Cytuj:
skrócenie ramy to trzeba zdemontować przeczną belkę na końcu, któa jest albo mitowana, albo przykręcona, natomiast po skróceniu ramy trzeba to tak zrobic aby trafić na fabryczne otwory i od nowa zamontować belkę przprzeczną. nity musza być z takiego samego materiału jak były, a śruby ze stali podwyższonej twardości mim 10,9 z zastosowaniem samokontrującej nakrętki typu "lock king".
Nity mogą być zastępione śrubami o tej samej wytrzymałości co nit. Przy tak długich ramach o durzym zwisie tylnym zdarza się że poprzeczka końcowa nie jest montowana na samym końcu ramy tylko jakieś 10-20 cm od konca ramy i jest ana elementem powtarzalnym w wiązaniu ramy jeśli nie było przewidziane do niej mocowanie sprzęgu. W tym przypadku rama jest łaczona poprzeczkami o profilu okrągłym wykonanym z rury. Jesli poprzeczka jest o profilu litery C to ją demontujesz i przykręcasz w drugim miejscu i odcinasz zbedną długość ramy która nie przenosi żadsnych obciąrzeń ani nie wpływa na całą konstrukcje ramy
[ Dodano: Nie, 18.03.2007, 7:07 ]
Cytuj:
poprzeczna belka jest bardzo istotnym elementem zamykającym obwód ramy, który zapewnia sztywność tej konstrukcji, to nie jest jak by się wydawało jedynie rzecz do której przykręca się zderzak.
Tak jest akurat w ciągniku siodłowym w którym praktycznie niema tylniego zwisu i do samego konca ramy są zamocowane elementy zawieszenia co skutkuje zamontowaniem masywnej tylnej poprzeczki która przenosi momenty skręcający ramę spowodowane pracą zawieszewnia. A przy ramie pod zabudowe końcowy odcinek ramy od tylnej osi powiecmy 1-1,5m słurzy tylko do zamocowania zabudowy