Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 maja 2014, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Witam Lampy mają żarówki do świateł jazdy dziennej instalacja jest tylko trzeba wymysleć jak zrobić jakiś automat by sterował działaniem żarówek.
Mój pomysł jest taki. Jeden przekaźnik :mrgreen:
Obrazek
Tylko jest jeden problem to nie są ledy tylko zwykłe żarówki P21 po 20 wat na sztukę czyli razem 40 Wat. chodzi o to czy stacyjka nie będzie za bardzo obciążona :?: :>

_________________
MAN


Post Wysłano: 29 maja 2014, 20:05

Ja bym brał zasilanie +24V z miejsca (przekaźnika) który podaje prąd na wszystkie urządzenia po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon. Sterowanie przekaźnikiem zrobiłbym tak, jak Ty - zwarte styki przy wyłączonych światłach pozycyjnych, rozwarte z chwilą włączenia świateł pozycyjnych.


Post Wysłano: 29 maja 2014, 20:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Ja bym brał zasilanie +24V z miejsca (przekaźnika) który podaje prąd na wszystkie urządzenia po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon. Sterowanie przekaźnikiem zrobiłbym tak, jak Ty - zwarte styki przy wyłączonych światłach pozycyjnych, rozwarte z chwilą włączenia świateł pozycyjnych.
+24 jak piszesz idzie ze sróby na której pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka jest to pin nr 30 w przekaźniku. 86 to plus po załączeniu świateł pozycyjnych cewka rozłącza styki światła gasną :> . O co chodzi z tą masą bo nie rozumiem :(

_________________
MAN


Post Wysłano: 29 maja 2014, 20:14

Wykreśliłem o tej masie, bo zaczaiłem o co biega.
Po prostu chodziło mi o to, że nie musisz ciągnąć masy do świateł od pin-u 85 przekaźnika, tylko gdzieś z ramy, blisko świateł :)


Post Wysłano: 29 maja 2014, 20:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Tak wiem masa biegnie w całej lampie jest wspólna więc nie trzeba jej ciągnąć do lampy. Tylko chodzi mi o tą stacyjkę czy nie dostanie bardzo po dupie :/

_________________
MAN


Post Wysłano: 29 maja 2014, 20:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

A nie możesz sprawdzić sobie gdzie masz na bezpiecznikach stale 24 a masę pociągnąć od prądu z pozycji albo sprzed przetwornicy od xenonow? Wtedy bedzie automat. Możesz tez poszukać czujników zmierzchu. Sa takie fajne konstrukcje dostępne na allegro.

Wysłane z mojego HaTeCeka

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 29 maja 2014, 20:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
A nie możesz sprawdzić sobie gdzie masz na bezpiecznikach stale 24 a masę pociągnąć od prądu z pozycji albo sprzed przetwornicy od xenonow? Wtedy bedzie automat. Możesz tez poszukać czujników zmierzchu. Sa takie fajne konstrukcje dostępne na allegro.

Wysłane z mojego HaTeCeka
Na tej śrubie mam własnie 24 po stacyjce. tylko nie wiem czy do tej śruby płynie prąd przez jakiś przekaźnik czy na ostro ze stacyjki :wink:
Przy przetwornicy nie chcę nic grzebać bo mam tam wlutowane kondensatory :mrgreen:

_________________
MAN


Post Wysłano: 29 maja 2014, 20:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z przekaźnika 70 A jest plus na tej srubie po włączeniu zapłonu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 maja 2014, 20:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Zapalniczki albo radio masz po przekreceniu zapłonu czy działają tez bez?

Wysłane z mojego HaTeCeka

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 29 maja 2014, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Z przekaźnika 70 A jest plus na tej srubie po włączeniu zapłonu
Czy MAN moge zakładać to wszystko jak na tym schemacie tak? :>
Cytuj:
Zapalniczki albo radio masz po przekreceniu zapłonu czy działają tez bez?

Wysłane z mojego HaTeCeka
Działają też bez :)

_________________
MAN


Post Wysłano: 29 maja 2014, 21:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Prawie wszystko się zgadza tylko światła dzienne mają świecić bez postojówek a nie jak włączysz postojówki .


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Prawie wszystko się zgadza tylko światła dzienne mają świecić bez postojówek a nie jak włączysz postojówki .
Jak zlapiesz masę z prądu od pozycji to nie beda działać jednocześnie.

Wysłane z mojego HaTeCeka

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 29 maja 2014, 21:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Zamiast masy na 85 powinno być zasilanie po zapłonie .


Post Wysłano: 29 maja 2014, 21:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Prawie wszystko się zgadza tylko światła dzienne mają świecić bez postojówek a nie jak włączysz postojówki .
To jeszcze raz popatrz, przekaźnik rozłącza światła dzienne po włączeniu świateł postojowych
Zamiast pinu 87 powinien być podłączony pin 87a żeby to grało :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 29 maja 2014, 21:37 przez MAN, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 29 maja 2014, 21:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Styk 87 zwiera z 30 jak włączysz postojówki .


Post Wysłano: 29 maja 2014, 22:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Cytuj:
Prawie wszystko się zgadza tylko światła dzienne mają świecić bez postojówek a nie jak włączysz postojówki .
To jeszcze raz popatrz, przekaźnik rozłącza światła dzienne po włączeniu świateł postojowych
Zamiast pinu 87 powinien być podłączony pin 87a żeby to grało :wink:
Dokładnie moje pomyłka na wyjście do DRL to 87a więc po włączeniu pozycji cewka rozłącza dzienne :wink:
Cytuj:
Cytuj:
Prawie wszystko się zgadza tylko światła dzienne mają świecić bez postojówek a nie jak włączysz postojówki .
Jak zlapiesz masę z prądu od pozycji to nie beda działać jednocześnie.

Wysłane z mojego HaTeCeka
Borek nie da sie tak masa jest cały czas stała dla całej lampy :]

_________________
MAN


Post Wysłano: 02 cze 2014, 19:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

41W to bardzo malo przy instalacji 24V ,smialo podpinaj pod 15k, nie takie odbiorniki sie tam podlaczalo :) . A jak juz sie obawiasz ze za duzo jest tam podpiete to 30ke przekaznika podpinaj pod 30k a sterowanie samym przekaznikiem podlaczylbym pod D+ , czyli jak silnik pracuje to swiatla sie wlaczaja .... jak oryginalnie .
Sygnal D+ ukradnij z ZBRu F2/pin17 linia 59104. ( mozesz tez wstawic w to jakis wlacznik tychze swiatel) .
Pamietaj , ze w MANach nie ma zmasowanej ramy ,podepnij sie pod punkt masowy albo do jakiegos przewodu masowego (oczywiscie brazowe ).
Jak zamierzasz wpiac 5A bezpiecznik to starcza przewody 0,75 .


Post Wysłano: 14 cze 2014, 14:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Więc tak odciąłem 2 kable od ZBR-a jeden lewa lampa drugi prawa. Połączyłem je z wyjściem przekaźnika 87a. Następnie zasilanie 30 wziąłem ze śróby po której jest + po kluczyku. Masa ze śruby przy kabinie. A sterowanie z podświetlenie zapalniczki po 86. Bezpiecznik 5A mniejszego nie miałem jak na razie jest ok :wink:
A tak to wyszło :mrgreen:
http://ifotos.pl/zobacz/IMG2414JP_eeraphq.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/IMG2412JP_eeraprw.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/IMG2421JP_eeraprq.JPG/
Jeste plan włozyć zamiast zwykłych żarówek ledowe ale ciezko znaleść H21W na 24V :mrgreen:

_________________
MAN


Post Wysłano: 22 cze 2017, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2016, 19:40
Posty: 5

Nie chcę zakładać nowego tematu skoro jest już tutaj mowa.

Panowie, jak włączyć światła do jazdy dziennej w TGX ? W innym temacie widzialem że można je aktywować w menu, a tutaj widzę kolega robił nową instalację. To jak to jest ? Da się aktywować czy trzeba dorobić instalację ?


Post Wysłano: 03 lip 2017, 20:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Nie chcę zakładać nowego tematu skoro jest już tutaj mowa.

Panowie, jak włączyć światła do jazdy dziennej w TGX ? W innym temacie widzialem że można je aktywować w menu, a tutaj widzę kolega robił nową instalację. To jak to jest ? Da się aktywować czy trzeba dorobić instalację ?
Sprawdz najpierw czy masz lampy z opcją do jazdy dzinnej. Instalacja jest tylko trzeba programować zbr pod tą opcję gra nie warta świeczki. Ja zrobiłem automat ze zwykłego przekaźnika i działa mi to juz 3 lata :mrgreen:

_________________
MAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Jacek C i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: