wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=47750 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | drapak [ 28 kwie 2018, 9:45 ] |
Tytuł: | Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
które z tych aut jaki silnik jaka skrzynia, trasy 200-300 km od domu max 2dniowe ładowane najcześciej w 2 strony i jazda w koło komina (troche górek) |
Autor: | Kierownik [ 28 kwie 2018, 12:27 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Przecież to wszystko co wymieniłeś to padaki. W czym tu wybierać? Dxi, to wiecznie tłukące się zawieszenia kabiny, i problemy z Apm. Tgx, nie wiem nie miałem i nie zamierzam. Na pewno na plus waga. Iveco to w ogóle nie mam doświadczenia. Jedni jeżdżą i sobie chwalą, inni tylko czekają do końca leasingu żeby pchnąć dalej do ludzi. Ja bym może polecił Volvo Fm, w globie. Kompromis między wagą, spalaniem, a niezawodnością (Choć z tym też różnie bywa), a jedną noc to i w Fmce przeżyje. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 28 kwie 2018, 22:14 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Z TGX-em nie miałem do czynienia. Natomiast TGA przekląłem. Jest u nas na Forum człowiek, który jeździ na "patelni" Stralisem. Jeździ i chwali sobie. Ja jeżdżę Stralisem pod firaną, i za rok czasu jazdy tym autem bardzo zmieniłem zdanie o tych autach (in plus oczywiście). Stralis jest specyficzny i wymaga cierpliwości i podejścia w stylu: Myśl jak Włoch. Jeśli miałbym możliwość wyboru pomiędzy DAFem a Stralisem (oba z roku '12) miałbym spory dylemat, który wybrać. A DAFami przejeździłem 5 lat (począwszy od modelu 95 skończywszy na Euro 6). Zastrzegam, że to moja subiektywna opinia. |
Autor: | drapak [ 28 kwie 2018, 23:11 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
kolego a jak stralis w paliwie wychodzi? |
Autor: | użytkownik usunięty [ 28 kwie 2018, 23:13 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
"Moja" 450 E5 (pod plandeką po kraju) teraz do 30 l/100 km. Kolega mówił mi, że waha się w granicach 33-35. Oczywiście jeden warunek w Iveco - wszystko musi być sprawne. Turbo, sterownik VGT, zachowane szczelności układu dolotowego, itp. |
Autor: | Settler [ 28 kwie 2018, 23:40 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
jeszcze jest 105'tka ewentualnie cf'ka |
Autor: | tomco23 [ 12 maja 2018, 23:01 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
bierz premiuma. najtańszy,lekki nie lamie się. a silniki volvo swietnie sobie radza. 4/1 nie masz zamiaru tym jezdzic to tym bardziej |
Autor: | drapak [ 19 maja 2018, 8:49 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
a miał ktoś może do czynienia z stralisem 500 jak to sie zachowuje? |
Autor: | Rossi [ 19 maja 2018, 9:47 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Tak samo jak 420/450, osprzęt ten sam, większość części pasuje. Ze względu na moc jeździ się nieporównywalnie lepiej, pali praktycznie tyle samo. Silnik wolny od wady fabrycznej jaka występowała w Cursor10, która mogła doprowadzić do wyjścia korby bokiem. Jak ktoś jeździ płasko/lekko to 450 wystarczy, ale w góry/ciężko to polecam 500, już nawet nie chodzi o moc, ale do mnie zawsze przemawiała pojemność. |
Autor: | davo76 [ 19 maja 2018, 10:49 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Jeśli mówimy o pojemności to w poprzednim Ivecu miałem 17,2 litra B-) Faktycznie tym to sie przyjemnie jeździło, V8 i dwie małe turbiny także laga to nie miało prawie wcale... Ale to już przeszłość, teraz z bratem jezdzimy 13 litrowymi kosiarkami od 2007 roku także jakieś pojęcie mam. Jeśli chodzi o eksploatację to powiem tyle że gdybym dziś wymieniał auto na nowsze biorę "haja" w ciemno, tylko że jest problem z dostępnością 13 litrowych...jest tego dużo mniej niż w Cubie... |
Autor: | drapak [ 23 maja 2018, 11:57 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
kolego a jak 500 będzie wychodziła w paliwie na wywrocie cały czas po 25t oczywiście chodzi o dalsze dystanse bo koło komina to wiadomo że więcej a i jeszcze jaką ma masę własną |
Autor: | Kierownik [ 23 maja 2018, 12:33 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
A i jeszcze kolego naucz się używać znaków interpunkcyjnych, bo 4 razy przeczytałem żeby zrozumieć o co chodzi. |
Autor: | davo76 [ 24 maja 2018, 12:54 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
2007 rok Cube AS glob, rama 3800 zbiorniki 770+400 litrów, adblue 100 litrow koła 315/70 felgi stalowe. Tak wygląda mój, waga 7610 kg. Nie powiem ile to będzie paliło na patelni, ale mogę napisać jak mi wychodzi z firanką Krone osie DCA jedna dzwigana. Trasa Śląsk - zagłębie D, export 6 - 8 ton spalanie 22 litry, tam zaladowane 24 - 25 ton na powrót i z kółka wychodził 25,5 - 26 litrów. Trasa Śląsk - Praga CZ, export 3 tony wychodzi 23 - 25 litrów, export 6 - 8 ton spalanie 25 - 27. Na powrocie ładuje 9 - 12 ton i wtedy z takiego kółka wychodzi 25,5 - 27. Z ostatnich trzech tras wyszło 26,4 średnio. Jak miałem na testach 450 to na pusto potrafiła spalić do litra mniej, ale zaladowany już mniej nie spalił z tego co pamietam. Moc była całkiem ok. niewiele było to slabsze, tylko ta awaryjność była dużo większą... No i kwestia pracy silnika, zwłaszcza stojąc przodem do chłodnicy, 10 litrowy bardziej klepie - jest jakby echo poluzowanych części.... takie mam wrażenie 13 litrowy ładniej idzie tak grubiej.... Ale to pierdoły są i się czepiamB-) |
Autor: | tomco23 [ 21 cze 2018, 8:23 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
drapak na wywrotce 33-43 litry w zaleznosci od gorek . jesli tak po polsce non stop 25 t gdzies 37litrow |
Autor: | Kierownik [ 21 cze 2018, 13:03 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Jeśli Tobie tak wóz żre, to czef pewnie zadowolony... Od tych wartości spokojnie Drapak możesz odjąć z 5l/100km. |
Autor: | tomco23 [ 21 cze 2018, 21:05 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
kierownik -to widac wywrotka nie jezdziles..... Cytuj: trasy 200-300 km od domu max 2dniowe ładowane najcześciej w 2 strony i jazda w koło komina (troche górek)
to ile kierownik 28-32 z 25 t pyrkanie pod zaladunkami zycze powodzenia to nie zapylanie z polnocy polski na holandie z plandeka 8 ttu bedzie dobrze jak bedzie schodzic z 40 |
Autor: | zzx [ 21 cze 2018, 21:14 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Cytuj:
kierownik -to widac wywrotka nie jezdziles.....
kierownik faktycznie wywrotką nie jeździ on wywrotki ciągnie.....volviakiem
|
Autor: | Settler [ 21 cze 2018, 21:16 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Cytuj: kierownik -to widac wywrotka nie jezdziles.....
No Kieras, w końcu dowiedziałeś się prawdy Wysłane z Nokii 3310 za pomocą Tapatalk |
Autor: | Luka [ 21 cze 2018, 22:26 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Robota pod wywrotką też nie każda wygląda tak samo. Jak ktoś ciągnie 200 km pełno i wraca drugie tyle na pusto, to będzie mu auto mniej paliło, niż na robocie, gdzie przewożą hałdę z miejsca na miejsce, a załadunek od rozładunku jest oddalony o 3 km. Chociaż z Kierownikiem trafiłeś jak kulą w płot. |
Autor: | Kierownik [ 21 cze 2018, 22:49 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Cytuj:
kierownik -to widac wywrotka nie jezdziles.....
No i uj, w końcu trafił się as, co zaorał kierownika.Cytuj: trasy 200-300 km od domu max 2dniowe ładowane najcześciej w 2 strony i jazda w koło komina (troche górek)
to ile kierownik 28-32 z 25 t pyrkanie pod zaladunkami zycze powodzenia to nie zapylanie z polnocy polski na holandie z plandeka 8 ttu bedzie dobrze jak bedzie schodzic z 40 Szacun. Przy odrobinie wysiłku, możesz stać się moim forumowym ulubieńcem. Czego z całego serca Ci życzę! Będzie wesoło . |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |