest z adrem pojazd a ktoś wstawił drugą kabinę z zwykłego auta
To mogę cię zmartwic na 99% masz do przekładki cała instalacje elektryczną kabiny aby to wszystko zadziałało tak jak powinno z wyłączenikiem adr
Stąd ta cała szopka z światłami
Kiedyś silnik przeglądałem w starym był automat a w nowym manual i wiązka od silnika nie pasuje i trzeba było po zamieniać wiązki elektryczne
Co najważniejsze czy obie kabiny są rocznikowo zbliżone do siebie bo zależnie od rocznika tga nie które piny w wtyczkach od kabiny są po zamieniane miejscami lub idda inne numery kabli stąd radzę sobie to sprawdzić
To samo z pinami w wtyczkach od ZBRa

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:47
Posty: 14
GG: 1
Samochód: STAR 266 MAN M2
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Problem może być większy skoro to jest z adrem pojazd a ktoś wstawił drugą kabinę z zwykłego auta
To mogę cię zmartwic na 99% masz do przekładki cała instalacje elektryczną kabiny aby to wszystko zadziałało tak jak powinno z wyłączenikiem adr
Stąd ta cała szopka z światłami
Kiedyś silnik przeglądałem w starym był automat a w nowym manual i wiązka od silnika nie pasuje i trzeba było po zamieniać wiązki elektryczne
Co najważniejsze czy obie kabiny są rocznikowo zbliżone do siebie bo zależnie od rocznika tga nie które piny w wtyczkach od kabiny są po zamieniane miejscami lub idda inne numery kabli stąd radzę sobie to sprawdzić
To samo z pinami w wtyczkach od ZBRa
Nie sprecyzowałem - kabina został wymieniona, ale cała instalacja elektryczna z oryginalnej kabiny została naprawiona i przełożona do nowej kabiny.

Problem rozwiązany:
Handlarz - Importer prawdopodobnie zamieszał z tymi ZBR'ami, nie wiem dlaczego, ale wpiął byle jaki miał pod ręką, po weryfikacji VIN z dowozu rejestracyjnego znalazłem w MANTIS'ie odpowiedni kod sterownika z końcówką 7103, a zamontowany był 7072. Kupiłem wymagany ZBR z prawidłowym numerem i wszystko działa 8) - szkoda tylko że goście z oficjalnego serwisu MAN'a nawet nie pomyśleli żeby sprawdzić numery ZBR'a.

_________________
Modernizacja Star 266 MAN M2


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak to mówią serwis jest od wymiany w ciemno części na nowe aż do skutku jak nie to to to na koszt klienta a nie od myślenia
Tak jak mówisz nikt im nie podpiwiedział że VIN z kabiny nie zgadza się z vinem od ramy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:47
Posty: 14
GG: 1
Samochód: STAR 266 MAN M2
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Jak to mówią serwis jest od wymiany w ciemno części na nowe aż do skutku jak nie to to to na koszt klienta a nie od myślenia
Tak jak mówisz nikt im nie podpiwiedział że VIN z kabiny nie zgadza się z vinem od ramy
Najciekawsze jest to że rozkodowałem też VIN z naklejki z tej nowej kabiny, i kod ZBR;a wyświetlił -7096 więc i tak sporo większy nić zamontowany 7072 :twisted:

_________________
Modernizacja Star 266 MAN M2


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: