koledzy mam pytanie a mianowicie w scanii 4 z 2001 420km podczas jazdy na obwodnicy poluzował się kompresor w trakcie jady wyrzuciło prawie cały olej z układu smarowania (po zapaleniu sie kontrolki kierowca zgasił silnik), podczas spuszczania oleju zostało może z 4-5 litrów, scania została zalana świeżym olejem oraz został wymieniony filtr, od tej pory zrobione może 200-300 km. Czy jest możliwości ze mogło się coś stać z silnikiem? złapać panewki albo pierścienie?
Pierścieni to na pewno nie. Jeśli bez oleju pochodził kilkadziesiąt sekund, to chyba nie powinno go złapać, a jeśli zrobił już 300km i jedzie dalej, to chyba jest ok.
Podpytaj kierowcę po jakim czasie od zapalenia kontrolki zgasił, i bierz poprawkę że silnik pewnie prawcował ze 3 razy tyle co mówi.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Pytanie jakie ma teraz ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku. Czy pokazuje podobne wartości przed awarią
Miałem ten sam przypadek w scani r 420 tu się wyswietlił komunikat za niskie ciśnienie smarowania coś koło 2 bar pokazywał na wyświetlaczu podczas jazdy
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę