wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Błąd ABS przyczepy po przetoczeniu tarcz hamulcowych http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=47741 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | adrian11 [ 23 kwie 2018, 6:00 ] |
Tytuł: | Błąd ABS przyczepy po przetoczeniu tarcz hamulcowych |
Witam, Mam taki problem, ściągałem tarcze hamulcowe do przetoczenia z tylnej osi. po złożeniu wszystkiego w momencie gdy tylko wpiąłem wtyczkę ABS do ciągnika od razu zapaliła się usterka ABS przyczepy, dziwne jest to że żaden błąd się nie wyświetla w sekcji BMS. Co to możę być, gdzie szukać ? Samochód to Scania z 2012 roku. |
Autor: | kondzio310 [ 23 kwie 2018, 8:08 ] |
Tytuł: | Re: Błąd ABS przyczepy po przetoczeniu tarcz hamulcowych |
A przy tej całej akcji nie uszkodzony został czujnik abs ? Albo koronka |
Autor: | adrian11 [ 23 kwie 2018, 10:59 ] |
Tytuł: | Re: Błąd ABS przyczepy po przetoczeniu tarcz hamulcowych |
Właśnie nie wiem, gdyby była uszkodzona koronka lub czujnik to powinien chyba jakiś błąd się zapisać np brak odpowiedzi z któregoś czujnika. Błąd ABS zapalił się od razu po wpieciu wtyczki do samochodu, przyczepa wtedy jeszcze nie ruszyła nawet. Jak sprawdzić czy to nie czujnik ? |
Autor: | użytkownik usunięty [ 23 kwie 2018, 13:11 ] |
Tytuł: | Re: Błąd ABS przyczepy po przetoczeniu tarcz hamulcowych |
Są dwa sposoby. W obu przypadkach jedynie co potrzebujesz to multimetr uniwersalny. W pierwszym przypadku ustawiasz multimetr na pomiar napięcia. Do wtyczki od czujnika podpinasz sondy z multimetra i kręcisz kołem. Jeśli czujnik jest sprawny, powinno pojawić się napięcie. W drugim przypadku ustawiasz multimetr na pomiar rezystancji (oporności). Podłączasz sondy do czujnika i jeśli mnie pamięć nie myli powinien pojawić się opór rzędu 1,2 kOhm. Jeśli jest mniejszy (lub też w ogóle jest brak odczytu) możesz przypuszczać, że uszkodzony jest czujnik. |
Autor: | kondzio310 [ 23 kwie 2018, 13:13 ] |
Tytuł: | Błąd ABS przyczepy po przetoczeniu tarcz hamulcowych |
Zmierz oporność każdego czujnika i bedziesz mieć wszystko jasne . Nir koniecznie brak sygnału , może pokazywać ze koło jest w ruchu mimo ze sie kręci . A ze się pojawił po podłączeniu wtyczki to nic dziwnego przecież wtedy modulator dostanie zasilanie i po włączeniu zapłonu robi test , co wybada to wyświetli . Martnez, chyba pisaliśmy w tym samym czasie . Ale tak jak powiedziałeś oporność powinna być w granicach 1,2 kohma plus minus 0.1 . Zreszta sprawdź czujniki z koła przy których szlifowałeś tarcze i przy pozostałych . Jeśli to czujnik miernik prawede powie |
Autor: | adrian11 [ 23 kwie 2018, 14:03 ] |
Tytuł: | Re: Błąd ABS przyczepy po przetoczeniu tarcz hamulcowych |
Dziękuję bardzo za pomocne informacje, sprawdzę to na tygodniu i dam znać co wyszło. Przednia os nie była ruszana wogole to tak dla jasności pisze. |
Autor: | slimmm_ns [ 08 maja 2018, 21:49 ] |
Tytuł: | Re: Błąd ABS przyczepy po przetoczeniu tarcz hamulcowych |
Cytuj: W pierwszym przypadku ustawiasz multimetr na pomiar napięcia. Do wtyczki od czujnika podpinasz sondy z multimetra i kręcisz kołem. Jeśli czujnik jest sprawny, powinno pojawić się napięcie.
Nie pojawi się żadne napięcie, to nie prądnica , w obu przypadkach ustawiamy multimetr na pomiar rezystancji, test podstawowy : jeśli nie jest przerwany obwód opór powinien wynosić w okolicach 1,2 kOhm - jeśli nie ma oporu bądź jest jakiś poza zakresem (0,2-5,5) wymień czujnik test rozszerzony : unosimy koło - i przy podpiętym mierniku kręcimy nim wskaznik oporu powinien nam skakać - jeśli nie skacze możesz spróbować dosunąć czujnik może być za daleko od pierścienia. To są oczywiście testy mocno "chałupnicze" i zdaję egzamin przy usterkach typu 0 - 1 dla modulatora wystarczy że pierścień na piaście będzie trochę skrzywiony (zmienny dystans między czujnikiem a pierścieniem w trakcie obrotu) i będzie nam abesik świecił. najsensowniejsze wydaje się podpięcie komputera diagnostycznego do Modulatora |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |