Rejestracja:20 wrz 2005, 20:59 Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
mam pytanie odnośnie tego urządzenia bo ostatnio nad tym myślałem ale nie doszedłem do żadnych konkretnych wniosków. Chodzi mi konkretnie o to skąd ten agregat bierze prąd do napędzenia sprężarki. czy on bierze prąd z ciągnika albo ma jakies własne inne zasilanie ?
_________________ http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?
prąd jest potrzebny tylko do rozruchu i agregat ma własny akumulator.
przewody łączące ciągnik z naczepa i tak mają za mały przekrój, aby odpalić każdy silnik spalinowy.
możesz zostawić samą naczepę i agregat musi utrzymać temperaturę wewnątrz, dodatkowo izoterma ma własny zbiornik paliwa, w którym za starych czasów kiedy było ograniczenie wwozonego paliwa do UE (200l) mozna było wwieźć 250l. jadąc np do Antwerpii po banany, brało sie taki przewód do przpompowywania i część paliwa szła do auta.
Rejestracja:20 wrz 2005, 20:59 Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
czyli jednym słowem to jest cały układ który jest samowystarczalny ma swój silnik spalinowy który napędza sprężarkę i alternator który ładuje akumulator potrzebny do rozruchu silnika spalinowego.
_________________ http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?
agregat nie chodzi na okrągło, chyba że jest duża różnica temperatur.
w izotermie jest czujnik temperatury i w lepszych naczepach jest taka duża tarczka jak z tacho z wykresem temperatur.
sama izoterma utrzymuje teperaturę, dzięki izolowanym ścianom.
np. jeżeli w temperaturze 15 st w południe o takiej porze jak teraz ładowałem banany w Antwerpii, które wymagają 14 st. to do Wrocławia wystraczyło raz na godzinę (podwójna obsada) włączyć na 1h włączyć w nocy agregat, aby utrzymać temperaturę mimo 5 st. na zewnątrz w nocy.
agregat zbija temperaturę i wyłącza się, jak temperatura wzrośnie, agregat włącza się ponownie.
dodatkowo izoterma ma własny zbiornik paliwa, w którym za starych czasów kiedy było ograniczenie wwozonego paliwa do UE (200l) mozna było wwieźć 250l. jadąc np do Antwerpii po banany, brało sie taki przewód do przpompowywania i część paliwa szła do auta.
Teraz tak się robi na powrotach ze wschodu.
Nawet nie trzeba pompować samemu,bo są miejsca,gdzie za 5zł to ktoś robi.
_________________ lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty
Ciekawe czemu większość ludzi wybiera Thermo King'a, skoro Carrier jest "lepszy". Pobiera mniej paliwa i przedewszystkim dłużej trzyma temperaturę. Kiedyś słyszało się, że Carrier nieprzyjemnie pracuje pod względem dzwięku. To prawda?
Ciekawe czemu większość ludzi wybiera Thermo King'a, skoro Carrier jest "lepszy".
Jednym z powodów jest serwis,których w przypadku Thermo King'a jest więcej.Jeżeli ktoś ma miesięcznik Samochody Specjalne nr 4 to jest temat o agregatach.
trzymanie temperatury zalezy od zabudowy i izolacji a nie od agregatu. inna kwestia jest szybkosc zbijania temperatury. przy wlasciwej eksploatacji nie ma wiekszej roznicy miedzy thermo king'iem a carrier'em
Rejestracja:28 mar 2006, 22:05 Posty: 422
Lokalizacja: Poznań
Wracając do poprzednich wypowiedzi na temat tego,który agregat jest lepszy...Wiadomo,że to w jaki sposób on pracuje,czy jest na tzw ,,ciągłym" tzn agregat wciąż jest włączony utrzymując żądaną temperaturę bez większych ,,odchyłów" czy też pracuje na ,,automacie",gdzie po schłodzeniu lub ogrzaniu do wskazanej temperatury wyłączy się ma bardzo duże znaczenie w tym ile on nam spali!Jednak w firmach eksploatujących naczepy z zamontowanymi agreagatmi marki TK oraz Carrier,nie mających więcej niż 10-12 lat normy ustalone są w granicach od 2,5 do 3,5 litra na 1motogodzinę!Więc dokłądnie tak jak napisał kolega Mihu...Natomiast jeśli chodzi o głośność pracy silnika owych urządzeń to...z własnej autopsji wiem,że te drugie są znacznie głośniejsz!Nawet najnowsze agregaty Carriera,typ Maxima,w porównaniu do starszych ,około 10 letnich TK wypadają blado,a nawet bardzo...Pozdrawiam
Rejestracja:20 mar 2007, 22:02 Posty: 42
GG: 7354021
Lokalizacja: Lubartów
Potwierdzam wypowiedz Quby- Carrier jest dużo głośniejszy od TK. Mamy na chłodni agregat TK z 99r i jak sie stanie nieraz obok nowej naczepy z agregatem Carrier to naszego nie słychac praktycznie. Ogólnie TK ma według mnie bardzo dobre o trwałe agregaty...
A coo zrobic jezeli temp ustawiona jest na 15st aprzy wydruku temp na pierwszym czujniku jest ok a na drugim temp nawet do 10st wieksza.....taka duza roznica
Agregat thermo king
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 20 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę