wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Zielona warunkowa strzalka
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=47732
Strona 1 z 1

Autor:  dawek121 [ 18 kwie 2018, 12:10 ]
Tytuł:  Zielona warunkowa strzalka

Dzień Dobry,
Mam pytanie odnośnie zielonej warunkowej strzałki, jak się zachowawyć przy kat C.
Np. dojeżdzam do skrzyżowania i pali się zielona strzałka więc się zatrzymuje przed nią, ustępuje pieszym i tutaj pojawia się problem czy jechac dalej czy nie jezeli mam zablokować połowe przejscia dla pieszych i np sceżke dla rowerzystów.

Autor:  ciucma102 [ 18 kwie 2018, 12:12 ]
Tytuł:  Re: RE: Zielona warunkowa strzalka

Cytuj:
Dzień Dobry,
Mam pytanie odnośnie zielonej warunkowej strzałki, jak się zachowawyć przy kat C.
Np. dojeżdzam do skrzyżowania i pali się zielona strzałka więc się zatrzymuje przed nią, ustępuje pieszym i tutaj pojawia się problem czy jechac dalej czy nie jezeli mam zablokować połowe przejscia dla pieszych i np sceżke dla rowerzystów.
Tak samo jak przy kat.b jezeli nie ma mozliwosci plynnie opuscic skrzyzowanie to sie na nie nie wjezdza

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Autor:  dawek121 [ 18 kwie 2018, 12:24 ]
Tytuł:  Re: Zielona warunkowa strzalka

Ale mi nie chodzi o sam wjazd na skrzyzowanie . Osobowka w moim miescie wszedzie sie zmieszcze za pasami i za droga rowerowa, ale ciezarowka nie ma szans zawsze kawalek zajme pasow albo sciezki rowerowej. A jak na egzaminie bede stal na zielonej strzalce ( nie podjade za sygnalizator) to nie bedzie to spowalnianie/tamowanie ruchu??

Dzieki za odpowiedz

Autor:  ciucma102 [ 18 kwie 2018, 13:53 ]
Tytuł:  Re: Zielona warunkowa strzalka

Najlepiej to zapytaj swojego instruktora on zna zapewne zwyczaje egzaminatorów.
Jeden ci przymknie oko inny uwali gdyz na pasach nie wolno sie zatrzymywac.

Sygnalizator zapewne jest przed pasami wiec powinienes sie zatrzymac przednim upewnic czy masz wolne skrzyzowanie i wtedy juz bez zatrzymywania je pokonać

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Autor:  dawek121 [ 18 kwie 2018, 14:01 ]
Tytuł:  Re: Zielona warunkowa strzalka

własnie nie mam jak zapytac instruktora, sygnalizator jest przed pasami ale z tego miejsca nie jestem w stanie ocenic czy zdąrze przejechac przed samochodami jadacymi z lewej strony. I mam taka rozkmine stac czy jechac i blokowac.

Autor:  ciucma102 [ 18 kwie 2018, 14:14 ]
Tytuł:  Re: Zielona warunkowa strzalka

No to oczywiste ze stac

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Długi [ 18 kwie 2018, 14:48 ]
Tytuł:  Re: Zielona warunkowa strzalka

:o
Ja proponuję wycieczke pieszą do księgarni. Kup sobie słownik i coś o przepisach ruchu drogowego...

Autor:  Luka [ 18 kwie 2018, 18:11 ]
Tytuł:  Re: Zielona warunkowa strzalka

Podjeżdżasz, zatrzymujesz się przed przejściem, ruszasz, dojeżdżasz do skrzyżowania i się włączasz. Zablokujesz to trudno, odległość od drogi poprzecznej do pasów jest zaprojektowana pod osobówki, większym nie masz innej możliwości niż przyblokować chwilowo przejście.

Autor:  dawek121 [ 18 kwie 2018, 20:23 ]
Tytuł:  Re: Zielona warunkowa strzalka

No ok ale jak bd stal na przejsciu/sciezce to nie bedzie wymuszenie/blokowanie, jesli nadjedzie pieszy/rowerzysta?

Autor:  Kierownik [ 18 kwie 2018, 20:34 ]
Tytuł:  Re: Zielona warunkowa strzalka

Najprościej i najlepiej, zapytaj egzaminatora.
Przecież powie, zrób tak jak powie i tyle.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 26 kwie 2018, 9:14 ]
Tytuł:  Re: Zielona warunkowa strzalka

Cytuj:
Zielona strzałka oznacza warunkowe pozwolenie na wjazdza sygnalizator. Warunek jest taki, że należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim innym uczestnikom ruchu.W szczególności chodzi o pieszych, dla których w tym momencie nadawany jest sygnał zielony oraz o pojazdy poruszające się po prostopadłej drodze, również zgodnie z zielonym sygnałem. Zielona strzałka nie jest bowiem zielonym światłem! Obowiązkiem kierującego pojazdem, gdy nadawana jest zielona strzałka, jest zatrzymanie się przed sygnalizatorem. Przepis ten wynika z dużego prawdopodobieństwa, że na przejściu dla pieszych (za sygnalizatorem) znajdują się osoby przechodzący przez jednię. Zatrzymanie się konieczne jest również dlatego, że osoby te mogą być zasłonięte przez inne pojazdy np. te stojące obok, na pasie ruchu na wprost lub w lewo. Kontynuacja jazdy możliwa jest dopiero wówczas, gdy kierowca upewni się, że jego manewr nie stworzy zagrożenia dla innych uczestników ruchu. Kolejne zatrzymanie może nastąpić wówczas, gdy kierujący dojedzie do drogi poprzecznej. Tam również musi ustąpić pierwszeństwa. Zatrzymanie nie jest konieczne, gdy kierujący ma pewność, że na nikim nie wymusi pierwszeństwa.
Źródło: http://info-car.pl/infocar/artykuly/zie ... episy.html

Stajesz przed sygnalizatorem, puszczasz pieszych jak sa, patrzysz na rowerzystów czy nie jadą. Ruszasz i dopiero patrzysz czy masz wolne, jak trzeba to stoisz i czekasz. To nie jest zatrzymanie na pasach z Twojej winy tylko wymuszone warunkami w ruchu drogowym.
Do ronda jak dojezdzasz i czekasz żeby wjechać to też pasy zastawiasz i co?
Pasy i przejścia są tak umieszczone niby że względu na bezpieczeństwo pieszych.
Nie bierz chlopie do siebie tak wszystkiego bo nie zdasz napewno. Bardziej patrz żebyś po liniach nie jeździł jak nie musisz bo za to Cię uje**

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/