Wiem, że temat był kilka razy ale dawno i nie chcę odgrzewać starego kotleta.
Błąd 03776 pojawia się podczas jazdy z pełnym obciążeniem.
Błąd 03779 pojawia się podczas jazdy bez obciążenia, kilka chwil jazdy nawet na pusto, po płaskim, ze stałą prędkością, na tempomacie. Kiedy "pracuję" pedałem błąd się nie pojawia.
Silnik D2676, przebieg 560k, wszystkie wtryski nowe, w zbiorniku czysto, filtry nowe, zawór bezpieczeństwa na szynie trzyma.
Korekcje:
1 cylinder -1.8
2 cylinder -1.5
3 cylinder 3.4
4 cylinder -0.5
5 cylinder 1.1
6 cylinder -1.2
m-prop 3.2-3.6%
Cisinienie zadane 500 bar, rzeczywiste 502 bar,
Cisnienie przed filtrem 4.8 bar
Pod obciążeniem cisnienie na szynie dochodzi do 1800 barów, m-prop otwiera się do max 70%. Nie mam m-prop na podmianę. Żadnych innych błędów, ale czasem żółta kontrolka engine check nie gaśnie po odpaleniu mimo braku błędów.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Jak silnik odpala po dłuższym postoju i po paru minutach, trzeba długo kręcić rozrusznikiem czy od strzała zapala?
Takie objawy ma jak by był problem z zasilaniem paliwa, czyżby coś z pompą zębatą lub jakieś zaworki
Jeszcze jest jedna kwestia, ten plastykowy rdzeń w obudowie filtra paliwa na który się nakłada filtr paliwa powinien być porządnie dokrecony inaczej paliwo będzie cofać się do baku z filtra paliwa
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Błąd 3779 to jest monitorowanie ciśnienia paliwa na szynie common rail , gdy np jedziesz z góry i nie naciskasz na pedał gazu to sterownik EDC odcina dopływ paliwa do szyny, Jeśli w tym czasie spadnie ciśnienie paliwa poniżej tych 500 bar wyskakuje błąd 3779 .
Masz dwie rzeczy do wyboru zaworek powrotny z głowicy, tylko nie mogę ustalić gdzie on się znajduje dokładnie, a przede wszystkim czy któryś wtryskiwacz nie leje na powrocie. Jeśli leje na powrót to tędy będzie gubić ciśnienie paliwa szyna common rail.
Trzeba by zrobić test przelewowy i sprawdzić na rozgrzanym silniku ile powraca paliwa z wtryskiwaczy podczas jednej minuty.
Pytanie co to znaczy nowe wtryskiwacze, fabrycznie nowe czy po regeneracji
Zaworek w głowicy? Paliwo wracające z głowicy to tylko to co przelało się z wtrysków, nie? Więc jak wtryski nie leją... Ale nie sprawdzałem przelewu po wymianie.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
3776 za duże otwarcie mprop w porównaniu z tym co edc ma ustawione
Widoczne podczas jazdy też jest za niskie ciśnienie paliwa
Na komputerze porównaj sobie wskazania żeczywiste ciśnienie paliwa na szynie oraz zadane ciśnienie paliwa
W porównaniu do żądanego rzeczywiste mam zbliżone. Wacha się, raz jest ciut mniej raz ciut więcej ale te różnice są minimalne tak do +/- 2 bar. Przyjrzę się jeszcze raz wtryskom. Niby nowe ale może mam pecha i trafił się jeden felerny.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Jeszcze jedna rzecz mi przyszła, może któraś rurka ta od zasilania paliwem wtryskiwacz co wchodzi w głowice jest nie do kręcona za mocno i tamtędy paliwo leci na powrót lub sama końcówka tej rurki jest uszkodzona mechanicznie i nie uszczelnia do końca na połączeniu rurka /wtryskiwacz
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę