Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Zamiennik opony
Post Wysłano: 09 lis 2018, 18:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2013, 22:30
Posty: 32

Witam wszystkich serdecznie. Strzeliła mi dzisiaj opona wewnętrzna bliźniaka żeby nie wymieniać zewnętrznej postanowiłem poszukać takiej samej chodzi o matador variant dr2 235 75 17.5 bez żadnego problemu znalazłem takową ale moje pytanie do was jest takie jaka byłaby różnica gdybym założył zamiast 235 225? nie będę ukrywać że ta druga jest sporo tańsza. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 09 lis 2018, 23:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Oblicz sobie obwód 225 i 235 wtedy się dowiesz w jakim poślizgu będą szły obie opony względem siebie...
Efekt będzie taki że zniknie i nowa i stara opona.


Post Wysłano: 09 lis 2018, 23:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Witam wszystkich serdecznie. Strzeliła mi dzisiaj opona wewnętrzna bliźniaka żeby nie wymieniać zewnętrznej postanowiłem poszukać takiej samej chodzi o matador variant dr2 235 75 17.5 bez żadnego problemu znalazłem takową ale moje pytanie do was jest takie jaka byłaby różnica gdybym założył zamiast 235 225? nie będę ukrywać że ta druga jest sporo tańsza. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź. Pozdrawiam.
Ja bym tam wybrał najtańsza opcję i nic nie zakładał, bo po co skoro jedna z nich może iść w górze a druga mieć na sobie całość to weź i nie wydawaj kasy bez sensu. Jeździj na jednej i jak sporo taniej będzie. :mrgreen:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 10 lis 2018, 11:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2013, 22:30
Posty: 32

Powiedzcie mi proszę czy zakładanie jednej starej opony zużyte 20-30% a drugiej nowej na bliźniak ma sens? Czy lepiej dwie nowe?


Post Wysłano: 10 lis 2018, 11:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Powiedzcie mi proszę czy zakładanie jednej starej opony zużyte 20-30% a drugiej nowej na bliźniak ma sens? Czy lepiej dwie nowe?
Dopuszczalna różnica w wysokości bieżnika na blizniaku to 10% w praktyce przyjmuje się więcej do 5mm na rozmiarze r20, 5 plus zabawa z ciśnieniem większe mniejsze ugiecie aby teoretycznie zbliżyć rozłożenie nacisku. Jeśli zużyłes faktycznie tylko 20% to jest duża szansa
Ze spokojnie dojeżdża do końca.

W Twoim przypadku r17, 5 max różnica to jakieś 3mm żeby to dojezdzilo w całości i bez strat.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 10 lis 2018, 19:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2013, 22:30
Posty: 32

Cytuj:
Cytuj:
Powiedzcie mi proszę czy zakładanie jednej starej opony zużyte 20-30% a drugiej nowej na bliźniak ma sens? Czy lepiej dwie nowe?
Dopuszczalna różnica w wysokości bieżnika na blizniaku to 10% w praktyce przyjmuje się więcej do 5mm na rozmiarze r20, 5 plus zabawa z ciśnieniem większe mniejsze ugiecie aby teoretycznie zbliżyć rozłożenie nacisku. Jeśli zużyłes faktycznie tylko 20% to jest duża szansa
Ze spokojnie dojeżdża do końca.

W Twoim przypadku r17, 5 max różnica to jakieś 3mm żeby to dojezdzilo w całości i bez strat.
Dzięki za odpowiedź. Mierzyłem dzisiaj bieżnik w nowej i starej oponie różnica to ok 5-6 mm czyli sporo, oponę założyłem na bliźniak od wewnętrznej strony. Liczę, że będzie dobrze.


Post Wysłano: 10 lis 2018, 20:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Powiedzcie mi proszę czy zakładanie jednej starej opony zużyte 20-30% a drugiej nowej na bliźniak ma sens? Czy lepiej dwie nowe?
Dopuszczalna różnica w wysokości bieżnika na blizniaku to 10% w praktyce przyjmuje się więcej do 5mm na rozmiarze r20, 5 plus zabawa z ciśnieniem większe mniejsze ugiecie aby teoretycznie zbliżyć rozłożenie nacisku. Jeśli zużyłes faktycznie tylko 20% to jest duża szansa
Ze spokojnie dojeżdża do końca.

W Twoim przypadku r17, 5 max różnica to jakieś 3mm żeby to dojezdzilo w całości i bez strat.
Dzięki za odpowiedź. Mierzyłem dzisiaj bieżnik w nowej i starej oponie różnica to ok 5-6 mm czyli sporo, oponę założyłem na bliźniak od wewnętrznej strony. Liczę, że będzie dobrze.
Nawet bardzo sporo to 30-40% nowej opony w tym rozmiarze. Poratuj sytuację i do starej naładuj 8,5 bara a do nowej 7,5 tak aby ta nowa się ugięła a nie niosła na sobie 80% nacisku. I o ile ta nowa to wytrzyma to do czasu wyrównania takie różnice trzymaj.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 10 lis 2018, 20:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2013, 22:30
Posty: 32

7.5 i 8.5 bara to chyba za dużo, one mają 105 psi max zaraz zaczną strzelać.


Post Wysłano: 10 lis 2018, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
7.5 i 8.5 bara to chyba za dużo, one mają 105 psi max zaraz zaczną strzelać.
Myślisz, że opony strzelają od nadmiaru ciśnienia o 1bar ? :>
Na książkowym ciśnieniu R17,5 nie dają rady R17,5 i R19,5 to opony specjalnej troski - ale rób jak uważasz, możesz posłuchać ale nie musisz. 105PSI to 7,3 bara a maksymalną nośność otrzymujesz przy max ciśnieniu no chyba, że wozisz na pusto ale małych ciężarówek nie przeładowanych to ja mało widziałem biorąc pod uwagę, że rozmiar R17,5 sam w sobie lekko w robocie nie ma. Do nich trzeba specjalnej uwagi, to nie R22,5.
Poza tym zaraz mocne spadki temperatur i będziesz miał po barze mniej. Ale tak jak napisałem - Ty decydujesz.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 10 lis 2018, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2013, 22:30
Posty: 32

Posłucham twojej rady i jutro dostosuję ciśnienie, miejmy nadzieję, że będzie ok. Dzięki za radę.


Post Wysłano: 10 lis 2018, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2013, 22:30
Posty: 32

Jescze takie pytanie, obecnie mam 6.5 bara w oponach a jakbym dał do starej 7.5 a w nowej zostawił 6.5? Dałoby to coś?


Post Wysłano: 10 lis 2018, 22:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Jescze takie pytanie, obecnie mam 6.5 bara w oponach a jakbym dał do starej 7.5 a w nowej zostawił 6.5? Dałoby to coś?
Jeśli się z tym będziesz lepiej czuł to tak zrób. Utrzymuj ta różnicę przy kontroli. R17,5 często kontroluj na zimno. Raz w miesiącu nie będzie przesadą, max raz na 2 miesiące nie rzadziej.
Ciężko wozisz?

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 11 lis 2018, 9:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2013, 22:30
Posty: 32

5-5,5 Tony


Post Wysłano: 11 lis 2018, 13:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

5t na czym? Na naczepie niskopodwoziowej z 4 osiami, czy solówce 7,5t DMC?


Post Wysłano: 11 lis 2018, 14:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

stawiam na pojazd klasy TGL 8-.... dmc 7.5 tony

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 11 lis 2018, 14:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2013, 22:30
Posty: 32

5.5 Tony na solowce 12 DMC. Jeżeli kupiłbym jescze jedna nową oponę i założył na tą samą stronę to czy grało by to ze stroną gdzie są stare opony?


Post Wysłano: 11 lis 2018, 18:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
5.5 Tony na solowce 12 DMC. Jeżeli kupiłbym jescze jedna nową oponę i założył na tą samą stronę to czy grało by to ze stroną gdzie są stare opony?
Ja uważam, że R17,5 na 12DMC to już trochę hardcore konstruktorów ale wiem, że sporo takich aut mimo, że 12DMC juz aż się prosi o R19,5. Pompuj 8barów samo w sobie auto jest ciężkie. Opony bym zostawił w tej konfiguracji co masz czyli z jedną nową na obniżonym ciśnieniu. Dokładając prawe nowe a lewe w 50% niby nic się nie powinno stać ale dyfer się trochę napracuje. Żaden serwis czy mechanik nie podpisze się pod takim rozwiązaniem. Ja na tak głębokiej mechanice się nie znam. O ile latasz regionalnie z "przestygnięciem" auta i podzespołów to wtedy różnica stron nie ma takiego wpływu -jednak dopytaj o dyfer- ale jak chcesz robić międzynarodówkę na tym to odciąż dyfer na wprost i zostaw dołożoną jedną nową z mniejszym ciśnieniem.

To po mojemu a co do dyfra niech się wypowiedzą mądrzejsi w mechanice. W starszych modelach tylko renówka nie miała problemu z różnicami kół z powodu innej budowy dyfra i piasty + zwolnicy jak ta występowała.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 11 lis 2018, 21:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

na Manie L-200 12.224 miałem 245/75 r 17,5 - było dobrze
wydaje się że 225 jest na pewno zbyt "małe".

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 12 lis 2018, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2013, 22:30
Posty: 32

Postanowiłem, że kupuję jescze jedną nowa oponę daje ja do tej drugiej nowej także na jednej stronie będę mieć dwie nowe na drugiej stare mam nadzieję że wszystko będzie grać z taką konfiguracją


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: