wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=46729 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | smerf [ 16 mar 2017, 23:10 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Witam . Zrób tak jak napisałeś , wciśnij " test " i zobacz jak Beca się zachowuje czy ruszy czy nie. Jeśli ruszy a kontrolka dalej będzie migać to sprawdz przewody czy są szczelne od pompy do rozdzielacza. Jeśli ciśnienie w przewodach spadnie to kontrolka będzie się palić. Może być też zapowietrzony układ i w tedy trzeba będzie kilka razy wdusić przycisk " test" do momentu aż smar pojawi się w najdalszym punkcie. |
Autor: | digidy [ 17 mar 2017, 0:33 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Dziś po południu miałem chwilę czasu, umyłem dokładnie BEKĘ żeby się jej dokładnie przyjrzeć... Przycisk "test" naciskałem i wówczas kontrolka na jakiś czas gasła, długo trzymałem "test" i to samo. Po dłuższej chwili zawsze znowu zaczynała mrugać. Łopatki nie kręciły się w żadnym przypadku - widać gdy się kręcą prawda? Dopełniłem smaru prawie na maxa dla pewności i to samo. Wypiąłem kość, psiknąłem wd, ale piny były w pięknym stanie, jak nowe, tam nie mogło coś nie łączyć... 3piny aktywne były we wtyczce (jeden pusty) a 4piny w gnieździe (czyli przy BECE). Czyli pozostaje tylko naprawa u fachowca? Co oznacza mrugająca dioda kontrolna? Błąd urządzenia, przerwa w zasilaniu, awaria sterownika? Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | st01 [ 17 mar 2017, 8:32 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Opcja 1-kable pod atrapą, opcja 2- woda i wilgoć na płytce pod puszką ze smarem zrobiła swoje. Może tylko przewód wystarczy zlutować bo gniazdo z przodu jak nowe a z tyłu? |
Autor: | digidy [ 17 mar 2017, 9:38 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Cytuj: Opcja 1-kable pod atrapą, opcja 2- woda i wilgoć na płytce pod puszką ze smarem zrobiła swoje. Może tylko przewód wystarczy zlutować bo gniazdo z przodu jak nowe a z tyłu?
Będę szukał w takim razie, oby nie ta płytka... Nawet nie wiem jak BEKĘ się rozbiera, pewnie ta czarna obudowa pod spodem składa się z 2 części i jest na zatrzaski bo śrub tam wczoraj nie widziałem... Czyli mam szukać kabli od BEKI pod atrapą i sprawdzić wtyczkę /gniazdo. Kable miernikiem zwarciowym powinno mi się udać ładnie prześwietlić... Pisząc "gniazdo z tyłu" masz na myśli to pod atrapą? Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | MAN [ 17 mar 2017, 9:54 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Nic nie szukaj z kablami bo są w porządku, masz awarie samego urządzenia Gdy wciskasz guzik silnik powinien się obracać Obudowa jest na wcisk składana i dodatkowo sklejona ala sylikokomem Co do kabli to są trzy Plus Minus Oraz do kontrolki na pulpicie Często woda zalewa ten sterownik, a woda dostaje się do środka przez te szkiełko w obudowie gdzie są te pokrętła od ustawień Migsjaca kontrolka oznacza brak obrotów silnika Możliwe że uszkodzony sam silnik lub nie droznosc w przewodzie z smarem |
Autor: | digidy [ 17 mar 2017, 12:26 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Cytuj: Nic nie szukaj z kablami bo są w porządku, masz awarie samego urządzenia
Czyli co proponujesz? Rozebrać aby zobaczyć sterownik/płytkę, sprawdzić drożność przewodu... Jak załączyć silnik na krótko? Do tego służył właśnie przycisk "test"? W jednej z koparek mamy wywalone bebechy-sterownik i załączamy smarowanie manualnie pstrykaczem, pewnie też sterownik się im uszkodził... I mnie też byłoby takie wyjście w ostateczności chyba, że dam jakiejś firmie do naprawy... znacie jakąś w łódzkim? Wolałbym naprawić sterownik oczywiście. U mnie pod tym szkiełkiem jest suchutko, ta dodatkowa gumka czerwona ładnie zabezpiecza krawędzie szkiełka, ale nie wiadomo co jest w środku. Dziś rozbiorę i dam znać Gdy wciskasz guzik silnik powinien się obracać Obudowa jest na wcisk składana i dodatkowo sklejona ala sylikokomem Co do kabli to są trzy Plus Minus Oraz do kontrolki na pulpicie Często woda zalewa ten sterownik, a woda dostaje się do środka przez te szkiełko w obudowie gdzie są te pokrętła od ustawień Migsjaca kontrolka oznacza brak obrotów silnika Możliwe że uszkodzony sam silnik lub nie droznosc w przewodzie z smarem Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | MAN [ 17 mar 2017, 12:33 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Jak rozbierzez obudowę to będziesz wydział kable od silnika Podłącz na krótko zasilanie do silnika i zobacz czy ruszy silnik Ja u siebie miałem tak samo przerobione centralne smarowanie jak w tej koparce bo płytka od sterowania zgnila Ważna jest ta uszczelka pod samym szkielkiem i to ona uszczelnia a nie ta czerwona Bo nie wiadomo czy padła pompa czy silnik czy w ostateczności pompa nie daje rady przepchnac smaru dlatego należało by od kręcić przewód od smaru i zobacz czy silnik ruszy wtedy bez demontażu obudowy |
Autor: | st01 [ 17 mar 2017, 15:40 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Wtyczkę z tyłu - miałem na myśli część wtyczki od strony płytki. A ja też przerobiłem w kilku na wyłącznik, bo to już za stary rocznik żeby takie inwestycje czynić. Jak byś przerabiał to zrób kontrolkę bo u mnie jeden zapomniał i dość dokładnie przesmarował całe auto, zwłaszcza bębny z tyłu. |
Autor: | MAN [ 17 mar 2017, 15:57 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Ja zamiast sterownika użyłem przekaźnika a do sterowania przekaźnikiem użyłem kabel od kontrolki centralnego smarowania Gdy włączyłem centralne to równocześnie zapalała się kontrolka na pulpicie |
Autor: | digidy [ 18 mar 2017, 0:32 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Dziękuję Wam, bardzo mi pomogliście! Dzisiaj nie mogłem tego naprawiać jeszcze, auto było zajęte. Przekaźnik będzie super rozwiązaniem, a sterowanie na niego zrobić z kabiny żebym nie musiał nigdzie wychodzić, prawda? Tym kablem od kontrolki pójdzie sterowanie na przekaźnik -> pompę, przy okazji zapali się pomarańczowa kontrolka i nie zapomnę, że smaruję... Muszę tylko zobaczyć ile ten silnik pobiera prądu żebym w miarę mocny przekaźnik użyl... A jeszcze jedna rzecz: jak mam teraz Pausenzeit(h) ustawiony na 2h a Umdregungen der Pumpe na 60 to znaczy, że co 2h załącza mi się pompa i wykonuje 60 pełnych obrotów czy jakoś to się inaczej przelicza? Do tej pory smarowanie działało bez zastrzeżeń, ale kontrolka w kabinie nigdy mi się nie zapała, tylko podczas przekręcenia kluczyka na chwilę się zapalała i gasła od razu. Nie wiem na ile to czasu mam załączać manualnie i jak często, może jak już uda się silnik załączyć to sprawdzę z ciekawości ile to obrotów robi na minutę, ale sądzę, że ok 60 obr/min a więc będę załączał na minutę raz na kilka dni... |
Autor: | MAN [ 18 mar 2017, 7:27 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Dokładnie tak to jest interwał czasowy co 2 godziny tym że te dwie godziny są liczone podczas włączonego zapłonu, gdy jest wyłączony zapłon to czas stoi w miejscu 60 obrotów wykonanie pompie zajmuje kilka minut Jak by sie okazało że padł sterownik Tam jest taka ślimakowa pompa napędzana silniczkiem podobnym od napędu wycieraczek Zatem starczy ci zwykły przekaźnik 20A Tak musisz sobie zamontować dodatkowy klawisz w kabinie jak nie masz wolnego klawisza I tak oryginalnie z centralnego smarowania do kabiny jest podawany plus na kontrolkę Więc musisz doprowadzić przewód plusowy ten co będzie załączał cewkę w przekaźniku z kabiny do tego nowego klawisza z klawisza wyprowadzić przewód i wpiąć się w ten przewód co idzie do kontrolki od centralnego smarowania przy tej okrągłej wtyczce pod panelem z kontrolkami Przy centralnym smarowaniu bierzesz masą z fabrycznego kabla do zasilania silnika oraz do cewki sterującej przekaźnikiem a oryginalny plus podłączasz przez przekaźnik do silnika |
Autor: | st01 [ 22 mar 2017, 9:15 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Pierwsze zdjęcie- bezpiecznik, jak wyskoczy czerwony dzyndzel to znaczy że jest za duże ciśnienie w układzie, zatkany,załamany przewód,twardy smar. |
Autor: | digidy [ 23 mar 2017, 11:48 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Chyba już poznałem całościowo zasadę działania tego sprzętu, tym bardziej jestem maksymalnie wkurzony, że wczoraj je spaliłem z pośpiechu. Za którymś razem pomyliłem się z biegunowością klamerek prostownika i pomyliłem "+" z "-" jeden raz, dałem odwrotnie zasilanie na sterownik (podłączałem od spodu BEKI, tam gdzie są te 3 piny). Wystarczyło. Silnikowi nic się nie stało oczywiście, ale sterownik nie działa, to miał być ostatni test bo nie paliła mi się w ogóle pomarańczowa kontrolka w aucie (po przekręceniu kluczyka zawsze na kilka sekund zapalała się i wówczas wiedziałem, że ze sterownikiem wszystko w porządku). Chciałem zobaczyć czy sterownik podaje prąd na ten 3ci pin (brązowy kabel) - ten który idzie do kabiny na kontrolkę. Jak się okazało sterownik podawał prąd dobrze, tylko jakaś przerwa się zrobiła po drodze do kabiny nie wiadomo gdzie bo żarówka w kabinie dobra - sprawdzałem, podawałem prąd bezpośrednio już w kości na ten pin od kontrolki a w kabinie się w ogóle nie paliła. Sterownik działał znakomicie, podawał właściwą ilość obrotów we właściwych odstępach czasu, testowałem go przy ustawieniach (10obrotów co 0,5h więc miałem możliwość kilkukrotnego sprawdzenia). No właśnie, działał... Oddałem go znajomemu, ma sprawdzić diody/tranzystory na zasilaniu, mam nadzieję, że to tylko kwestia spalenia jakiegoś elementu na zasilaniu, jeśli nie to przez własną głupotę czeka mnie przekaźnik/przełącznik. Jeśli chodzi o kabelki oznaczone na granatowo od mechanizmu przy silniku do S1 i S2 przy sterownku to jest to mechanizm zliczania obrotów. Po rozkręceniu tej płytki widać metalowe łapki które co jeden obrót zwierają się za pośrednictwem odpowiedniej blachy, dzięki temu sterownik wie ile obrotów wykona pompa. Z ciekawości jeszcze zapytam: co mogło się stać, że nagle ta kontrolka na pulpicie w kabinie przestała się palić? Daję na nią plus bezpośrednio przy gnieździe pod beką max a ona się nie pali. Sama żarówka kontrolki na pulpicie dobra jest, sprawdzałem... |
Autor: | MAN [ 23 mar 2017, 14:57 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Gdzieś masz kabel przwgnity koło wtyczki, jak zacząłeś ruszać kablem, przerwałes całkiem przejście przez ten kabel Czasami kabel trzyma się tylko na izolacji a w środku jest zielony Spróbuj pociągnąć za ten kabel w peszlu jak się urwie to znajdziesz przyczynę Jeśli nie to pozostaje Ci znaleźć ten kabel po numerze pod atrapą i tam szukanie dokąd dochodzi napięcie czy wina leży gdzieś w ramie czy kabinie |
Autor: | digidy [ 23 mar 2017, 23:49 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Od razu tak zrobiłem, ale nie wyciągnąłem skubańca... będę szukał tych numerków... Dziękuję za fachową pomoc!:-) Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | MAN [ 24 mar 2017, 11:49 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Tak czytam to tobie sie chyba kabel od kontrolki pomylił, bo mówisz ze dajesz napiecie na brazowy kabel na kontrolke bo ogólnie przewody brazowe to sa przewody masowe Wiec tak 31000 kabel masowy 99520 kabel od kontrolki 99521 kabel plus od centralnego smarowania Co najwazniejsze oglądałem schemat i kontrolka centralnego smarowania jest sterowana MINUSEM a nie plusem |
Autor: | digidy [ 24 mar 2017, 15:21 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Cholera, być może, mówię o kolorach od wtyczki przy BECE zasilających płytkę sterownika. Prześwietliłem miernikiem i wówczas wydawało mi się, że czerwony to zasilanie, niebieski to masa, a brązowy to sterowanie na kontrolkę (wyjście ze sterownika na kontrolkę na pulpicie). Wywnioskowałem, że kontrolka jest sterowana plusem z Twojej wcześniejszej wypowiedzi,pewnie źle zrozumiałem. Po edycji: Kolego MANik obydwaj mieliśmy rację, zgadzają się kolory, po sparowaniu kabli przy wejściu do płytki moj niebieski to idealnie Twój brązowy, pozostałe numerki także ok, 99 521 to w BECE kolor czerwony a więc plus, a 31 000 to kabel niebieski przy BECE. Kabel od kontrolki na kabinę był rzeczywiście ugnity kilka cm przed końcem peszla, udało mi się już wszystko zludować, działa poprawnie, kontrolka w kabinie działa i rzeczywiście jest sterowana minusem. Wcześniej podawałem na ten pin plus a potem minus, nie paliła się żarówka w kabinie przez to, że kabel był urwany. Teraz jestem tym bardziej wściekły bo przez ten kabel mi się jeszcze testów zachciało i spaliłem sterownik, mam nadzieję, że kolega wymieni coś na zasilaniu i będzie grało... Dziękuję za pomoc! Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | MAN [ 24 mar 2017, 15:55 ] |
Tytuł: | Re: BEKA MAX - miganie pomarańczowej diody kontrolnej Kontroll LED |
Podejrzewam że w razie czego to taniej kupić drugie centralne smarowanie na alledrogo niż kupno nowego sterownika |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |