Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 maja 2011, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2010, 22:01
Posty: 33
GG: 0
Samochód: Volvo fh 12

Witam wszystkich.
Mam mały problem z moim volvem z 2001 roku a mianowicie do paliwa przedostaje mi się niewielka ilość oleju jest to zauważalne(oczywiście świeżo po wymianie filtra paliwa) po przejechaniu ok 1000km w filtrze paliwo zaczyna się robić czarne. Dodam że jest założona nowa oryginalna pompka paliwa i nowa uszczelka pod nią. Nie wiem czy to ważne ale od jakiegoś czasu wskaźnik ciśnienia oleju podczas jazdy pokazuje mi ciśnienie 7 a powinno pokazywać 4 mi się wydaje że poszedł czujnik bo jak tylko włączę zapłon to pokazuje ciśnienie 4 a powinno być 0. czy może to mieć coś wspólnego z olejem w paliwie? Prosiłbym o szybka pomoc. z góry dziękuje.
Pozdrawiam!!!


Post Wysłano: 02 maja 2011, 21:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

witam
Zacznij od nr VIN to pomoze ustalic jakimasz silnik skrzynie i osprzet oraz typ instalacji paliwa

opisz jakie sa objawy jezeli sa jakies np zanik mocy, dymienie , przydalby sie pomiar cisnienia paliwa

!!!NIEZMIERNIE RZADKO ZDAZA SIE ZE OLEJ JEST W PALIWIE GLOWNIE PONIEWAZ INSTALACJA PALIWA MA WYZSZE CISNIENIE NA POMPIE PALIWA niz cisnienie oleju ( a w zasadzie jego brak w tym miejscu ) :D !!!
przypadek taki zdaza sie prawie WYLACZNIE jezeli pada uszczelnienie pompy paliwa i "zasysa" olej przez uszczelniacz walka srodkowego pompy w prawie kazdym przypadku jest to powiazane z jakas blokada na przewodach lub filtrach ( w silnikach 12 litrowych z pompa paliwa napedzana dluuugim walkiem z kol zebatych rozrzadu z przodu silnika obok pompy wspomagania
a poza tym filtr paliwa jest PRZED POMPA !!!!! pomiedzy pompa a zbiornikiem a powrot nadmiarem nie idzie przez filtr.......:P

czarne paliwo == = na 99.99% brudny zbiornik paliwa np osad pylu aluminiowego , auto ma ponad 10 lat i niech zgadne nigdy nikt nie zagladal do zbiornikow

a co cinienia oleju to ( zgaduje bo nie wiem jaki masz model i typ bo nie podales VIN ) wglada mi na elektryczna usterke masz do sprawdzenia zegar na desce rozdzielczej, okablowanie i czujnik cisnienia oleju w takim przypadku sprawdza sie rowniez cisnienie oleju manualnym zegarem na bloku silnika

powodzenia i daj znac co dalej

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 03 maja 2011, 18:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2010, 22:01
Posty: 33
GG: 0
Samochód: Volvo fh 12

numer vin yv2a4dma521203231
niema żadnych objawów samochód chodzi jak trzeba niema zaniku mocy ani kopcenia nawet wiecej niespala jedynie po przejechaniu ok 1000 km pokazuje sie komunikat że jest zapchany filtr paliwa a i kolego pompa paliwa napedzana z rozrządu jest przed filtrm paliwa a wiec najpierw idzie paliwo na pompe a dopiero na filtr. zbiorniki sa czyste bo od tego zaczołem sprawdzać a pozatym widoczne by było jakies zabrudzenie na separatotze. dzisiaj sie dowiedziałem że jakby brał olej uszczelniaczem wałka napedzajacego pompke to pod pompka jest dzurka służaca własnie do odprowadzania oleju na zewnatrz a ona jest sucha. juz podejzewałem że pompowtrysk moze puszczac ale skoro by tak było to także rosłby poziom oleju a on spada niedużo ale spada.


Post Wysłano: 04 maja 2011, 0:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

witam ponownie

po sprawdzeniu nr VIN przyznam ze masz racje masz D12C i paliwo idzie najpierw do pompy i to w zasadzie jedyne miejsce gdzie moze dostac sie olej do paliwa ....
lub peknieta lub nieszczelna glowica na kanale paliwowym

Obrazek

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 04 maja 2011, 21:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2010, 22:01
Posty: 33
GG: 0
Samochód: Volvo fh 12

dzisiaj rozmawiałem z mechnikiem z servisu i powiedział że jakby była głowica to by oleju przybywało a nie ubywało wiec to wykluczylismy wymieniłem dzisiaj pompke i uszczelke pod nia, powiedział że jak nie pompka to wtakim razie musi ciagnac któryś pompowtrysk. wszystko sie okaze w przyszłym tygodniu jak samochód nabije troche kilometrów.


Post Wysłano: 12 maja 2011, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2010, 22:01
Posty: 33
GG: 0
Samochód: Volvo fh 12

dzisiaj wrócił samochód z trasy i nadal jest czarne paliwo. juz wiadomo ze to napewno niepompka. wychodzi na to że którys pmpowtrysk tylko czy jest to mozliwe zeby brał olej a paliwo do oleju by nieszło?
dodam ze niedawno były wymieniane pompowtryski i zaczeło sie tak dziac zaraz potym.


Post Wysłano: 26 lut 2019, 9:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2019, 9:07
Posty: 1

Witam,mam te same objawy,udało się naprawić to auto,jaka była przyczyna tego że paliwo robiło się ciemne?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: