Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Tak ten zawór miałem na myśli
Pytanie czy osuszacz to jakiś oryginał czy chińczyk
Na osuszaczu masz śrubę do regulacji ciśnienia przy jakim się otwiera zawór spustowy w osuszaczu
Tak ten zawór miałem na myśli
Pytanie czy osuszacz to jakiś oryginał czy chińczyk
Na osuszaczu masz śrubę do regulacji ciśnienia przy jakim się otwiera zawór spustowy w osuszaczu
Osuszacz potwierdzę. Co do śruby - w przypadku gdyby był to Chińczyk to należałoby ją trochę podregulować?
Jak wszystko gra i zbija przy 12 to siadły ci zawory regulujące przy butlach-często siadają ale nie obydwa naraz. W starych volvach była regulacja w nowszych tego nie ma. Te niskie ciśnienie to konkretnie jakie? Jak zbija przy 9 to mogą być ustawienia pod auto na resorach.
Jak wszystko gra i zbija przy 12 to siadły ci zawory regulujące przy butlach-często siadają ale nie obydwa naraz. W starych volvach była regulacja w nowszych tego nie ma. Te niskie ciśnienie to konkretnie jakie? Jak zbija przy 9 to mogą być ustawienia pod auto na resorach.
Ważne - przy uruchamianiu nabija poprawnie ciśnienie dopiero przy jeździe lub używaniu dźwiga spada na zegarach poniżej zielonego i zostaje tak z 7 ATM. Wygląda trochę tak, jakby jakieś zawory nie przepuszczały odpowiednio.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Jeśli za pierwszym razem nabija normalnie a potem tylko do 7 i spuszcza osuszacz powietrze, to bym sprawdził ten osuszacz.
Miałem kiedyś podobny przypadek i zawieszał się zawór w osuszaczu. Pomogło spuszczenie powietrza z układu np naciskając parę razy na hamulec i wtedy z powrotem bił normalnie powietrze
Wymieniony został zawór pomiędzy butlami i teraz na pierwszym zegarze jest wszystko w porządku a drugi nadal poniżej normy. Nie ma tam przypadkiem drugiego zaworu?
Drugi też jest przy butli, musisz szukac. Typowo jeden jest wkręcony w butlę pod akuumulatorami, drugi albo w butli nad kołem zapasowym,albo między aku a przednim nadkolem jak tam masz butlę- nie widać a jest. A jak masz duże kotły i aku z tyłu to musisz szukać.
Drugi też jest przy butli, musisz szukac. Typowo jeden jest wkręcony w butlę pod akuumulatorami, drugi albo w butli nad kołem zapasowym,albo między aku a przednim nadkolem jak tam masz butlę- nie widać a jest. A jak masz duże kotły i aku z tyłu to musisz szukać.
Miałeś na myśli te na obrazku poniżej? Oba zostały wymienione, czterobwodowy i regulujący ciśnienie.
Siedziałem dziś 30 min pod samochodem i nie potrafiłem znaleźć kolejnego zaworu. Póki co, wygląda to tak, że przy uruchamianiu wszystko jest w porządku a podczas jazdy spada do poziomu jak na obrazku poniżej.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Ja ci powiem tak ten zawór redukujący ciśnienie co jest wkrecony do butli, to on daje ciśnienie na trzeci obwód.
Prędzej zlokalizuj gdzie znajdują się czujniki ciśnienia powietrza te od zegarów a potem przesledz całą drogę od osuszacza do tych czujników czy niema po drodze żadnych zaworów redukujacych / zwrotnych itp
Co nie zmienia faktu że za pierwszy i drugi obwód odpowiada zawór czwórdrozny
Jak masz manometr to się podłącz pod zbiorniki oraz osuszacz i sprawdź rzeczywiste ciśnienia powietrza
Jak żeś kupił marnej jakości zamienik to bym w nim szukał przyczyny że takie niskie ciśnienia są na zegarach
Zawór czworak rozdziela powietrze na butle ale pod ciśnieniem z osuszacz np. 12 bar. A dopiero z butli przez zawory redukujące idzie na układ pierwszy i drugi/ to muszą być dwa zawory. Gdyby był jeden to na drugim zegarze by ciśnienie było 12. Zamiennik czworaka wytrzymuje 2 miesiące i zaczynają się cuda typu: auto zgasisz a ciśnienie na zegarach rośnie mimo sprawnych reduktorów ciśnienia.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Właśnie nie, zegary pokazują jakie jest ciśnienie powietrza w zbiornikach, dlatego należy podłączyć manometr pod zbiornik i zweryfikować wskazania czujnika Ciśnienia
Może tak być że są same czujniki uwalone
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę